165m2 en ik vind dit al niet bijzonder groot... Zeker ruim genoeg hoor en een heerlijk huis. Een heerlijke woonkamer, maar niet overdreven groot hoor met 1 kind en 1 onderweg. Ze heeft genoeg plek om te spelen en er past ook nog een box bij. Maar het is altijd maar wat je gewend bent... Ik ben ook opgegroeid in zo'n soort huis. Mijn nichtje woont in een 'poppenhuisje' (+\_ 100m2) met 2 kindjes en dat gaat ook goed.
Ik vind 80m2 echt wel heel klein. Kan de buurt goed zijn, maar als je straks twee peuters of schoolgaande (drukke) kinderen hebt wil je toch wel wat ruimte hoor. We hebben 120 met 2 Kids. Ok dr slaapkamers zijn groot, niet super nodig. Maar beneden woonkamer is erg fijn. Autoluwe straat, dus buitenruimtes genoeg.. Maar 80 m2 zou ik niet eens gaan kijken. Minstens 100 m2. En wij kijken nu naar minstens 130 met uitbreidingsmogelijkheden.
Wij hebben 141m2 maar vind het eigenlijk te klein voor 2 volwassenen en 2 kinderen en hond. Toen ik dit kocht kwam ik uit een flat van nog geen 60m2 dus was dit heel erg groot . Tussenwoning, 3 slaapkamers waarvan 2 grote en een kleine. Willen een vaste trap en de zolder ook gaan gebruiken waardoor dit huisje weer wat passender gaat worden voor ons. Hebben wel een tuin van 60m2. Net zo groot als mijn flat was dus . Met dit mooie weer weinig binnen dus Huiskamer is trouwens maar 26m2. Mis de extra slaapkamer voor de was etc te doen
Het lijkt me heel lastig om kleiner te gaan wonen. Zeker als je dan nog gezinsuitbreiding wil, zou ik dat niet snel doen. Ik heb geen idee hoeveel m2 ons huis is. Edit, opgezocht in het taxatierapport. 114m2, dus hetzelfde als jouw huurhuis. Oh dan is 84 m2 echt veel te klein met kinderen, dat moet je niet willen. Wij wonen in een doodnormaal rijtjeshuis maar kleiner zou ik echt niet willen. Veel vriendinnen van mij wonen in een andere wijk, hun huizen zijn allemaal wat kleiner en daar krijg ik het al benauwd van, echt inieminie slaapkamertjes en weinig ruimte in de woonkamer. Niet doen, dan kun je beter blijven zitten waar je nu zit en wachten tot er een betere optie voorbij komt. Het is fijn als een huis in een mooie wijk zit maar uiteindelijk ben je meer binnen dan buiten
80m2 is echt heel klein! Onze bewoonbare oppervlakte is rond de 200 m2 denk ik Hebben ook pas de zolder (Vaste zolder) laten renoveren, 2 grote ruimtes extra
Ons vorige huis was ook rond de 88 m2. We woonden er met 2 volwassenen en 2 kinderen. Het ging wel, maar fijn vond ik het niet. Ik zou echt verder kijken naar een groter huis, want het is echt krap!
ons huis is bijna 200m2 denk ik iig 800m3 maar denk dat dit niet echt gemiddeld is. we zijn wel met 5 maar je kan ook best iets kleiner met 5 man natuurlijk. we hebben bv 6 slaapkamers boven. ik denk dat 150m2 toch wel erg lekker is
Wij wonen nu in een huis van 113m2. 3 slaapkamers, badkamer en een grote zolder waar wij slapen. We wonen er met twee kinderen. We hebben een huis gekocht van 160m2. Verheug me er zo op! Grote keuken en woonkamer. Kamers van de kinderen blijven nagenoeg hetzelfde. Zolder moeten dakkapellen op, dan hebben wij ook weer een ruime kamer. Nu is het in principe ook al een prima kamer. Ik zou qua ruimte niet naar minder kijken. Wij hebben nu een woonoppervlakte van 8 bij 4-6 (gedeelte waar de keuken is is dieper) en qua ruimte vind ik dat wel te klein. Bovenverdiepingen zijn prima.
