Ik schaam mij kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke2222, 27 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke2222

marieke2222 Niet meer actief

Ik ben een paar jaar terug bevallen.
    Maar als ik moet hoesten of niezen plas ik nog steeds in mijn broek.
    Ik heb oefeningen gedaan, balletjes aangeschaft, en de kegel8. Merkte wel dat er iets verbetering kwam maar niet dat het over gaat. Kan het uberhaupt overgaan :/ ?

Net was dus de druppel, en kan ik eigenlijk alleen maar huilen. Ik ben zwaar verkouden en mijn blaas was aan de volle kant. Ik nies en plas zo in mijn broek maar ook op de grond (heb een legging aan).

Is alleen bij hoesten, niezen en springen. Dus dit gebeurd niet dagelijks. Ik ben ook zo dagen/week droog.

Hebben jullie dit ook? Ik schaam mij er echt om. Maar ik denk dat ik maandag toch maar de dokter bel. Maar ben heel onzeker, bang, dat de hele boel daar verzakt is. Ik lees over operaties.. Gewoon angstig.

2. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Misschien een gekke vraag, ben je er al eens mee naar de huisarts geweest?

3. marieke2222

Nee.. omdat ik dacht met oefeningen en die andere dingen gaat het over.

Nirosa vindt dit leuk.
  4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Oohh dat lijkt me heel naar :(
    Ik heb heel soms enkele druppels bij een volle blaas (ook pas na 2 bevallingen ontstaan)
    Maar als ik jou was zou ik toch echt naar de dokter gaan. Ze kunnen dit inderdaad wel opereren.

5. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Wellicht heeft hij nog andere tips/adviezen. Ik zou erheen gaan.
    Het hoeft niet direct op een operatie uit te komen

marieke2222 vindt dit leuk.
  6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb je zelf de oefeningen bedacht/van internet gehaald of onder begeleiding van een fysiotherapeut met verstand van bekkenbodem?

7. marieke2222

Tijdens de zwangerschap liep ik bij een therapeut en kreeg ik al oefeningen die heb ik gedaan. App gedownload, gave ze uitleg aan de oefeningen. Die balletjes gehaald. Die kegel8 gehaald die elektrische stootjes geeft en je bekkenbodem stimuleert.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou toch opnieuw contact zoeken en bekijken wat er nog meer mogelijk is of anders kan. Het is best mogelijk dat je de boel teveel stimuleert of dat er teveel spanning op bepaalde spieren staat.
    Grote kans dat de huisarts je eerst weer doorstuurt naar de fysio.
    Sterkte ermee, het lijkt me heel vervelend.

Syane en marieke2222 vinden dit leuk.
  9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb een lichte verzakking en heb ook wel eens last van urineverlies wanneer ik heel erg verkouden ben of plots hard moet niezen. Ook springen op bijv. een trampoline gaat mij niet zo goed af... :rolleyes:

Ik zou sowieso even naar de dokter gaan, maar je bent echt niet de enige hoor! Ik heb meerdere vriendinnen die last hebben van dit "ongemak".

10. marieke2222

Heb je daar iets aan kunnen doen? Heb je kans dat het beter wordt?
    Ik zat net op de bank en moest niezen en toen had ik het niet. Blaas was overigens wel leeg.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bekkenbodemfysio kan echt goed helpen, en er zijn meer opties! Ik zou echt naar de huisarts gaan hoor.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nee helaas niet... Wanneer ik verkouden ben, ga ik wat vaker plassen omdat een volle blaas inderdaad niet echt helpt. Zolang ik er verder nog niet echt last van heb, hoeft er niets aan gedaan te worden.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet naar de huisarts maar gewoon rechtstreeks naar de bekkenfysio gaan. Die kunnen kijken of het een verzakking is en je gerichte oefeningen geven.
    Bij zelf oefeningen doen heb je grote kans dat je het gewoon helemaal verkeerd doet. Dat je denkt dat je de controle hebt en de oefeningen goed doet terwijl dat niet het geval is. Ik dacht dat ik de oefeningen goed deed en dat ik prima de controlw had over mn bekkenbodem. Niet dus...
    Ze heeft eerst gekeken en bleek verzakkingen te hebben. Daarna kreeg ik neuro feedback. Dan krijg je een ding downtown erin geschoven die aangesloten is op een computer. Je kan dan op het scherm dmv soort golven zien wat je bekkenbodem doet. Die van mij zat al in pieken. Onbewust hield ik hem al aangespannen. Vervolgens allerlei oefeningen en te gelijkertijd meekijken op het scherm wat er gebeurde. Bijv een Paar sec aanspannen. Ik deed mn best en voor mn gevoel had ik mn bekkenbodem superver aangespannen. Not. Er gebeurde vrij weinig op hwt scherm. Hetzelfde met ontspannen. Je leert zo goed wat je moet doen en ziet hoe je lijf erop reageerd. Ik heb een verzakte blaas, baarmoeder en achterwand en alleen wat urine verlies rond menstruatie als alles door hormonen slapper is geworden en bij hij stukje rennen of paardrijden. Enneh, gebruik je iets om de urine op te.vangen? Dus geen inlegkruisje maar iets dikkere en speciaal voor urine. Dan kan je namelijk ook niet op de.grond plassen:)

Triangel en marieke2222 vinden dit leuk.
  14. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind me deels terug in jou verhaal.

