Hoe groot is de oppervlakte van jullie huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel oppervlakte heeft jouw huis?

1. minder dan 50m2

2. 50 tot 75 m2

3. 75 tot 100 m2

4. 100 tot 125 m2

5. 125 tot 150 m2

6. 150 tot 175 m2

7. 175 m2 of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    +/- 175 m2, huiskamer en keuken 90 m2, slaapkamers, 20, 20, 12, 8 en 8.
    En toch heb ik nog te weinig ruimte, alles staat zo vol :)

2. Bri

Bri Niet meer actief

Huis is 250 m2 (waarvan ongeveer 100 in gebruik als kantoorruimte).
    Woonkamer is iets van 22 m2
    3 slaapkamers: 1 van 22 m2, 1 van 19 m2 en 1 van 7 m2. We gaan binnenkort verbouwen, dan wordt dat laatste kamertje iets van 12 m2.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Bij dit soort grote life-eventsbepalende beslissingen is er maar één mogelijkheid en dat is volgens mij afgaan op je gevoel.

Het nieuwe huis staat in je huidige woonplaats?

4. lea

lea Fanatiek lid

woonkamer 32 m2,
    slaapkamers 18, 15, en 8 m2 dan nog een zolderkamer van ruim 20m2

in totaal 120 m2:D

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Pff jeetje..
    Wij hebben een woonkamer van 4 bij 7 = 28m2
    Dan een aparte keuken van 3 bij 3 = 9m2
    En dan 2 slaapkamers van 9m2 en 12m2 en badkamer/apart toilet van 3m2 en 5m2 ongeveer.
    (Is allemaal zo'n beetje geschat, zit op me werk dus kan de map van de woning er niet bijpakken.)

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

We hebben een appartement van 120 m2. Ik weet niet precies wat de oppervlakte is van elke ruimte, alleen dat de woonkamer met open keuken 45 m2 is (zo groot was mijn vorige appartement).
    Verder zitten er 2 grote slaapkamers, een dressing (ruimte die als inloopkast wordt gebruikt), toilet, badkamer met badkuip/douche/wasbak, badkamer met 2e toilet/douche/wasmachine, berging, en balkon in.

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik zag ruim 500 en 700m2 langskomen....JEMIG! Je zou het schoon moeten maken zeg!! Wow :D :D

Wel lekker :) Ik wil ook veeeeel inloopkasten :D En een mega woonkeuken. Ik zou het wel weten.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Valt mee hoor, wij hebben ook 2 badkamers, mijn man doet de grootste van 16 m2 en ik de kleine schoonmaken. Verder ik de meidenverdieping, hij onze verdieping incl de jongste. Samen de woonkamer en ik de speelkamer etc.
    Dus....valt wel mee. En ach spik en span is het toch niet met kids.

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    idem dito!Met 3 mensen op 35 m2 en kunnen alleen sociale huurwoning betalen dus wachten,wachten,wachten,wachten...*zucht*;)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Beneden:
    Woonkamer + open keuken + hal + toilet: ca. 60m²

Eerste verdieping:
    Slaapkamer 1: 24m²
    Slaapkamer 2: 21m²
    + overloop
    + badkamer

Tweede verdieping (plat dak, dus geen verloren ruimte door dak):
    Slaapkamer 3: 24m²
    Slaapkamer 4: 21m²
    + overloop
    + technische ruimte met wasmachine, cv, etc.

Totale oppervlakte? ca. 200m².
    Aantal kuub: 615m³ (volgens de verkoopbrochure ;))

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Benedenverdieping is 98m2 (hal, woonkamer, keuken, bijkeuken) en daarboven nog 2 etages van 65m2 (eerste etage met 3 slaapkamers en badkamer en dan de zolder nog).
    Totaal 228m2; garage apart van het huis niet meegeteld.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    weet het niet per verdieping maar in totaal 165m2. Voor stadse begrippen redelijk ruim volgens mij

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat hebben wij dus ook... Op slaapkamer 1 (die van ons) en 4 (logeerkamer) staat één grote kastenwand. Dat neemt al veel ruimte weg. Wij hebben ook een groot bed. Verder alleen nachtkastjes, dressboys en wasmanden. Die extra ruimte is héérlijk.

