Omdat ik totaal geen benul had van woonoppervlak enz heb ik het taxatierapport even opgezocht. En blijkt dat ons woonoppervlak 113m2 is. Het is een tussenwoning met 3 slaapkamers op de bovenverdieping, vaste trap naar zolder en een ruime zolder. We wonen niet mega groot maar zeker niet klein. We hebben ruimte genoeg voor ons gevoel.
Ik ben destijds van een appartement van 80 verhuisd naar een woonhuis van 85. Die laatste voelde kleiner, had ook maar 2 slaapkamers, tegen het appartement 3. Komt natuurlijk doordat je gewoon meer gang hebt en de ruimte voor de trap wegvalt als leefruimte. Appartement is dus niet zo goed te vergelijken met een woonhuis van dezelfde oppervlakte.
Ik zou dus echt niet naar 84m2 gaan...dat lijkt mij iniminie als ik het vergelijk met ons. 113m2 is prima maar we hebben geen ruimte over ofzo
Ons 1e appartement was ook 85 m2, en dat was eigenlijk best groot genoeg voor ons tweeën, met een of 2 kindjes erbij was dat ook wel gelukt In ieder geval de 1e jaren, op oudere leeftijd denk ik ook dat het wat krap zou worden (+er zat geen tuin bij wat wel erg fijn is voor kinderen). Nu hebben we een woning van 350 m2, wat dan eigenlijk veeeel te groot is. We gebruiken meer dan de helft niet of nauwelijks haha
Ons huis zal rond de 200m2 zijn en ongeveer 800m3 inhoud. Het is een split level woning. Vind het heerlijk, al die open ruimtes en je stoot je niet zo snel aan iets (nou is dat ook wel omdat we niet overal een meubeltje hebben enzo). Grote slaapkamers en een extra kamer beneden, noemen we de tuinkamer. Zit een extra keuken in en gebruiken we vooral 's zomers. Hoeven we niet steeds naar boven voor de keuken. Dus in de zomer leven we vooral beneden en in de tuin. Voel me wel verwend met die luxe hoor 😊 Ons gezin bestaat overigens uit 2 volwassenen, een peuter, rond juni nog een baby'tje, 3 Maine coons en een papegaai 😉
Moet een beetje lachen. Hier 55 m2 4 kamers waar van 1 woonkamer. Maar het is wel een appartement. Gelijk vloers. En inbouw kasten. Met drie ruim zat. Alleen kamer dochter is mini. En heb open keuken daarom oogt het ruimer.
Zit er wel strak uit zo op het plaatje. Ik zit alleen te zoeken waar je een eventuele extra kamer kunt maken! Of in de toekomst twee kinderen op een kamer moet wel te doen zijn. Zou dan zelf de grote kamer nemen en daar een extra kind de eerste tijd parkeren eventueel afscheiding wand. En Later de kamers omdraaien jullie de kleine kamer en de kinderen samen de grote kamer. Ziet er niet slecht uit. Ikea heeft veel ruimte bespaarde tips. Van inbouw bedden inbouw kasten ect ect. Zo dat je berg ruimte hebt maar je hebt ook een tuin er bij toch een goed tuinhuisje kan ook als opslag dienen. Klein maar fijn. Daar kan je zeker wat leuks van maken.
Wij wonen in een eensgezinswoning van 100m2. 2-laags dus geen zolder daardoor zijn de kamers weer wat groter.
Met 1 kindje zou ik dit prima vinden, met 2 zou ik er niet voor kiezen. Tuurlijk als je er eenmaal zit en er komt per ongeluk gezinsuitbreiding is er wel een mouw aan te passen, stapelbed ofzo, maar ja, als het kindje van het andere geslacht is kan dat wel tot een jaar of 10, maar als ze in de pubertijd komen hebben ze toch echt een eigen plekje nodig vind ik. En opbergruimte is toch ook fijn, dat vind ik op de tekening ook wel erg beperkt. Zelf zitten we nu in een huis met 3 slk van 87 m2. En de derde komt eraan.. Wij willen dus op termijn wel gaan verhuizen.
Hier 120 m2 en inhoud 380. Ik vind de woonkamer vrij klein en we willen vrijer gaan wonen dus gaan we het binnenkort te koop zetten. Zie wel op tegen verhuizen. Ik zou echt niet kleiner kunnen wonen. Ik heb echt ruimte nodig en ook opbergruimte. Ik kom uit een groot gezin wat in een klein huis woonde maar veel ruimte buiten. Dat kleine huis vond ik een ramp.
Hier in vrijstaand huis sinds maart 2014 160m2 woongedeelte beneden (Inhoud zal ik in de papieren moeten kijken) Boven 2 ruime grote slaapkamers dit was eerst 3 Beneden ruime woonkamer met grote keuken en ook nog een slaapkamer en een zeer royale badkamer 2100m2 tuin wij komen van 89m2 eengezins hoekwoning met kleinere tuin Ik zal heel eerlijk bekennen Ik zou niet meer terug willen Heerlijk zoveel ruimte nu Wel meer te poetsen of course
Hier een woonoppervlak van 170m2. Zolder niet meegerekend omdat het vlizo is. Kunnen er eventueel wel een vaste trap in zetten en de nok verhogen. We wonen hier met 1 kindje en 2 katten. Verder ook een ruime tuin. (Achter/zij/ voor) maten weet ik niet. Ik zit inderdaad ook niet kleiner gaan wonen.
Wij wonen 70m2 hebben ook een zolder en voor en achter tuin. Hebben maar 1 kind maar is heel goed te doen met zijn drietjes. Het is misschien ook net hoe je huis is ingedeeld? Hebben wel open keuken en geen rare ruimtes (kleine hal en kleine overloop boven) zodat we echt genoeg ruimte hebben
128m2 Ik ben verwend en vind het te klein. Vooral beneden.. Desalniettemin ben ik wel gek op m'n huis. Maar zou graag groter willen wonen.
Als je het zou gaan huren zou ik er geen probleem mee hebben. Wij hebben ook een hele tijd met z'n drietjes op 50m2 gewoond en dan ging op zich prima. Maar wat extra ruimte is toch wel fijn. Nu hebben we een tussenwoning van 125m2 en het is toch wel heel fijn om meer ruimte te hebben. Als ik een huis zou gaan kopen zou ik minimaal vergelijkbare ruimte willen hebben als we nu hebben.
70 m2. Zolder en garage zijn niet meegeteld. Hebben vooral achter het huis een ruime tuin, die we qua grote nog kunnen verdubbelen (of meer). Voor ons 3 is het ruim zat. Kunnen nog een vaste trap naar zolder maken en dan zou je er 2 slaapkamers kunnen maken. Ik vind eigenlijk de grootte van de tuin belangrijker, ook bewust dit huis gekocht omdat we hier onze tuin flink kunnen uitbreiden, moeten alleen de aanvraag nog indienen bij de gemeente. Dit ivm mijn hobby.
120 m2. We hebben een woonkamer van 50 m2, drie slaapkamers en geen zolder. Bij een volgend huis zou ik een zolder willen waar meer kamers gerealiseerd kunnen worden omdat mijn man behoefte heeft aan een hobbykamer.