Hoe groot is de kans?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rozeline, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hoe groot is de kans dat je door de pil heen zwanger wordt als je gespuugd hebt en diarree bent geweest? Wij hebben momenteel max 1x in de week gemeenschap.
     
  2. MeesToGo

    MeesToGo Nieuw lid

    6 dec 2019
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ha Rozeline, kort citaat van deze link: https://www.apotheek.nl/themas/anticonceptiepil#betrouwbaarheid-pil-bij-braken-of-diarree

    "Moet u binnen 3 uur na het innemen van de pil overgeven? Of krijgt u binnen 4 uur waterdunne diarree? Dan is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen"

    Niet helemaal netjes antwoord op je vraag. Wat de kans op een zwangerschap is, zie ik niet staan.

    Groet, Mees
     
    Rozeline vindt dit leuk.
  3. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Ik heb dit toevallig ook gehad. Apotheek verzekerde me dat er geen eisprong kon zijn omdat ik niet binnen 4 uur diarree had maar telkens na 6 uur. Toch zei een bevriende arts dat dit niet klopt, aanhoudend diarree (ook later dan 4u) kan zorgen dat het allemaal niet goed wordt opgenomen.
     
    Rozeline vindt dit leuk.
  4. manootje

    manootje Fanatiek lid

    11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik ben door de pil heen zwanger geraakt, zonder diarree of spugen. Ook dat kan gebeuren.
     
    Rozeline vindt dit leuk.
  5. Fleurx

    Fleurx Lid

    14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Een percentage kan niemand je geven. Dat de kans op zwangerschap bestaat, dat wel.
     
    Rozeline vindt dit leuk.
  6. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik was niet zwanger
     

Deel Deze Pagina