Ik ben twee jaar geleden bevallen van onze zoon, 4080 gram. Ik ben niet verder gekomen dan 3 a 4 cm ontsluiting en uiteindelijk is hij geboren met een spoedkeizersnee. Hij was een sterrenkijker. In het gesprek na de geboorte hebben we het wel over een eventuele volgende bevalling gehad en ik mag zeker kiezen voor een keizersnee. Toch ga ik aanstaande maandag proberen om natuurlijk te bevallen. Ik heb zwangerschapssuiker en spuit insuline dus wordt ik ingeleid met ballonkatheter. Ook deze jongen wordt nu al ruim 8 pond geschat. Hij is nog niet ingedaald en alles nog onrijp. Heb duidelijke afspraken gemaakt. Max twee dagen proberen met ballon en na weeën opwekkers ook een ruggenprik. Ben benieuwd!
Mijn eerste woog 10 pond en had een heel groot hoofd, dat is een keizersnede geworden. Toch vonden ze dat hier niet genoeg reden om weer een keizersnede in te plannen (wilde het zelf ook eerst gewoon weer proberen). Het is uiteindelijk wel weer een keizersnede geworden.
Mijn reactie heb je niet veel aan maar wat een gynaecoloog die je zo afpoeiert. Je mag toch wel vragen stellen? Je wilt je gewoon voorbereiden. Niet meer dan logisch als ik het zo lees.
Geen idee.. daht dat een kind te groot was bij 4200gram zoiets. Laat het ze wel goed inde gate houden.. Bij mijn zus hebben ze geen echo meer gemaakt na de 20 weken.. ze liep 2 weken overtijd en het kindje werd gehaald.. Al met.al erg veel ellende en mn neefje kwam vast te zitten.. bleek bij de geboorte 53cm te zijn en 4650gram!! Achteraf gezien had ze beter af geweest met een keizersnee. Maarja dat is altijd achteraf..
Mijn zusje is ook na een keizersnee, gewoon bevallen. Ze werd idd ingeleid met een balloncatheter. Via infuus is er teveel risico dat er teveel druk op de oude wond komt. Hier ook ervaring met grote kinderen, daardoor ook ingeleid tussen 37 en 38 weken! Overigens prima bevallingen gehad! Zou zeker aandringen op vroegtijdige inleiding als kindje erg groot lijkt te worden!
Eerste (zoon) ingeleid met 42 weken. 9 cm ontsluiting en uiteindelijk een keizersnede. Hij was 54 cm en 4550 gram. Keizersnede en herstel was goed bevallen. Ze raden het af om het eerste jaar weer zwanger te worden maar ik was per ongeluk na 5 maanden weer zwanger. Omdat dit zo kort na de keizersnede was, was ik overtuigd dat ze weer een keizersnede gingen doen omdat de wond op de baarmoeder mss nog zwak was. Maar dit deden ze niet. Ze lieten me zelfs overtijd lopen terwijl ze wisten dat ik weer een groot kind kreeg. Bevallen met 40 + 5 dagen van een dochter. 4625 gram en 55 cm lang. Alles is gelukkig goed gegaan en ben natuurlijk bevallen. Er moest wel een vacuümpompje en een knipje aan te pas komen. Maar heb verder fijne herinneringen aan de bevalling.