Ik heb sowieso 15 hele goede vriendinnen, en nog meerdere gewone vriendinnen. Dit zijn vriendschappen van meer dan 10 jaar. We zien elkaar iedere dinsdagavond en natuurlijk ook tussendoor en met feestjes etc. De vriendengroep zelf bestaat uit meer dan 40 personen, mannen en vrouwen. De kinderen van aanhang nog niet meegeteld. Ieder weekend is er bijna wel iets te doen en dat breekt soms ook op hoor. Het is wel een hele gezellig boel, nooit geroddel en ellende en dat is ook wat waard.
2 vriendinnen en hun mannen...Gezellig koffieleuten en dingen samen doen. + 3 Beste vriendinnen en hun mannen die wij ook snachts kunnen wakker maken voor wat dan ook. Verder alleen wat kennissen. En iedere Maandag Morgen koffie leuten met bijna alle moeders van de PSZ
Sociale kring is hier redelijk: -1 goeie vriendin die ik al 9 jaar ken. Heeft een zoontje van net 1 jaar. haar man is ondertussen ook een goeie vriend geworden van mijn man. -1 vriendin die ik sinds een jaar ken via de peuterspeelzaal. Zij heeft een dochter in dezelfde leeftijd als onze oudste. Haar man is een vroegere klasgenoot geweest van mijn man. -vriendengroep van mijn man met vrouwen aanhang. Bestaat uit 12 man. Ondertussen hebben sommige ook al kinderen. De mannen zien elkaar wekelijks en wij vrouwen eigenlijk alleen op feestjes. Een keer per jaar doen we een vrouwen uitje en gaan we met de hele groep een dagje weg. -1 schoonzus. Spreken elkaar dagelijks en zien elkaar wekelijks. Haar kinderen, onze nichtjes, zijn even oud als onze kinderen. -1 zus die ik dagelijks spreek en wekelijks zie. Heeft geen kinderen. Wij ondernemen regelmatig iets met het gezin, haar en haar vriend.
2 vrienden stellen beide zwanger. 3 vriendinnen zonder kinderen, en dat is het heb gewoon geen tijd voor een grotere vrienden kring en vind dit prima zo
Geen, staat zelf in mijn doktersverslag "GEEN sociaal netwerk of ondersteuning". Ach, ik ben t gewoon (veel meegemaakt vroeger met schoolpesten, k*touders ed ), mijn favoriete wens is trouwens een hutje op de hei met 20 katten en dan laat ik mij een wrat groeien en een haakneus en wordt ik de dorpsheks. Enige vervelende is dat ik wel met anderen moet communiceren voor de kinderen (afspreken met schoolouders en juffen en kinderartsen ed) en daar krijg ik megaSTRESS van
Ik denk dat het er niet om gaat hoe groot je vriendenkring precies is. Wij hebben een grote vriendenkring, maar als ik kijk naar mensen op wie we kunnen bouwen, zijn dat er juist weer een stuk minder. Ik heb 2/3 hele goede vriendinnen en de rest vallen toch wel onder het kopje vrienden/kennissen.
Buiten familie om.. 1 Close vriendenstel met kids. En een groepje vrienden waar we gewoon bij horen en je afentoe mensen ook wel van ziet, zonder kids. 3 stelletjes (waarvan 1 ook zwanger) en nog een meid er bij hihi. Ik ben niet zo sociaal aangelegd..
1 beste vriendin 2 beste vrienden waaronder mijn broer 4 goede vriendinnen waaronder mijn schoonzus 3 vriendinnen waarmee ik met bovenstaande vier vriendinnen samen leuke dingen doe. 1 vriend, een ex waarmee ik vooral whatsapp contact heb. (ook heel gezellig!) En nog een heel stel kennissen/vriendinnen die ik online heb leren kennen en die ik af en toe zie. Dus best wel een rijk sociaal leven, was tien jaar geleden echt compleet anders, ik voelde me heel vaak alleen. Toen ben ik er actief mee aan de slag gegaan door bijvoorbeeld op nieuwe mensen af te stappen en contact te zoeken met oude vrienden.
