Hoe groot is jouw "sociale" kring?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

De laatste tijd lijkt het wel of iedereen om me heen een hele grote vrienden/kennissen kring heeft en veel vrienden of vriendinnen etc.

Ik ben nog al een typje die veel naar andere kijkt (moet ik waarschijnlijk niet doen;)) en wordt dan onzeker of ik wel genoeg vriendinnen heb of dat we wel genoeg contacten hebben ook met name voor onze kidsetc.

Ik had het wel leuk gevonden om meer vriendinnen te hebben met kinderen of meer vriendenstellen met kinderen. Zodat onze kinderen daardoor ook weer in aanraking komen met kinderen.

We hadden een heel goed vriendenstel (zonder kids) waar we veel mee deden ook o.a. weekendjes weg. Maar zij zijn inmiddels uit elkaar. We hebben met beiden nog wel contact apart van elkaar.

Even opgesomd:
    - 2 vriendinnen zonder kids
    - 1 vriendin met kids van 11 en 8 jaar
    - 1 vriendin (oud collega) met kind van 3 jaar maar laatste tijd
    gevoel dat contact meer van mij af komt.
    - Overburen borrelen we voorheen weleens mee zij hebben kindje van
    3 jaar maar contact is ook wat minder.

Mijn man had heel veel vrienden maar dat is een beetje uit elkaar gegaan en heeft nog één goede vriend.

Vinden jullie die een beetje een normale sociale kring of weinig? Misschien is het ook wel niet de bedoeling dat onze kids via ons vriendjes krijgen maar gaat dat meer via school of uit de buurt.

En hoe ziet jouw sociale kring eruit?

groetjes vruchtje

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben ook geen persoon met onwijs veel vrienden.. Mijn vriend en ik zitten in een keet, met ongeveer 30 man waar we met een stuk of 8 goed contact hebben.
    Gezamelijk ook nog 6 vrienden die we 4x per jaar zien. Mijn vriend ziet 1 van die jongens vaker als ze gaan jagen.

Verder heb ik een lieve vriendin met een kindje, waar ik graag naar toe ga
    Ook een vriendin die ik altijd als mijn beste vriendin beschouwde maar de laatste tijd niet meer het gevoel heb dat we echt vriendinnen zijn.. beetje jammer..

En 1 meisje die ik nog wel eens zie en spreek.

Dat was het wel.. Ach wel wat losse kennissen... die ik soms zie en spreek enzo maar verder niks..

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hebben ook niet zo'n grote vriendenkring hoor.

- 1 oude schoolvriendin van mij (met man en kinderen)
    - 1 oude schoolvriend van mijn man (met vrouw en kinderen)
    - 1 stel vrienden (eigenlijk een vriendin van mijn vriendin maar waar het zo ontzettend goed mee klikte dat het, na het samen organiseren van een vrijgezellen feest, ook onze vrienden zijn geworden).

Heel veel vriendinnen van mij zijn gewieberd nadat ik te horen kreeg dat ik MS had (was even hard maar eigenlijk waren dat gewoon geen vrienden).

Het zijn er dus misschien niet veel maar ik kan altijd op ze bouwen

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb een behoorlijke grote vriendenkring al zie ik ze minder door ziekte. Maar ik heb ook een ontzettend grote familie en veel van mijn vriendinnen zijn ook mijn nichtjes. Heb ook nog van vriend zijn familie een lief schoonzusje als vriendin. Vriend heeft ook leuke vrienden waar ik mee naar festivals ed ga. Helaas heeft vrijwel iedereen al kinderen,mijn vriendinnen althans. Ik vind het wel fijn mocht ik een kindje krijgen,veel mensen op wie ik kan terugvallen ;)

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb niet echt een vriendenkring. Ik heb wel wat mensen waarmee ik leuk kan praten maar echte vriendschap is er niet meer. Werd op mijn 17e chronisch ziek en tja, dat snapten de meeste mensen niet. Ik kon niet meer voldoen aan hun verwachtingspatroon van hoeveelheid afspraken, sommige dagen heb ik teveel pijn etc, kan echt niet tot diep in de nacht uitgaan etc, dat werd me niet in dank afgenomen en dan laten sommige mensen het snel afweten.

Kan alleen bij mijn man alles kwijt maar dat maakt me ook niet uit, ben echt een huismus. Ik mis het maar heel soms, die vriendschappen.. voor echte meidendingen enzo :)

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Ik heb ook weinig vriendinnen hoor. Zeker na mijn 16e toen ik uit huis ben geplaatst en naar een internaat ging. Ben toen elk jaar van school gewisseld, 2 jaar terug zwanger geraakt en weer verhuisd naar een ander gehucht. Ken veel mensen van naam en gezicht, maar meer ook niet.