Je moet je eigenlijk zo bedenken dat je dan qua ruimte krijgt wat je nu hebt en dan ongeveer 2 kamers eraf. Ik heb een huis van 75 m2 gehad en dat vond ik net genoeg voor 2 personen. Maar mijn buren met hetzelfde oppervlak woonden er met 3 kinderen. Tis maar net wat je zelf vindt dat je nodig hebt.
Ons huurhuis is vergeleken met sommige hier al niet heel groot. Toch vind ik dit zelf wel te groot. Het liefst zou ik de zolder eraf willen en een extra kamer. Ik vind die trappen in huis eigenlijk helemaal niks. Het lijkt me zoveel makkelijker om alles gelijkvloers te hebben. In de overige ruimte hier bewaar ik alleen maar troep
wij wonen in een 2 onder 1 kap met 144 m2 woonplezier. Tuin is 14 meter breed en 7 meter diep en voor het huis ook nog voldoende ruimte. 1 hele grote slaapkamer, 2 normale slaapkamers en een kantoortje en een hele grote zolder. Badkamer met alles erop en eraan. Over een paar jaar verhuizen wij naar de boerderij van mijn vriend waar zijn ouders nu nog wonen Wonen lekker rustig, veel groen. Met een mooie hond en wij tweetjes dan met een nieuwe bewoner/bewoonster op komst
Ik vind 85 echt klein. Zeker als je vanuit 110 komt. Wij hebben ruim 155m2 en 5 slaapkamers en een tuin en dat is groot genoeg voor mn gevoel.
Ons eerste huis was 85 m2 met 2 slaapkamers en geen zolder. Ik vond dat, met parttime 2 kinderen, erg klein. En toen ze groter werden, werd dat gevoel alleen maar sterker. We wonen nu in een huis van 140 m2, met 4 slaapkamers en een ruime zolder. We hebben 2 dochters en mijn man heeft dus nog 2 kinderen die hier om het weekend en de helft van de vakanties zijn. Met onze twee dochters is het prima, met de twee pubers van mijn man erbij vind ik het wel wat aan de krappe kant.
Wij wonen met 2 volwassenen, een baby, 3 katten en een hamster op 45m2. Dit is een 2 kamerwoning, dus onze dochter kan geen eigen slaapkamer hebben. Het is eigenlijk veel te klein en te vol en daardoor onverkoopbaar! Mijn woning aan de andere kant van het land is 90m2, 4kamerwoning en is wel geschikt voor een gezin maar dan zitten we met werk want dat is 20 km verderop, dus zodra die is verkocht gaan wij meteen verhuizen. Kleiner gaan wonen is niet erg hoor. Als je de ruimte maar praktisch indeelt. En uiteraard niet naar 45m2 gaat
hier ongeveer 165m2 voor 2 volwassenen en 4 kinderen. We hebben 4 slaapkamers en voor ons is dit meer dan prima.
Wij hebben een tussenwoning van 120m2. 4slaapkamers en een vliering. Bijna vierkante woonkamer en een open keuken. De woonkamer zou van mij iets groter mogen en ook de slaapkamer van mij zoon is wat minder praktisch, maar prima te doen. ik zou zelf ook niet kleiner gaan wonen ale je nog gezinsuitbreiding wil. Hoe groter ze worden hoe meer ruimte je nodig hebt.
Wij hebben zo'n 120m2. Het is een nieuwbouw rijtjeshuis. Boven hebben wij een ruime badkamer en 2 grote slaapkamers (konden bij de bouw ook kiezen voor 3 kleinere kamers). Met een kinderwens extra hebben wij de zolder (met vaste trap ) verbouwd tot 2 slaapkamers en een overloopje (daar staat de wasmachine en droger ) en een vliering gerealiseerd. Voor 2 volwassenen en 2 kids is het een prima huis maar met 3 kinderen zou ik het te krap vinden (wil de tweede slaapkamer als was/strijk ruimte gebruiken en mijn moeder past vaak 2 dagen achter elkaar op en woont niet dichtbij dus slaapt daar dan ). Ik denk dat zo'n 84m2 prima kan voor 2 volwassenen en een kind maar dat het als jullie nog een kind willen toch echt te klein is.