Gelijkvloers is ong 110m²- hier is ook onze slaapkamer en badkamer. Zolder is ingericht voor de kinderen: 2 slaapkamers (+/-24 en 20m²), badkamer 9m² en een ruime overloop als speelruimte. Het hele huis is onderkelderd, dus nog eens 110m² garages, bergruimte, wasruimte... Het huis is vrijstaand op 14 are. Nogal groot, dus kippenren van 40m², een terras van 45m² waar een patio opkomt en een inbouwtrampoline. Scheelt allemaal samen weer wat in gras maaien
148 m2 met daarbij voor deze regio riante tuin en schuur. Heel prettig! De wijk is gevuld met ouders wiens kinderen allemaal rond de leeftijd van de onze tweeling zijn. Velen zitten ook in (parallel)klassen van mijn zoontje. Ideaal en toch prettig fietsen naar het centrum van Amsterdam. Ik zou in mijn gezinssituatie (tweeling jongens waarvan één autistisch met verstandelijke handicap) niet terug gaan naar een kleinere woning. Ik was niet 'verliefd' op de woning waar we nu wonen, wel op onze vorige woning (klassieke maisonette in oud herenhuis met zeer hoge, bewerkte plafonds, wit geverfd herenhuis). Maar nu ik ervaar wat de ruimte en tuin voor mij en mijn zoontjes betekent: goede keuze! Ik zou gaan voor meer ruimte! (Maar goed, twee beweeglijke zoontjes met één die de tuin en ruimte met zijn autisme zeer nodig heeft, geeft ook een ander perspectief.)
2 woonlagen, 89m2. Drie slaapkamers. Grote woonkamer van 46m2. Kleine tuin. Wel in de randstad en heel dichtbij het strand. Vlakbij de binnenstad. Hele fijne plek. We wonen er nu met z'n drieën en 2 katten, maar verwachten over een paar maanden een tweede kindje. Het huis op zich is niet heel groot voor zo'n gezin maar wat we echt missen is bergruimte. We hebben geen zolder oid. Als we ooit gaan verhuizen willen we echt meer bergruimte. Maar verhuizen zal de komende jaren niet gebeuren denk ik. Daarvoor wonen we hier echt veel te fijn.
Wij wonen met zn vieren in een huurwoning, tussenwoning van ongeveer 130 a 135 m2. Woonkamer/keuken/wc beneden, op de eerste verdieping drie slaapkamers en de badkamer. En dan een zolder met vaste trap, die een open ruimte is en meerdere functies heeft: berghok, wasruimte, logeerkamer en werkkamer. Minder ruimte lijkt me eigenlijk geen doen. In ieder geval niet minder kamers. De zolder is heel ruim, maar door de viervoudige functie alsnog erg vol. En de slaapkamers zijn ook 100% in gebruik door onszelf en de kinderen. We zouden graag in de nabije toekomst een huis kopen, en dan willen we in ieder geval niet erop achteruit gaan qua ruimte en kamers, en bij voorkeur wat erop vooruit. We hebben nu ook een vrij kleine tuin, die zou ik ook graag groter (en mooier! En zonniger! ) hebben.
We hebben een vrij groot vrijstaand huis, van 180m2. We hebben het huis gekocht van de opa van mijn vriend en 3 jaar lang geheel verbouwd. Nu is ons eerste kindje op komst. Dus nu wonen er er nog met ons tweeën en onze hond We hebben 3 grote slaapkamers, een grote badkamer en de 4e kamer is een inloopkast geworden.. Het perceel is 700m2.
Gok dat ons huis 120m2 is. 3 verdiepingen. 3 ruime slaapkamers. Tuin van 15m lang en 6 breed. Hebben 2 kids. Echt meer dan genoeg ruimte. Zou niet groter willen wonen, hooguit nog een plek/overkapping in de tuin voor fietsen enzo, want de schuur ia niet zo heel groot. Bij koophuis zou ik kijken of je in de toekomst kan verbouwen. Is je keuken groot genoeg? Zo niet, kan je die uitbreiden. Idem met badkamer. Is het mogelijk om bijvoorbeeld je berging te verplaatsen naar waar de wc nu zit. En dan de muur van de berging eruit zodat je de badkamer incl wc kan uitbreiden. Is er een mogelijkheid om een slaapkamer te creëren erbij voor als er nog een kindje bij komt Kijk goed naar wat er nu aan ruimte is, en kijk goed of je kan uitbreiden
Wij wonen met zijn drieën in een huis van 140m2. Voor ons ruim voldoende. Heeft drie slaapkamers en nog een zolder met aparte kamer. Ik zou met het idee van eventueel een tweede rekening houden en zelf toch voor iets groters kijken dan 85m2, maar ik hou dan wel van wat ruimte om mij heen.