Na mijn bevalling (moest 3 dagen in ziekenhuis blijven) werd ik wel eens wakker in een nat bed. Ik dacht soms dat mijn borsten ontzettend veel lekten. Maar dat was het niet. Ik plaste zonder dat ik het door had in mijn broek/bed en verpleegster kwam 's nachts dan nog mijn beddengoed verwisselen. Toen ik het ziekenhuis mocht verlaten kreeg ik een doorverwijzing naar een kinesist. Blijkbaar komt het veelvuldig voor bij vrouwen die gedurende hun zwangerschap last hebben gehad van bekkeninstabiliteit. Ik kreeg ook oefeningen om het daar beneden soms aan te spannen en los te laten en dan achter elkaar. (heel lastig, maar hielp wel klein beetje) Kreeg te horen dat als je geen oefeningen bij de kine voor neemt, je gedurende een volgende zwangerschap, zo in je broek kan plassen zonder het in de gaten te hebben. (ik ben nu ook heeeeeel bang voor wat komen zal) want ben zo stom geweest om niet naar de kine te gaan omdat de oefeningen hielpen en het ''onbewust'' plassen ophield.
    Ik raad je zeker aan advies van je dokter op te volgen, hoop dat het gauw beter word!

15. Treez

Treez Niet meer actief

Je hoeft je echt nergens voor te schamen! Heel veel vrouwen hebben hier last van na een bevalling. Een poosje geleden gingen wij met een groepje vriendinnen trampolinespringen en alle moeders stonden binnen een minuut met de benen over elkaar :roflmao:.

Ik heb zelf een forse verzakking. Ik heb een jaar bekkenfysio gehad en daar redelijk wat baat bij gehad. Daarna ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog en ik kom in aanmerking voor een operatie. Ik ga het echter niet doen. Ik heb namelijk geen pijnklachten meer na de fysio. Verder red ik mij prima met de tena ladies en de superplus tampons. Een tampon duwt de blaas op de juiste plek, waardoor je minder last hebt van verlies. Handig tijdens het sporten bijvoorbeeld. Tena ladies werken veel beter dan gewone inlegkruisjes. Verder altijd goed uitplassen en op tijd naar de wc gaan. Weer niet te vaak dan krijg je stress-incontinentie. Een goede bekkenfysio kan dat wel uitleggen. Het is vervelend maar het went. Ik heb er eigenlijk geen last meer van. Het hoort inmiddels gewoon bij mij.

Succes bij de huisarts!

Madeliefke en marieke2222 vinden dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat irritant he! Normaal valt het redelijk mee bij mij. Dan red ik het wel met een inlegkruisje. Maar ik heb nu de blafferitus te pakken, dus gebruik ik maar even kraamverband.

Bijna twee jaar geleden ben ik voor het laatst bevallen. Dus ik lees even mee.

17. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik ken iemand die hier ook heel veel last van had.
    Bekkenbodemoefeningen etc hielpen allemaal niet. Uiteindelijk heeft ze nu een soort bandje (operatief) gekregen.
    Ze kan nu weer hardlopen, trampolinespringen etc. Ingreep viel haar erg mee en ze is superblij dat ze het gedaan had.
    Ik begreep alleen wel dat het het handigst is als je geen kinderwens meer hebt.

Maar er zijn in elk geval mogelijkheden en je hoeft je er zeker niet voor te schamen!

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, vriendin van mij heeft ook zo’n bandje, tvt-bandje heet het geloof ik. Geplaatst onder plaatselijke verdoving, viel haar ook erg mee en nu geen urineverlies meer.

Miss M vindt dit leuk.
  19. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik herken je probleem ook hoor en ik begrijp dat je er mee zit. En ik ben 'blij' dat ik blijkbaar niet de enige ben. Ik hoor er in mijn omgeving helemaal niemand over. De verloskundige gaf een paar jaar geleden aan dat als ik er last van bleef houden ik het best naar een bekkenfysiotherapeut kon gaan. Heb er al vaker over zitten denken, maar ik vind het voor mezelf een moeilijke stap om te zetten.

20. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb na mijn grondig ingelezen bewust niet gekozen voor een bandje. Ik zeg niet dat iemand het niet moet doen, maar dat je de voor en nadelen goed tegen elkaar moet afwegen. Ik vond zelf de risico’s te groot ten aanzien van de last die ik nu ervaar van mijn verzakking. Het is helaas voor een klein percentage geen wondermiddel. In tegendeel, het kan leiden tot veel pijn en verergering van de klacht. Sowieso is de eerste stap altijd bekkenfysio. Daar kan heel veel winst mee te behalen zijn.

Deel Deze Pagina