Ik vroeg mij af of iemand weet wie de ontwerper is van deze stoel? Mijn schoonmoeder denkt dat het van een bekende ontwerper is, dus ik ben benieuwd of iemand hier iets van weet
Ik heb een kunstopleiding gedaan, maar hij komt me niet bekend voor. Anders zou ik het even moeten vragen, ik heb een vriend die interieurarchitectuur heeft gestudeerd. Weet je bij welk bedrijf hij vandaan komt? Staat er ergens een logo op? Misschien kan je misschien het plaatje googelen om een origineel te vinden.
Bedankt voor je reactie. Helaas staat er nergens iets op. En ik heb inderdaad gezocht op afbeeldingen maar krijg niks te zien in Google. Kortom ik weet helemaal niks, maar ergens toch heel erg benieuwd. Mijn schoonmoeder heeft aardig veel verstand van dit soort dingen maar hier kunnen we niks over vinden
Zelfde als NavyCrimson, ik heb ook een kunstopleiding gedaan. Daarin kunstgeschiedenis en toegepaste kunst (dus ook functioneel design) gehad, maar dit model komt me niet bekend voor. En zonder al te vervelend over je stoel te doen, het lijkt me ook echt geen design. Die harde knik in die (te lange) achterpoot.... dat is geen goed design. Daarvoor zijn de verhoudingen echt niet sierlijk, of gebalanceerd, of volgens bepaalde ontwerpregels, etc. Ik kan er compleet naast zitten, maar deze stoel ziet eruit alsof hij ontworpen is in de jaren '90/ begin 2000.
Jij ook bedankt voor je reactie. Het zou heel goed kunnen hoor dat de stoel helemaal niks is. Was alleen zo benieuwd want mijn schoonmoeder begon er over, en ze heeft het vaak goed met dit soort dingen
Op die rechter voorpoot, zit daar geen sticker? Kijk, het kan best een dure stoel zijn geweest omdat hij van een dure woonwinkel kom of iets dergelijks. Maar duur zegt niet altijd veel over het design.
Meestal staat het aan de binnenkant onder het kaasdoek. Dit is de Foxx of Foxxy van 'Label' vandenberg
Wauw, ik ken deze helemaal niet. Maar op de foto van TS ziet de stoel er aanmerkelijk anders uit, alsof het gemodelleerd is naar de Foxx of Foxxy, maar je ziet wel echt een groot verschil.
Je hebt gewoon helemaal gelijk, ik heb de stoelen gevonden die wel dezelfde pootjes hebben als die van TS: https://auction.catawiki.com/kavels/15003395-gerard-van-den-berg-for-label-foxxy-armchair-set-of-two Leer ik weer dat ik te weinig weet over design om hier nog iets over te zeggen.
Wij zijn trouwens beide ( partner en ik ) meubelstoffeerder. We hebben dus wel veel designstoelen in handen gehad. Verders als banken en stoelen kom ik niet hoor.
Heb je die bij de kringloop gekocht voor een tientje ofzo ts? Zijn te koop vanaf 1225 euro https://www.gilsingwonen.nl/collectie/design-fauteuils/label-foxxy-4271
Meestal zit trouwens bij Label ergens aan de zijkant/achterkant wel een labeltje. Maargoed.. sommige mensen knippen die er ook tussenuit
Nouja, op een recente veiling brachten ze dus 190 op als set van twee, in leren uitvoering... Dus echt een vetpot zal het niet zijn. Misschien als je schoonmoeder hem nog een tijdje bewaard
Ik heb echt 0,0 verstand van mode hoor maar dit is hem toch niet? Die poot ziet er naar mijn idee echt totaal anders uit dan die van foxxy label