Ik denk eerder dat je goed moet bekijken naar de vraag hoeveel ruimte heb je werkelijk nodig. Heb je veel spullen? Of Gooi je makkelijk weg? Kan je het makkelijk indelen?
Wij wonen in een appartement van 80m2 met zn vieren. We hebben 2 slaapkamers. Wel een balkon maar ik mis een tuin. En natuurlijk mis ik een extra slaapkamer. Sinds afgelopen vrijdag staat het appartement eindelijk in de verkoop en hopen we snel iets groter te kunnen gaan wonen.
Dit. Wij woonden met zijn drieën eerst in een twee-kamerapoartement van 50m2 om daarna naar 75m2 te gaan met vier kamers. Een jaar daarna naar een eengezinswoning met zo'n 95m2 (2 verdiepingen en 15m diepe tuin op het zuiden). Woonkamer en badkamer zijn hier klein nu, maar wel vier slaapkamers waarvan twee echt royaal. Gaan nog wel wat veranderen, maar kleiner zou ik nu niet meer willen omdat ik het gewend ben (met die 50m2 konden we namelijk ook best uit de voeten eigenlijk).
Wij wonen (nu nog) met z'n 3e in een huis van 130m2. En ik zou eigenlijk echt niet veel kleiner willen wonen. Ik vind het heerlijk dat onze dochter de ruimte heeft om te spelen en haar eigen kamertje heeft. Als we de zolder over een aantal jaar gaan verbouwen dan krijgen we er zelfs nog wat vierkante meters bij, en ook 2 slaapkamers. Nu is het nog een grote open zolder die vooral gebruikt word door mijn man als zijn kantoor. Ik zou niet willen wonen in een huis van 85m2. Maar je moet vooral kijken wat je zelf denkt dat goed aan voelt!
denk zelf dat je in die 84m2 met maar 2 slaapkamers niet veel ruimte overhoudt om er ooit nog een kamer bij te maken. wij wonen nu in een appartement met 3 slaapkamers van totaal 110m2. slaapkamers hebben normale/ruime afmetingen en hebben een erg ruime woonkamer/keuken van 44m2. qua woonruimte binnen dus zeker niks te klagen. alleen jammer dat we geen tuin hebben. en zou zelf wel heel graag een zolder of nog 1 extra kamer willen hebben voor het wasrek sowieso en om een fotostudio te maken. 3e slaapkamer is nu in gebruik als studeerkamer/rommelhok/drooghok voor de was, maar als er 2e kindje bij komt weet ik nog niet waar ik alles moet laten.... schuur staat namelijk ook al bomvol
85 is echt klein hoor met een gezin! Als de mogelijkheid hebt dan vanaf 100m2! Hier wonen we 150m2, en dat komt mede door onze hele grote zolder (2 slaapkamers). Op de eerste verdieping 3 slaapkamers, aparte wc en badkamer van 2 bij 3!
Met 2 kids is het prima te doen hoor. Alleen het ligt aan de indeling van het huis. En of je een beetje kan opruimen. Niet nodig = weg.
Wij wonen in een rijtjeshuis van oorspronkelijk 83m2. In 2013 hebben wij de zolder verbouwd en met een vaste trap toegankelijk gemaakt. Hier hebben we nu een pcruimte en een speelkamer. Dit maakt ons huis boven de 100m2 woonoppervlak. We hebben 3 slaapkamers en een kleine doucheruimte (mijn enige wens is een grotere badkamer maar dat is hier niet te realiseren. Genoeg ruimte om met z'n viertjes lekker te leven. En genoeg tuin om in de mooie maanden praktisch buiten te leven (tuin is ongeveer 16x6m.
Het is maar net wat je eissen zijn. Wij hadden 85m2 en daar konden we prima in met z'n 3 en inmiddels 4. Jij vindt het klein..een ander denkt daar misschien heel anders over.
Wij wonen in een koophuis, eengezinswoning 140m2 Hebben 4 slaapkamers waarvan de zolderkamer makkelijk tot 2 kamers omgebouwd zou kúnnen worden. Ruime voor en achtertuin, wel een open keuken wat ik zelf minder vind, maarja Wonen er nu nog met zijn tweeën (en 2 katten)
Om eerlijk te zijn vind ik die eengezinswoning wat ik nu heb al te groot omdat ik de zolder nooit gebruik. We zijn wezen kijken naar het huis en ik vind het super mooi!!! Helaas was er helemaal geen bergruimte ( geen hok, schuur, berging) en dat was de reden waarom wij het toch niet gaan doen. Donderdag gaan wij naar een nieuwbouw huis kijken die in juli word opgeleverd met ook het zelfde aantal oppervlakte maar dan is het beneden en boven ook met een tuintje. Los van die 84 m2 zit er bij deze wel ook een berging bij dus wij zijn heel benieuwd!