Hoe groot is jouw "sociale" kring?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zusje. en een vriendin die ik niet meer zo vaak zie ivm nieuwe liefde en verhuizing daar heen, maar goede vriendinnen blijven we, al zien we elkaar maanden niet!

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik heb geen vriendinnen! wel moeder op school waar ik een praatje mee maak en soms mee afspreek voor de kinderen.
    overigens kan ik met 1 moeder heel goed praten maar echt een vriendschap lijkt er niet van te komen.
    We hebben wel koffie bij elkaar gedronken, naar de speeltuin met de kinderen maar door dat zij druk is met werk lukt het helaas bijna nooit.

Maar echte vriendinnen waar ik alles aan kwijt kan heb ik niet meer.
    Ben teveel gekwetst door zgn beste vriendinnen dus ik ben erg voorzichtig.

3. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    1 beste vriendin die ik vanaf de brugklas ken en een zoontje van 1 heeft. Zie haar niet vaak maar dat geeft niet. Kennen elkaar door en door en als we elkaar zien is het feest.
    1 vriendin die ik via zwangerschapscursus ken, haar dochter is net zo oud als mijn zoontje. Ze komt iedere week langs.
    1 vriendin met een dochter van bijna een jaar die 3 huizen verder woont. Kletsen alleen als we elkaar tegen komen en spreken heel af en toe af
    1 vriendin die vrijgezel is en net verhuisd is. En dat is nu aan het verwateren.

Mijn man heeft niet echt een goede vriend, maar kent wel veel mensen en kletst graag met iedereen. Hij heeft weinig tijd voor een sociaal leven.

Verder zien we mijn ouders vaak, en mn schoonouders en schoonzus met haar man en zoontje ook.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een stuk of 10 vriendinnen met wie ik graag afspreek en we hebben allemaal kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd en wonen vlak bij elkaar. Super leuk dus! :) Mijn beste vriendin heeft geen kinderen overigens.

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Weinig. Maar dat komt omdat ik er geen behoefte aan heb. Poeh ik door de weeks werkt mijn man, ik werk altijd in de weekenden in de nachten in de zorg en slaap overdag. Twee kleine kids, 3 honden, paardjes...

Nee wij zijn erg op ons zelf.

Daarbij geen contact met de schoonfam door omstandigheden (gelukkig), eigenlijk 2 stel vrienden met kids. Die we bij school elke dag zien en dan wel lang babbelen, maar afspraken maken ben ik niet van.

Ben erg op mezelf. Mijn ouders zie ik elke dag.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Toch wel triest om te lezen dat zo veel meiden hier geen sociale contacten/vriendinnen hebben, moet er zelf niet aan denken....:)

7. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gezegd dat ik maar ruimte heb voor twee echte vriendinnen in mijn hart, en dat is ook zo. Die wisselen wel met de jaren, maar deze twee zitten er al een aantal jaar. Beide zwanger en dus alledrie ons eerste kindje binnen een jaar.

Verder wat losse vriendinnen bij wie ik altijd op de thee kan komen maar waarbij het niet uitmaakt als je elkaar een paar maanden niet ziet, kennisje met wie ik weleens ga wandelen, paar kletsvriendinnetjes op Whatsapp.

Maar ik ben ook een huismus en mijn man blijft mijn beste vriend.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook geen grote sociale kring.
    Woon in een dorpje waar ik veel mensen van gezicht ken, maar dat gaat niet verder als elkaar groeten op straat.

Heb best veel lieve vriendinnetjes,maar dat zijn september 2008 mama's via dit forum en wonen helaas allemaal te ver weg om even spontaan een bakkie koffie te gaan doen.

-Verder 3 vriendinnen met kinderen ( met 1 man van hun ook bevriend )
    -Contact met de buuf wordt het laatste jaar steeds beter
    -1 vriendenstel maar die zien we tegenwoordig alleen nog op verjaardagen.
    -Af en toe een bakkie thee met een moeder van school tijdens het halen of brengen van Levi

Niet veel dus :(

Organiseer dit jaar met burendag een bbq voor wat mensen uit de buurt. Misschien komen daar nog leuke contacten uit.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

4 echt goede vriendinnen, waar ik altijd terecht kan. Zij hebben mij ook echt ontzettend gesteund en praktisch geholpen toen ik hellp had en moest herstellen van de hersenbloeding en mijn dochter in het ziekenhuis lag. Ze hebben op mijn oudste gepast, gezorgd dat mijn man bij 1 van hun kon eten of ze zorgen dat er een bord in de magnetron bij ons thuis stond zodat hij kon eten en gelijk naar het ziekenhuis kon vanuit zijn werk.
    Echt heel fijn. Gelukkig ben ik beter en kan ik nu weer veel terug doen :)
    En dan heb ik nog veel moeders van school waar ik goed mee overweg kan, altijd erg leuk om even een bakje te doen bij de ballenbak of om mee naar ballorig of het zwembad te gaan. Kinderen lekker spelen en wij kletsen.
    En dan nog alle buren om ons heen, ik vind niet iedereen helemaal top maar toch wel 3 buurvrouwen waar ik in het weekend een roseetje mee drink oid.

Ik vind het zelf erg leuk maar soms ook wel druk!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb een vriendin in de buurt.

En verder twee groepjes meiden die ik via hier ken waar ik regelmatig mee afspreek.

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Redelijk groot vind ik (meer hoeft ook niet, want ik ben ook niet zo goed in het bijhouden en in verplichtingen)

Een clubje van 4 stellen (met ons erbij) & 1 vriendin en kinderen (nu 5, binnenkort 7). Wonen allemaal dichtbij elkaar en eten zo een keer per 2 weken samen, in de zomer wat vaker. Soms gaan we ook een weekendje weg met z'n allen

Verder heb ik nog 2 vriendinnen van vroeger waar ik heel goed contact mee heb, maar we zien elkaar niet zoveel. De een zie ik zelfs maar 1 a 2 keer per jaar, maar is toch een hele goede vriendin.

