hey meiden, vandaag waren we na alle onderzoeken weer bij de gyn. alle resultaten waren goed, behalve de samenlevingstest. de gyn vond het nogal raar dat er helemaal geen zaadcellen gevonden zijn (2 dagen achter elkaar), ook geen dode. het zaadonderzoek van mijn vriend was heel goed. volgende cyclus wil hij de samenlevingstesten opnieuw doen en dan beginnen op dag 8 om te kijken of het dan ook negatief is. de gyn zei dat het ook zou kunnen komen doordat soms de zaadkwaliteit beter is bij masturbatie dan bij sex. als de samenlevingstest volgende cyclus weer negatief is, vind hij insemineren daarom wel een goed idee. hij schreef KIE in het dossier. ik vroeg of dat IUI was, maar ik weet eigenlijk niet goed of hij daar hetzelfde mee bedoelt. heeft iemand hier KIE gehad? en is dat dan IUI? of spuiten ze het met KIE niet voorbij het baarmoederslijm? kunnen we dat dan niet net zo goed zelf? vanmiddag dacht ik 'ik wacht eerst volgende maand wel af' of het uberhaupt aan de orde is, maar merk dat ik toch wel graag wil weten wat hij ermee bedoelde. ik hoop dat iemand me kan helpen... liefs, lauwie
http://www.freya.nl/web_medisch/kieiui.php ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar als je googled kom je o.a. op de site van freya uit, en zoals ik het zo lees staat kie gelijk aan iui, dus ik denk idd dat het uitgangspunt iui zal zijn meid... succes in ieder geval, anders even een vragenlijstje maken van dingen die je wilt weten en een terugbel afspraak maken zodat je kan vragen wat je wilt weten.... gr.smoekie
Bij mijn weten betekent KIE Kunstmatige inseminatie met eigen zaad (KID staat voor kunstmatige inseminatie met donor zaad) en is het dus hetzelfde als IUI!
hoi smoekie en marisha, dank voor jullie antwoorden! ik heb zelf ook eens verder gespeurd op internet en in mijn 'zwanger worden bijbel'. ik krijg juist het idee dat KIE het sperma na masturbatie met een spuitje inbrengen in de vagina is (en niet bewerkt sperma in de baarmoeder). ik merk dat ik toch hoop dat hij IUI bedoelt omdat ik denk dat de kansen groter zijn als ze (de zaadjes) eenmaal voorbij die stomme baarmoederslijm-barriere zijn! of denk ik er nu te licht over en is ook IUI best belastend en moet ik gewoon blij zijn dat hij misschien nog kansen ziet met KIE? nou ja, misschien gewoon eindelijk eens leren niet alles al te willen weten en begrijpen. en het wat meer gewoon maar te zien... bedankt voor het meedenken in ieder geval! liefs, lauwie
Hoi Lauwie, Ik denk dat het klopt wat je schrijft over het verschil met KIE en IUI. Maar als de samenlevingstest negatief is, dan zullen ze echt wel IUI gaan doen, lijkt mij. Want dan heeft KIE ook geen meerwaarde. En inderdaad, bij IUI spuiten ze het bewerkte zaad hoog in de baarmoedermond, voorbij je slijm. En anders gewoon vragen aan je gynaecoloog. Ik herken het wel, hoor, dat je alles wilt weten en begrijpen. Is toch ook heel logisch. Het is jouw lichaam en jullie willen graag zwanger worden! Ik heb dat ook. Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger! Liefs Marielle
Hai Lauwie, mijn reactie is misschien te laat. Toch maar proberen. Ik ben vorige maand begonnen met KIE. Ze plaatsen dan een cupje met sperma in je baarmoedermond. Het grote verschil met IUI is dat bij IUI het sperma wordt opgewerkt en vervolgens na je eisprong in de baarmoeder wordt gebracht. Met KIE wordt het zaad onopgewerkt voor de eisprong in je baarmoedermond gebracht. De kansen schijnen gelijk te zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat IUI meer kans van slagen heeft omdat het zaad zich niet meer door de baarmoederhals te werken. Indien je slijm gewoon normaal hoeft dit trouwens helemaal geen probleem te zijn voor de zaadjes. IUI is wat heftiger kwa werkzaamheden voor het ziekenhuis en voor jou. Meer onderzoek, meer plannen dus vaker je ritje naar het ziekenhuis. Bij KIE ga je op je piek van het LH hormoon naar het ziekenhuis, het sperma wordt ingebracht en je staat weer buiten. Ik heb net vanmorgen mijn tweede KIE gehad. Spannend! XX
Hey Pats, Bedankt voor je reactie. Fijn dat het me nu eindelijk echt duidelijk is wat het verschil is! Wij zijn inmiddels terug geweest naar het ziekenhuis voor nieuwe samenlevingstesten en het advies is om in januari met IUI te gaan beginnen. Dit kan in mijn eigen cyclus en betekent dat ik regelmatig echo's krijg om de groei van mijn follikel te volgen, een keer een spuit pregnyl krijg 's avonds en dan 1,5 dag later 's ochtends de inseminatie. Ik las in je andere bericht dat jullie KIE doen door chemo's van je vriend. Heftig hoor! Hoe gaat het nu met hem? Zware tijd hebben jullie dan (gehad)! Hoe werkt dat dan met invriezen? Voor hoeveel pogingen hebben jullie in de vriezer? Maakt de beperking daarvan het extra spannend? Ervaar je daardoor bijvoorbeeld extra druk dat het snel moet lukken of is dat helemaal niet aan de orde? En meet je je LH piek met ovulatietesten? Temperatuur je ook? Loop je met zo'n cupje de hele dag rond? Haal je dat er zelf weer uit of gebeurt dat al in het ziekenhuis? Je ziet, ik ben heel benieuwd hoe het gaat en hoe jij het ervaart! Ik weet niet of mijn vragen te persoonlijk zijn en ik hoop dat je het dan gewoon zegt! Ik denk ook dat je weinig in het algemeen kunt zeggen van verschil in kansen tussen KIE en IUI. Als inderdaad mijn baarmoederslijmvlies de barierre is, dan zijn mijn kansen met IUI wel groter dan met KIE. Maar als je baarmoederslijm en het sperma prima zijn, dan zijn de kansen met KIE of sex net zo groot als niet groter. Mijn gyn zei ook dat tot 2 jaar proberen (als er geen redenen gevonden zijn waarom het niet lukt) IUI niet meer kans geeft dan natuurlijk zwanger worden. Veel succes met de inseminaties! Ik hoop dat het deze ronde al raak is! Liefs, Lauwie
Mariel, Jij ook nog bedankt voor je reactie. En GEFELICITEERD! Na 4 jaar en 5 IUI's zie ik. Echt fijn dat het nu gelukt is! Ik hoop dat je een superzwangerschap hebt en je er lekker van kunt genieten! Liefs, Lauwie
Hallo allemaal, tjonge, ik heb zaterdag mijn tweede keer ongesteld worden na inseminatie meegemaakt. Heftig hoor. Eigenlijk is mijn eigen hoofd mijn grootste vijand, maak mezelf helemaal gek. Het is ook zo'n bizar gedoe. Eerst op de juiste dagen met de LH strips aan de gang, als die positief zijn, hup die ochtend of de volgende ochtend naar het ziekenhuis. klaarliggen in DE STOEL, strootje goedkeuren ( Moet wel van de juiste zijn natuurlijk) cupje plaatsen, aankleden, vriendje een kus geven, dokter een hand geven en GO. Vervolgens twee weken als een debiel door het leven gaan, je kan aan niets anders meer denken en je weet zeker dat het raak is...... En dan toch komt die ongesteldheid. Het lijkt zelfs heftiger dan normaal. Nou ja, rond 4 januari ronde 3. Voordeel is wel: lekker glaasje wijn met kerst en champagne met oud en nieuw. Voor iedereen die dit leest, prettige kerstdagen en een supergezellig oud en nieuw toegewenst! 2008 wordt een goed babyjaar!
hey pats, wat ontzettend balen! ongesteld worden als je graag zwanger wilt worden is altijd vervelend, maar als je er ook nog gedwongen zo mee bezig bent is helemaal vervelend! fijne kerstdagen en ik hoop dat het begin 2008 raak is en dat je met de kerst en oud&nieuw lekker geniet van gluhwein, champagne, gerookte zalm, franse kaasjes etc! sterkte meid! liefs, lauwie