Slaapkamer 3 moet nog ingericht worden. Dat wordt een studeerkamer/kantoor. Met een grote boekenkast (ca. 4 meter breed) en twee bureaus. Dan nog een klein bankje, kleine salontafel en tv meubel met tv. Voor als de één zit te werken, kan de ander er gezellig bij komen zitten i.p.v. alleen beneden zitten. Ook willen we daar onze playstation op aansluiten. Die staat nu al een jaar in een doos. :D
    Maar zover zijn we nog niet. In augustus gaan we de boekenkast halen.

Maar de babykamer... sja... dat is dus een babykamer met een ledikantje, commode, kledingkast, stoel (zo'n IKEA 'wip'stoel) en een hoek met een speelkleed en speelgoed. Héél veel ruimte. Mensen schrikken ook bijna als ze die kamer zien en dat dan voor een babykamer. Mochten we het geluk hebben nog een tweede kindje te krijgen, dan willen we die twee samen op de kamer doen. Ruimte zat. Later kan er nog een room divider tussen, tot ze gaan puberen. Maar dat duurt nog zeker tien jaar :)

14. Anice

Anice Niet meer actief

Niet alle vertrekken worden intensief en dagelijks gebruikt dus die hoeven ook niet vaak schoongemaakt te worden. Van de 5 badkamers worden er maar 2 dagelijks gebruikt. Het enige minpuntje van een groot huis vind ik de afstanden tussen de vertrekken. Je moet "een eind" lopen van bv de woonkamer naar de keuken. Daarom hebben we in de keuken ook een gezellige zithoek bij de openhaard.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    162 m2, beneden hebben we namelijk een grote aanbouw. Boven is het wat kleiner, maar nog groot zat. Het staat nu te koop, dus als je wilt zien hoe het ingedeeld is, mail me dan maar voor een linkje naar Funda.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ ladyxochi: wij hebben de jongens nu noodgedwongen op 1 slaapkamer, maar ik vind het helemaal niets. 's Ochtends maken ze elkaar wakker (en dat is heel vroeg ;)) en de jongste spookt nogal eens 's nachts. Waar we hem dan eerste even zelf zouden laten pruttelen (nog niet eens huilen dus), aangezien de oudste vaak vanzelf zelf weer in slaap viel, halen we hem er nu vrijwel direct uit. Wat betekent dat hij 's nachts veel meer aan het spoken is. Dat is erger geworden sinds hij bij zijn broer slaapt en niet meer bij ons (waar we hem dus minder snel uit bed pakten). Maar bij ons op de kamer was ik het ook een beetje zat. Kon niet eens een boek lezen voordat ik ging slapen. Dus hier krijgen ze echt hun eigen kamer straks. ;)

@ trees: dit huis staat in een dorp vlakbij Amsterdam. :) Als je nieuwsgierig bent mag je me wel pb'en!

@ grote huizen: wow! Dat is echt bizar! Mijn vader heeft een huis van zo'n 300m2 geloof ik, en dat is al erg groot. Door de indeling is het mooi, maar groter zou me echt helemaal niets lijken. Wat moet je met al die ruimte? Alhoewel, hun kinderkamers (4 stuks) zouden wel wat groter kunnen. Maar dat was het ook wel. ;)

17. Dana

Dana Niet meer actief

****ik heb geen idee**** :D

18. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Totaal 130 m2

Huiskamer + open keuken ongeveer 35 m2
    slaapkamer 19 m2
    slaapkamer 15 m2
    slaapkamer 15 m2
    slaapkamer 15 m2

En dan nog grote badkamer, kleine badkamer, washok, bergruimte.

Deel Deze Pagina