Wie kent dit .. baby te snel groeien in buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amelen, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik had van het weekend hier een topic geopend omdat, ik dacht dat ik wat langer zwanger zou zijn dan werd gedacht.

Vanochtend schrok de vk wel een beetje van mijn buik hoe zeer die in een keer gegroeid was. Ook was ik 10 kilo aangekomen in 8 weken tijd ... en dit zit bijna allemaal in mijn buik :confused:

Ze zei me dat ze dacht dat de baby te snel groeide in mijn buik en hierdoor moet ik naar de gynaecoloog om te kijken of dit zo is. Toen ik vroeg of ik me hier zorgen om moest maken zei ze dat ze het zeker wilde hebben ... betekent dit dat ik dan toch langer zwanger ben dan ik dacht. Of heb ik gewoon teveel vruchtwater?

Wie heeft hier ook ervaring mee? Maak me best wel ongerust nu ... :(

2. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ben je al op zwangerschaps diabetes getest? Ik geloof dat dat ook op een groot kind/ veel vruchtwater kan wijzen....
    Verder heb ik er geen ervaring mee, veel sterkte!

Groetjes Jessica

3. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

Ik ben nu 28 weken zwanger van de 2e en mijn buik groeit ook te hard.
    Tenminste de vk zegt dat ik een korte buik heb en dat m'n buik daardoor zover naar voren steekt, maar de gyn vind mijn baarmoeder te groot en zegt dat ik veel vruchtwater heb. Weet je wat zo lastig is... Ze hebben allemaal een andere mening. Waarschijnlijk krijg je nu een groeiecho en word je getest op zwangerschapsdiabetes. Het kan natuurlijk best zijn dat er iets is, maar laat je niet te snel gek maken hoor.
    Ik krijg 3 juni een groeiecho en mijn suiker is getest en is inderdaad een beetje aan de hoge kant, maar niks aan de hand verder.
    Bij de eerste waren ze trouwens bang voor een groeiachterstand omdat ik medicatie gebruik, nou het was een jongen van 8 pond en 51 cm! En qua buik was dat niet zo raar. Het is natuurlijk ook nog eens zo dat elke zwangerschap anders is en dat elk lichaam ook nog eens anders is!
    Dus ik zou zeggen zolang je nog geen slecht bericht gehad heb lekker positief blijven!

4. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Bedankt voor het reageren!

Ik ben een paar weken geleden op zwangerschapsdiabetes getest en hier was alles goed.

Ze schrok echt dat ik in 8 weken tijd 10 kilo was bijgekomen, terwijl ik de eerste 3 maanden 2/3 kilo ben afgevallen omdat ik niet veel binnen kon houden.

Ik heb pas over een aantal dagen een afspraak bij de gyn maar vind het toch wel spannend.

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Heb dit ook gehad rond de 20 weken; was tot dan toe bijna niets bijgekomen en toen ineens... amai :). Bij mij kwam dit wel door zwangerschapsdiabetes en ben er vanaf toen dus op gaan letten. Toch groeide mijn buik op het einde nog enorm hard, de gynaecoloog zei dit ook steeds maar maakte er geen probleem van, kindje was ook niet te groot of te zwaar.

Deel Deze Pagina