Heb 2 vriendinnen met kids. 1 in de buurt, ander in oude woonplaats
    1 vriendin zonder kids, ook oude woonplaats

En ken heel veel meiden, ook wel contact via fb, maar zie ze nooit..

Op mijn vrije dagen ben ik dus vaak koos vriendloos:D omdat er dus zo weinig zijn om zo ff op te bellen..:( verveel me dus ook regelmatig bah

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb 1 oude schoolvriendin die we 'n keer of 5 per jaar zien met verjaardagen. Verder niemand.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, straks gaat ze vanzelf wel vriendinnetjes maken met kinderen uit de buurt en op school, dat komt goed!
    Mijn sociale leven was een jaar of drie geleden ook behoorlijk ingekakt, door een verhuizing en daarnaast zijn mijn vriendinnen ook nogal verspreid door het land gaan wonen, zo'n driekwartier tot een uur of meer rijden van mij af. Daar ga je niet even zo bij langs.
    Twee jaar na de verhuizing zei ik tegen mijn man 'dit is toch erg, we wonen hier nu 2 jaar en de mensen die ik ken, zijn op 1 hand te tellen. En met die mensen had ik ook geen echte klik.
    Ik kwam er wel achter dat ik zelf wat actiever moest worden in het opbouwen van een nieuwe kennissen/vriendenkring. Heb me bij een club aangemeld voor moeders, heb via school wat moeders leren kennen en we zijn onlangs weer verhuisd (terug naar onze vorige woonplaats) en hier staan de mensen ook veel meer open voor contact, dus hebben ik ook meer contact met de buren.
    Ik geef me op voor schoolactiviteiten, als hulp of begeleider (al vind ik daar soms niets aan :)), maar zo leer je andere ouders ook beter kennen.
    Ondertussen heb ik met een aantal vrouwen best leuk contact, doen we dingen samen etc. Ik noem alleen niet snel iemand een vriendin, eerder een goede kennis. Momenteel is mijn agenda nu aardig gevuld met allerlei sociale dingen, maar het komt niet altijd aanwaaien, soms moet je er wat extra energie in steken.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Weinig. Ik ben net verhuisd, bevallen en werkloos. Heb hier eigenlijk alleen maar schoon familie wonen. Moet wel echt ergens vrienden gaan zoeken/maken (klinkt echt hopeloos) want van thuis blijven zitten word ik niet echt vrolijk..

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm. Hier vrij veel gewone vriendinnen en een paar hele goede vriendinnen die heel dichtbij staan. Die hebben beide jonge kinderen. De andere vriendinnen hebben oudere kinderen, waarvan ik dan eigenlijk ook goed mee bevriend ben, haha. 1 daar van past ook met regelmaat op onze kids.
    En dan hebben we nog veel goede contacten hier in de buurt, school, voetbal en kroeg.

11. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    1 beste vriendin, getrouwd en 2 kids.
    1 vriendin, zonder kids, wel een vriend.
    1 vriendin, 2 kids + vriend
    1 getrouwd stel, 2 kids.
    4 mannelijke vrienden
    en een getrouwd stel, zonder kinderen, die ik ken via m'n vriend.

Geen supergrote groep, maar iedereen kent elkaar, en staat ook voor elkaar klaar. Dat is me meer waard, dan een grote groep vrienden. Ik zie dat aan het pleegzusje van m'n vriend. Nooit telefonisch bereikbaar, belt pas na een paar maanden terug, en afspreken gaat nooit want der agenda is maanden vooruit al volgeboekt. Heel ongezellig.

12. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geen vrienden, wel een aantal kennissen, maar niemand die ik midden in de nacht op kan bellen als er wat is. Ik vind dit niet zo erg, heb genoeg aan mezelf en vriendschappen vreten over het algemeen energie, en daar heb ik al veel te weinig van

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben veel/leuk contact met buren. Heel fijn, zien elkaar natuurlijk regelmatig. Lopen nog net niet de deur bij elkaar plat, maar als de deur open staat kan je gewoon even doorlopen. Ook de kinderen spelen leuk met elkaar. (varieren van bijna 5 tot bijna 13)
    Verder hebben wij een aantal vrienden zonder kinderen en heb ik 3 vriendinnen waarvan 1 zonder en de andere 2 met kinderen. Hier is mijn dochter de oudste. Vind het prima zo. Hebben veel leuke dingen, maar wel gewoon lekker dicht bij huis (dmv de buren)

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

@ts, tja het is niet een hele grote kring, maar de kwaliteit is natuurlijk ook belangrijk! Beter een goede buur, dan een verre vriend, bij wijze van spreken.... en misschien ga je straks wel meer contacten opdoen via de kids!

Hoe mijn "kring" eruit ziet:
    1 beste vriendin al sinds de kleuterschool, is nu zwanger
    1 vriendin, zonder kind/ partner, leren kennen 6 jaar geleden via ex werkgever
    1 vriendin, alleenstaande moeder van 3 tieners, ook via ex werkgever
    1 huidige collega van een andere afdeling, met kindje zelfde leeftijd als mijn dochter, sinds de zwangerschap spreken we af en toe af met de kindjes erbij
    1 kennis met 2 kinderen < 5 jaar
    Met de buren gaan we goed om, jong stel met dochter van 1, 5
    Oorspronkelijke vriendenkring van man, 6 stellen, sommige zien we alleen nog maar met verjaardagen, is wat uit elkaar gegroeid, sommige zien we wat vaker
    Mijn man heeft nog een vriend die hij een paar keer per jaar ziet
    Daarnaast heb ik een goede band met mijn schoonzus

Ook kunnen we prima overweg met de rest van de familie, maar we lopen de deur niet plat bij elkaar.

Ik heb ook wat vriendinnen zien komen en gaan, tja zo gaat dat in het leven.

15. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hier 6 stelletjes waarmee we heel close zijn. We spreken vaak af om samen wat leuks te doen. 3 van de stellen hebben ook kids. Verder nog 3 goede vriendinnen (waarvan 1 met kindje) en 1 goede vriend daarnaast. Daarnaast nog 2 oud collega's waarmee we regelmatig afspreken.

Best een groot netwerk, ben erg blij met ze. Zijn ook wel echt goede vrienden, zijn er voor elkaar in goede en slechte tijden.

Ook hebben we een goede band met beide kanten van de familie, we zien elkaar vaak.

16. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik heb eigenlijk 2 goede vriendinnen. Met 1 heb ik nog echt veel contact, ga ik geregeld mee koffie drinken, winkelen etc en ze vindt ons zoontje heel leuk en hij gaat meestal ook mee. De ander (alleenstaande moeder) zie ik bijna niet meer sinds zij een nieuwe relatie heeft (waar ik niet veel mee heb door hoe het allemaal gelopen is). Daarbij ben ik toch wel enigszins teleurgesteld dat ze sinds ik ook moeder ben en het niet altijd makkelijk had, amper langs is geweest terwijl ik 1 avond in de week bij haar was toen haar zoontje klein was.

De vriendengroep van mijn man hebben we ook amper gezien het afgelopen jaar. Allemaal kinderloos en ze komen 's avonds laat bij elkaar tot diep in de nacht. Die tijd hebben wij gehad, gaat niet meer met een kind en we hebben er ook geen behoefte aan. Zij hebben dan blijkbaar geen behoefte aan een kop koffie overdag of op een avond (we hebben het regelmatig geopperd), dus dan houdt het wel een beetje op....

De eerste verjaardag van onze zoon was voor mij wel een beetje het moment dat ik dacht, nu weet ik wel wie mijn echte vrienden zijn ;)

We hebben wel erg veel contact met onze ouders (tevens trotse oppas-oma's en opa's), tantes/ooms en het contact met onze broer en zus is ook wel leuker geworden sinds ons zoontje er is.

We (man en ik) zijn in ieder geval blij dat we het samen zo gezellig hebben :) :) We vinden het wel prima, als het goed is moeten we toch de rest van ons leven samen doen, dus dan is het wel heel fijn dat je het samen zo fijn hebt :p

17. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Hier ook heel weinig vrienden. Meer goede kennissen.
    1 beste jeugdvriendin die bijna uitgerekend is, jee hoe leuk onze kids schelen echt heel weinig.
    1 vriendschap die is doodgegaan net een paar weken voor mijn bevalling.
    Een stelletje met 2 kleine kids af en toe contact en dan altijd super gezellig.
    Beste vriend van vl met 2 puber kids.
    Jong stelletje zonder kids ook af en toe contact.
    2 collegas die ik ook af en toe zie buiten werk, ook niet vaak.

Had altijd wel een grote groep vrienden maar sinds ik 1 dorp verderop ben gaan wonen zie ik die niet meer.

Verder doe ik heel veel samen met vl hebben bijna met alles dezelfde interesses

18. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Geen vriendinnen..
    Hadden een stel waar we mee om gingen. Zijn uit elkaar en nu na zoveel Hulp horen we van beide niks;)

Ga meeste om met mn ouders broer en schoonzus..
    Schoon familie kan in de stront zakken. :D

Wordt eerlijk gezegd soms helemaal zat van. Ik mis vriendinnen:(

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Niet groot. Geen tijd/zin voor ook.... druk met kids en ben blij als ik in de avond een paar uurtjes met m'n vent alleen heb.

20. bereke

bereke Niet meer actief

Mijne is zeer klein en dit heeft verschillende redenen. Soms vind ik het jammer maar vaak vind ik het prima zo.

Deel Deze Pagina