En dan nog 3 oud studiegenootjes waar ik 2 keer per jaar mee afspreek en wat oud collega's waar ik wel eens mee afspreek.

Voor mij is deze sociale kring steeds belangrijker geworden. Mijn ouders leven beiden niet meer en deze vrienden/vriendinnen zijn echt van steun geweest. Met broers en zusje ook goed contact overigens, maar we merken nu het ouderlijk huis is weggevallen we meer ons best moeten doen om elkaar te blijven zien.

12. senta

senta Niet meer actief

3 goede vriendinnen met mannen, mannen klikt ook erg goed.
    Verder een heleboel vage bekenden waar ik af en toe een kletspraatje mee maak, maar absoluut niet over de vloer hoef te hebben.
    We hebben ook nog wel wat kennissen waar we wat meer contact mee hebben, maar dat is niet uitgebreid borrelen.

13. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Wij hebben een hele grote vriendenkring, Maar sinds kort is die een beetje kleiner geworden.
    In de vriendenkring zijn er tussen verschillende Personen een paar dingen voorgevallen waardoor de één niet Meer met de andere praat.
    Wij hadden hier niks mee te maken en bleven met iedereen omgaan. Maar sinds bekend is dat ik en vriend in 10 dagen gaan trouwen, hebben we "onze vriendenkring" een beetje laten inkrimpen.
    Reden: De een komt niet omdat de ander aanwezig is...
    Als je voor een goede vriendschap eens je trots niet voor een dag opzij kan zetten, dan Noem ik dit geen vriendschap...

14. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

Geen vriendinnen/vrienden hier.
    Wel "gewone" kennissen waar ik soms leuk mee kan kletsen maar diepgaand word het niet, ik ben denk ik snel wantrouwend.
    Ik ben vorig jaar van het Westen, Randstad, verhuist naar het Oosten van het land, Overijssel, maar dat heeft er niet veel mee te maken want daar had ik ook geen vriendinnen.
    Moet ook zeggen dat ik er nooit veel moeite voor heb gedaan hoor, maar soms vind ik het wel jammer dat ik niemand heb waar ik zo even een bakkie mee kan doen.
    IK weet ook helemaal niet hoe ik het aan zou moeten pakken, want doordat ik erg onzeker ben denk ik toch snel dat mensen niet op mij zitten te wachten.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mijn kring is ook miniscuul! Heb 1 goede vriendin (en daar ben ik onwijs blij mee :) ) en wat contacten op werk. Verder heb ik goed contact met de moeder van Thijmen's beste vriendje en klets-contact met wat andere moeders op school. En dat was het dan wel... (heb natuurlijk nog wel familie, maar die zien we niet wekelijks).
    Moet zeggen dat ik het ook wel goed vind, heb niet zo veel behoefte om dagelijks dingen te ondernemen en heb ook niet de energie om een grote vriendenkring te onderhouden.

16. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Tja...mijn "sociale" kring ;)
    Ik heb twee vriendinnen en that's all :)
    Ik maak elke dag een praatje met moeders op school maar verder dan dat gaat het niet.

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Miniscuul! Enerzijds erg jammer.
    Maarr, ik ben ook wel een beetje een einzelganger, dus zo erg vind ik het niet!

18. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Niet heel groot, maar ook niet klein:

- 2 beste vriendinnen, waarvan 1 met kindje (mannen zijn ook hele goede vrienden (geworden))
    - 4 vriendinnen alle 4 met kindje(s) en ook de mannen zijn vrienden
    - nog best een hoop kennissen die we vooral in het weekend zien (we sporten beide veel en daar kennen we veel mensen)
    - En natuurlijk onze families, waarvan de schoonfamilie beperkt

Mijn man heeft ook nog een aantal vrienden (met partner).

19. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ik dacht dat ik weinig vriendinnen had, maar dat valt dus best mee als ik het zo lees.

1 vriendin van school met 1 kindje die niet veel scheelt met mijn dochter. tijdje weinig contact mee gehad, maar tegenwoordig doen we regelmatig wat samen.
    1 vriendin met 2 kids die ik regelmatig spreek, vroeger deden we veel samen, nu momenteel wat minder omdat de zorg voor haar schoonvader veel tijd van haar vraagt.
    1 vriendin zonder kids die ik regelmatig spreek, mee afspreek etc.
    2 vriendinnen van school, contact voornamelijk via fb
    en nog 1 oude jeugdvriendin die ik letterlijk al ken sinds groep 1 van de basisschool. die spreek/zie ik niet vaak, maar zodra ik haar wel zie/spreek is het meteen weer als vanouds.

Ow ja, en nog wat schoonzussen waar ik regelmatig wat samen mee doe, die ook kinderen hebben in dezelfde leeftijd als mijn kids.
    Met mijn eigen zussen doe ik af en toe lunchen, shoppen, laatste tijd wat minder tijd voor, maar dat komt wel weer.

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb op het moment genoeg vrienden en familie om me heen.

2 beste vriendinnen zonder kinderen waar ik alles mee kan delen

4 vriendinnen met kinderen die ik ongeveer 1x per week zie maar met wie ik (nog) niet hele persoonlijke dingen deel.

Mijn eigen familie + schoonfamilie zien we ongeveer 2x per week.

Verder hebben mijn man en ik nog gezamenlijke vrienden maar die zien we niet meer zo heel vaak.

Deel Deze Pagina