Ik ben op 3 november bevallen van een mooie dochter. Nu ben ik afgelopen vrijdag voor het eerst weer ongesteld geworden. Is het normaal dat je zo erg ongesteld bent. IK heb het kraamverband er maar weer bij gepakt. Kan het ook zo zijn dat je langer ongesteld bent? Voorheen was ik altijd drie/vier dagen ongesteld. Ik ben wel al de eerste dag weer begonnen met de pil. Ik lees er vanalles over op internet dat je wel vier weken ongesteld kan zijn. Maar dat zal toch wel niet zo erg blijven dat het er gewoon uit loopt. En nog 1 vraag kan ik de volgende maand ook gewoon de pil doorslikken? De verloskundige hier in de buurt heeft toen gezegd dat de pil doorslikken geen kwaad kan? Hoe denken jullie er over? Ik hoop dat je me antwoorden kan geven op mijn vragen. Groetjes, Jolanda
hoi, de eerste ongesteldheid na je zwangerschap is vaak veel heftiger dan je gewend bent, met meer bloedverlies en ook meer dagen bloedverlies, dat is volkomen normaal, een soort laatste opruiming in je baarmoeder. Je kunt inderdaad gewoon de pil doorslikken als je dat wilt. Mirjam
bedankt voor je reactie. Weet je ook hoeveel dagen je nu ongesteld bent kan dat een maand zijn? Groetjes, Jolanda