Wij zijn aan het kijken voor een andere eettafel of gaan em zelf maken. Nu hebben we een tafel van 160 bij 80. 2 stoelen aan elke kant. Aangezien we vaak een mee eter hebben zou ik graag een grotere tafel willen waarbij aan beide kanten 3 stoelen kunnen. Nu denken we aan een eettafel van 200 bij 100. Qua breedte twijfel ik nogal.. Dus hoe groot/breed/lang is jou tafel? En wat zou je aanraden?
Dat ligt natuurlijk geheel aan de ruimte die je hebt. Die van ons is 2.40 x 1 met 4 stoelen aan beide lange zijden en ik ben daar erg blij mee maar wij hebben dan ook alle ruimte om zo'n grote tafel neer te zetten.
Wij hebben 1.60 bij 80. Past prima voor 4 mensen en de kleine op de kopse kant. Ik wou eerst 1.80 bij 80 maar dit paste niet mooi in ons huis. 200 bij 80 zou ik voor ons wel te lomp vinden.
Die van ons is 200x100 met 6 stoelen eraan en dan nog een kinderstoel op de kopse kant. Bevalt uitstekend.
Wij hebben een tafel van 2,60 bij 1,00m. Er passen drie stoelen aan beide kanten. Ik zou dus wel eerst de stoelen kiezen, zodat je de juiste afmeting kan maken. Breedte stoel wisselt nogal.
1,80. In ons vorige huis vonden wij hem te groot, toen wel gekeken naar kleiner maar is er nooit van gekomen eigenlijk. Nooit door gezet. Hierna willen we graag 1 van rond de 2,50. Vorige bewoners hadden er 1 van 3 meter stond echt prachtig! Maar ons net iets te groot. Weten alleen nog niet of we 6 of 8 stoelen erbij zouden doen
We hebben net een nieuwe: 2 x 0.9. 5 stoelen en een kinderstoel. Er staat niks aan de kopse kanten. Zou wel kunnen en dat vonden we fijn. Sowieso zitten we er iedere week met 4 volwassenen en de kleine aan, maar met meer zou dus ook kunnen.
Onze is echt té klein, slechts 1.40m lang. Stamt nog uit de tijd dat we in een appartement woonde en een grotere echt niet paste. Ik wil graag een 1.80m. Eigenlijk nog wel een grotere, maar dat wordt te groot in ons huis. Ik kan alleen nergens een tafel van 1.80m vinden die ik mooi vind.
250x90 cm. 6 grote stoelen met armleuningen en 2 tripptrapps. We komen van 180x75 dus dit is een verademing.
Wij hebben deze https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/70116262/ Wij zijn met zijn 4e en kunnen hier lekker mee vooruit.
Dit is zo ongeveer wat ik wilde schrijven, maar dan is onze tafel 2.80 x 1 meter. Hij staat hier zwevend in de ruimte (woonkeuken) en dat staat hier prachtig, mooi in verhouding met de rest. Maar als je een kleine keuken of woonkamer hebt, zou zo'n tafel heel propperig staan. Aan de antwoorden hier op zw.pag. heb je dus niet zoveel. Wat bij de een mooi staat, kan bij de ander te groot of te klein zijn. Kijk naar de ruimte die je hebt en pas daaraan het formaat van de tafel aan. Je kunt ook op een plattegrond van de woonkamer/keuken wat verschillende maten plakken/tekenen om te kijken hoe het staat. Houd er ook rekening mee dat je de stoelen nog goed naar achteren kunt schuiven zonder dat je een muur raakt. Als je de ruimte hebt, zou ik de tafel zo groot mogelijk maken/kopen. Als de kinderen wat groter zijn, zullen er ongetwijfeld wat vaker vriendjes en vriendinnetje mee eten (of bijv. samen knutselen aan tafel), dan is het wel prettig als je daar de ruimte voor hebt.
We hebben nu een gekregen tafel van 0,8 x 2,00. De lengte is prima, maar ik vind de diepte onhandig. Weinig ruimte tussen de borden als we eten. In onze nieuwe keuken komt er 1 van sowieso 1 meter breed. Lengte 3 of 3,5 meter, met aan beide kanten 5 stoelen. Niet dat we dagelijks zoveel eters hebben maar we leven echt aan de eettafel, en straks hebben we de ruimte dus lekker groot, zodat iedereen zijn ding kan doen aan de tafel.
Dit. Behalve dan dat het op zich wel bevalt maar ik liever groter zou willen . Minimaal 2,30 en liefst 2,50. Maar ik moet eerst nog even sparen en er staan andere dingen hoger op het prioriteitenlijstje.
Hiet 1.6 bij 1.6 aan alle 4 de kanten kunnen 2 stoelen dus 8 totaal rn op de hoek kan nog makkelijk een kinderstoel staan