Hoe "groot" is je baby bij de echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Otje, 4 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb gisteren mijn 1e echo gehad. Ik was 7 weken en 6 dagen zwanger. We hebben het hartje zien kloppen en alhoewel het moeilijk te meten was zei de VK dat het 1.2 cm was. Is dit normaal voor deze zwangerschapsduur? Want op internet lees ik dat het ook 2 cm kan zijn!!???

Gr Otje

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou me er niet al te druk om maken. De maten die je op internet leest zijn allemaal gemiddelden. Als je vk heeft aangegeven dat je op schema ligt, dan is het goed. Bij ons was het kindje met de eerste echo op 8,2 weken 1,56 cm.

Pim

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ik ben nu 8 week en 1 dag, en ons kleintje was vanmorgen 15,7 mm.
    vaak zit er niet zo heel veel verschil in met de groei in het begin van je zwangerschap.

4. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Ik last van de week, op dit forum geloof ik, dat de VK van "kop tot kont" meet en dat de andere maten van "top tot teen" zijn.
    Ik geloof bij het deel: vraag aan de verloskundige

5. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    bij mijn echo was ik 7w4dg en ook 1.2cm. maar ik heb altijd kleine baby's. 48cm. maar dat maakt nu nog niks uit want je kindje kan ook ineens een groeispurt krijgen.

6. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    onze kleine was met 9 wk en 2 dagen 24.5 mm best groot al zei de
    verloskundige Hij / zij groeit goed!!

Mijn moeder en stiefvader dachten dat ik al verder was ik heb nu ook een buikje dat wel 5 maanden lijkt ik ben zondag 18 weken .

We hebben ook foto's gekregen bij de gyn toen we de screening hadden , en ik zal je zeggen dat de baby al enorm was echt gek.

hij/zij bewoog al en nu voel ik de baby al vanaf 14 weken sommige pas met 20 weken dus moet je maar nagaan.

Nah groetjes loesmari

ps: Zolang de vk of de gyn zegt dat de baby goed groeit zal het wel goed zitten :) 8)

7. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Klopt, ik heb begrepen dat er vaak uitgegaan wordt van de lengte van hoofd tot teen, terwijl met de echo de lengte tussen hoofd en stuitje wordt gemeten. Vandaar dat het kleiner is..

Mijn echo gaf met 7w5d een grootte aan van 12.6mm. Volgens gyn was dit prima..

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Bij mij was de baby met 8 weken en 4 dagen 1,51 cm

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Bij mijn eerste echo met 7 weken zwangerschap was de kleine 10,1 mm en ik kan me eerlijk zeggen niet herinneren of de vk iets over de grote heeft gezegd ik was veel te blij dat we het hartje hadden zien kloppen :)

Maar goed, in boeken en dergelijke, staan altijd de gemiddelden dus ik zou me niet al te druk maken als het niet helemaal klopt, zolang je er bij in de buurt zit gaat het volgens mij allemaal goed en het ene mens is nu eenmaal groter dan het andere mens.

Groetjes

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Bij mij was op 10 mei de kleine 25.4 mm en dan zou ik dus 9 weken en 1 dag zijn. Volgens de berekening zou ik 8 weken en 4 dagen zijn, maar mijn cyclus is korter dan 28 dagen, dus dit klopte sowieso al niet. Met 12 weken gaat ze weer meten. Kijk al uit naar de volgende echo :)

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Otje,

Ons kleintje was met 7 weken en 3 dagen 1,5 cm. Het is ongeveer en zal wel bij iedereen een beetje verschillen. Maak je maar geen zorgen !

Groetjes,
    Nikki F

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Blijkbaar gaat het groeien prima bij ons kleintje! Hij of zij was in 2 weken tijd 2,5 cm gegroeid en was afgelopen woensdag 3.7 cm groot!

Gr Otje

Deel Deze Pagina