Welke stofzuiger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olicha, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hallo Alle,

Ik ben opzoek naar tips!
    Na 3 stofzuigers versleten te hebben moet ik nu opzoek gaan naar eentje die het langer overleefd dan 2-3 jaren.

Wij hebben nu 1 zonder zak van Phillips wat in principe prima is, maar als het tezamen gaat met een langere levensduur zou ik helemaal blij zijn. We doen geen gekke dingen met de stofzuiger, gebruiken het en bergen het daarna goed op, maar toch zuigt hij niet meer zo goed als voorheen. Filter etc al nagekeken, slang enz.

Ik las goede referenties over Mieke, maar die zijn best prijzig. Wie heeft de gouden tip en heeft een goede, krachtige zuiger?

Bij voorbaat dank!

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als je nu telkens maar 2-3 jaar met een stofzuiger doet, dan is miele niet duur hoor, daar doe je namelijk 20 jaar mee ofzo.

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik zeg toch Miele. Een prijzig merk, maar de stofzuigers gaan heel lang mee. Soms moet je een onderdeeltje vervangen, maar de motor is krachtig en ze zuigen heel goed!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier helemaal fan van een Dyson.
    Erg goede zuigkracht. Inmiddels bijna 5 jaar in gebruik en doet het nog steeds als een zonnetje en de zuigkracht is nog steeds erg goed.

5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Absoluut een dyson. Ik heb nu de v6 animal pro en dat ding vreet alles. Niet normaal wat er uit de vloerbedekking kwam de eerste keer dat ik hem gebruikte. Twee traptredes en het bakje zat vol stof. Mede door de gemotoriseerde borstel. Eigenlijk is het een soort veredelde kruimeldief maar hij is lekker licht en handzaam. Zuigt veel krachtiger dan mijn miele en is snoerloos. Dat laatste is ook echt super.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Die staat hier op het verlanglijstje!
    Maar onze huidige dyson zal ws. Nog wel heel wat jaartjes meegaan.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Nilfisk select comfort energie stofzuiger, raad ik je 100% aan. Het is een speciale stofzuiger die veel minder stof ''uitblaast'' en een speciaal filter heeft - er komt zelfs schonere lucht je woning in als dat er was. - De regulieren stofzuigers stoten weer zoveel stof uit dat het eigenlijk een onbegonnen zaak is als je bijvoorbeeld allergisch bent voor huisstofmijt of last heb van een ander stofallergie. Ik heb hem pas een maand, maar ik stofzuig sindsdien echt veel minder dan met bijvoorbeeld met mijn oude stofzuiger.

8. Triangel

Triangel Niet meer actief

Heel tevreden over onze Miele!

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Een bosch met 18 meter snoer. Nu zit hij standaard beneden in de kast in het stopcontact en loop ik er zo mee naar de 1e verdieping en zolder zonder de stekker er uit te halen en weer ergens anders in moet doen. Echt ideaal. Ben daardoor binnen no time het hele huis door met stofzuigen.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Klinkt ideaal! Deze moet ik onthouden voor als mijn huidige het begeeft! Hoe lang kun je hem gebruiken als hij volledig opgeladen is?

11. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    absoluut een Miele. Ik gebruik hem al 10 jaar, afkloppen dus! Helaas wel een zwaar ding. Of je kunt een robotstofzuiger nemen. Die zijn van deze tijd.

12. Olicha

Olicha Niet meer actief

Bedankt alle :),

Ik zie dus Dyson, Miele, Bosch en Nilfisk staan. Ik ken de Dyson en Nilfisk niet. Wat mij aanspreekt is de 18m lange snoer, Miele hoor ik positieve berichten over, Dyson ben ik nu erg benieuwd naar. Dat het erg krachtig is, spreekt mij enorm aan! We hebben namelijk een enorm stoffig huis. Daarbij komt ook nog eens dat Zoon en Dochter enorme wervelwindjes zijn door het huis en in een mum van tijd mag(moet!:eek:) er weer gezogen worden. Dus de stofzuiger moet echt veel aankunnen. Dus schonere lucht (NILFISK) is zeker ook een plus. Ik zal ze allemaal even google.

Hoelang doen jullie meestal met een stofzuiger? En wat vinden jullie qua prijs, een max voor een stofzuiger. onze laatste heeft niet meer dan 100 euro gekost.

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij hebben een kirby, ik heb nog nooit zo'n goede stofzuiger gehad..
    zijn wel erg duur!

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Nilfisk heeft ook een heel lang snoer trouwens, dat was ik vergeten te zeggen. Wij hebben 200 euro betaald maar het was het elke cent waard. Ook heeft de stofzuiger maar 750 watt, maar de zuigkracht is veel beter als bij een stofzuiger met 1600 watt. (dat is namelijk een verkooppraatje) ook maakt deze stofzuiger veel minder geluid, opeens konden we gewoon tegen elkaar praten ipv naar elkaar schreeuwen haha. Je kan hem trouwens ook op allemaal verschillende standen zetten, als ik bijvoorbeeld een katten kleedje schoonmaak zet ik hem zachter zodat het kleedje niet opgezogen word, ook heel handig. :p

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    een een zakloze van Philips en al 7 jaar super tevreden over. zuigt goed, lange snoer en nog nooit kapot ofzo geweest

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Onze huidige miele is nu ruim 8 jaar en ik verwacht dat hij zeker nog 10 jaar meegaat. Onze vorige was ook miele, van mijn zus gehad toen ze emigreerde, zij had hem al een jaar of 8, tweedehands gekocht, dus hij was denk ik 15 toen we hem kregen. Wij hebben hem 6 jaar gebruikt nog. Hij viel toe heel de tijd uit, kon je 2 minuten zuigen en dan moest je 5 minuten wachten. Ik denk iets te veel troep opgezogen met verhuizen. En hij was al zeker 20 jaar dus.Ik geloof dat onze huidige iets van 200 euro was, maar weet het niet zeker. Was niet de allergoedkoopste miele, maar ook niet de duurste, volgens mij had deze een langer snoer dan de goedkoopste, geen 18 m, lijkt me ook wel fijn.

17. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Off topic: Ik heb ze allebei :D
    On topic: idd de dyson, al 6 jaar zonder problemen!

18. Mir82

Mir82 Actief lid

19 dec 2011
    159
    28
    28
    Mijn beide stofzuigers hebben het begeven bijna tegelijk. Waren Electrolux (wel fijne stofzuiger!) en philips (vreselijk onding). Ik heb toen nav alle positieve verhalen een Miele gekocht.:
    https://www.miele.nl/c/stofzuigers-1784.htm?mat=10342100&name=Complete_C3_Total_Care_EcoLine_-_SGSH2

Hij is me zo goed bevallen dat ik dezelfde een paar maanden later nog een keer heb gekocht voor boven (was alleen van een serie eerder wat 100,- scheelde en gezien ze best duur zijn en ik verder alle extra hulpmiddelen er al bij had bij de eerste scheelde dit toch wel veel).
    Ik ben er ontzettend blij mee.

19. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb een stofzuiger zonder zak van Mieke, die zijn wel wat duurder maar ik ben er nog steeds heel erg blij mee !

20. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier ook een snel stoffig huis (want 1 hond, 3 langharige katten, 2 kinderen) maar onze Dyson kilt alles. Mijn man heeft sinds die stofzuiger ook geen last meer van niesen door huisstof-zooi. Hij zuigt superkrachtig, groot reservoir en ook echt fijn stof pikt hij moeiteloos op. Hij heeft al het stof van de verbouwing ook moeiteloos doorstaan. Heerlijke stofzuiger!!

Deel Deze Pagina