Het is maar net waar je zelf voldoende aan hebt. Sommigen hebben 1 hele dierbare vriend/vriendin waar ze alles mee delen en daar gewoon genoeg aan hebben. Anderen hebben grotere kring nodig. Ik heb zelf een stuk of 6 hele goede vriendinnen die ik vanaf mijn kindertijd ken. Dat zijn echt mensen waar ik erg veel mee heb meegemaakt en mij heel dierbaar zijn. Daarnaast heb ik een stuk of 10-12 mensen waar ik leuke dingen mee doe, zoals tennissen, skaten, shoppen en andere hobby's. Daarnaast heb ik een leuke buurtjes (ca 3 stellen) waar wij ook nog eens regelmatig mee eten en borrelen. En familie uiteraard. Dus best een grote kring, maar ik ben echt een sociaal dier. Ik krijg energie van leuke gesprekken met mensen. Af en toe voelt het wel als te veel en zijn er ook weken dat ik even niks wil en dan neem heel even gas terug.
Laatst gingen we eten voor ons 5-jarig huwelijk en toen waren we met zn twintigen. Dat is dan de vriendengroep met vrienden die we echt regelmatig zien (dus niet 2x per jaar). Zowel van mij en mijn man. Verder heb ik weinig kennissen, daar steek ik eigenlijk geen energie in. Kleine familie maar wel hecht, dus dat is heel fijn. Grotere kring zou ik echt niet willen, want ik vind het nu al lastig plannen allemaal
Ik heb ook niet echt een grote vriendenkring. Soms mis ik het, maar ik snap wel hoe dat komt. Ik woon nu 60km van mijn geboorteplaats waar ik tot mn 21ste gewoond heb, ik ben moeder geworden en ben gastouder en werk dus thuis. Nu alyssa naar school gaat is het wel makkelijker om contact te maken met anderen. Liefs doris
Onze vriendenkring is vrij klein naar mijn idee. We zijn met 3 koppels goed bevriend waarvan 1 koppel helaas pas uit elkaar is en 1 koppel zijn de peetouders van ons kindje. Daarnaast heeft mijn vriend 3 vrienden waar hij vaker naartoe gaat maar daar heb ik helemaal niets mee. Ik heb verder geen losse vriendinnen. Daarnaast kan mijn vriend het uitstekend met mijn schoonbroer vinden (vriend van mij zus) dus daar zijn we ook goed bevriend mee. Maar hun tel ik eigenlijk als familie. We hebben wel een hoop "oppervlakkige vrienden" om het zo maar even te noemen. Mensen waar we het wel goed mee kunnen vinden maar die we alleen zien op de dart/cafe avondjes of met bepaalde feestjes. Daar hebben we het gezellig mee maar daar deel je niet al je lief en leed mee.
1 vriendin en dat is mijn beste vriendin al vanaf de basisschool. 1 vriendin is mijn buurvrouw. That's it...
Ik heb 1 beste vriendin, mijn moeder en that's it. Ja en een beetje kletsen met moeders op het schoolplein. Ik ben te alternatief denk ik voor te veel mensen
Wij hebben een vriendengroep van 5 koppels welke we zeer regelmatig zien, mee gaan stappen, samen op vakantie enz. Ze hebben allemaal kleine kinderen, in totaal ong 13 kindjes onder 5 jaar. Hartstikke gezellig elke keer. Daarnaast heb ik een beste vriendin die ik mijn hele leven ken, en een oude studievriendin die ik nog 1x per maand zien. Verder gaan we veel om met mijn nicht en haar man, en mijn schoonbroer en zijn vriendin. Alles bij elkaar hebben we bijna dagelijks mensen over de vloer
Hier sinds een tijd geen echte vriendinnen meer, ben een aantal jaar terug mijn groep vrienden kwijtgeraakt omdat ik een relatie kreeg met een loverboy. En zon half jaar geleden bleek mijn toen beste vriendin( kende haar 25 jaar) van alles tegen mij te hebben gelogen en heb ik het contact verbroken. Mis zeker wel een vriendin waar je lief en leed mee deelt en gewoon lol mee hebt enz Misschien komt dat ooit wel weer, zou er zeker voor openstaan.
Ook hier geen echte vriendinnen meer, uiteraard wel kennissen die ik afentoe zie maar meer heb ik ook geen behoefte aan. Ik ben geëmigreerd en spreek de taal niet voldoende om met autochtonen echt een hechte band op te bouwen. We zijn wel erg hecht met familie aan mans kant, hij heeft neven en nichten met kleine kindjes dus dat klikt goed.
1 vriendin met twee kindjes die ik al 15 jaar ken 1 vriendin met een kindje en soms haar man die ook al 15 jaar ken 1 stel met 1 kindje 1 stel met 3 kinderen 1 stel met 1 kindje (wasemen vriendin van mijn man, nu gezamenlijk) