Ons kleine moppie is bijna 3 jaar en is ong 87 cm en 11 kilo en heeft schoenmaat 22. Klein maar fijn dus!
Oh en schoenmaat 23. Ik dacht trouwens dat ie gemiddeld was, maar als ik hier zo lees, vinden jullie dat klein dus?
Oh nou ja, maakt ook niet uit verder, maar op het CB zei die verpleegkundige dat ie netjes op het gemiddelde zat. Waarschijnlijk dan zijn eigen gemiddelde. Oh, dan heeft ie ook kleine voetjes zeg! Hij was wel prematuur, verklaart ook wel een hoop.
Ik heb het even nagekeken en 15 kilo en 97 kilo is gemiddeld op die leeftijd. Belangrijker is of je kind zijn eigen lijntje volgt. Wel kleine voetjes idd! Mijn zoontje heeft maat 28!
Nou dat is wel zwaar voor die leeftijd! Gek joh, afgelopen zomer toch echt nog gemeten, wan smurf dan.
Hoe prematuur was hij? En zijn papa en mama groot? Lengtegroei is genetisch bepaald en kan je niet beinvloeden.
5 weken maar.. Hij woog 1875 gram bij de geboorte, en was 44 cm lang. Mijn man is ongeveer 1.90 en ik ben 1.65 zoiets. En we zijn beiden te zwaar.
Ja, mijn placenta was al half losgelaten, en mijn navelstreng had maar 2 vaten.. Hij heeft veel geluk gehad dus. Maar we dwalen af.
idd licht voor die termijn, mijn oudste zoon is geboren met precies 36 weken en woog 10 pond en was 56 cm, ze vonden hem wel erg groot voor een prematuurtje,maar de termijn was niet verkeerd berekend want weet precies wanneer ik zwanger ben geraakt,want daarvoor geen enkele gemeenschap gehad. zwangerschapssuiker had ik niet,dus daar lag het niet aan. zelf ben ik ook maar 1m63 en geboren met 2 kilo en 44 cm(ik was ook prematuur) meestal halen prematuur kindjes alles in,ik was een kindje die dat niet deed. tja mijn zoon had dan weinig in te halen ook al was hij 4 weken te vroeg.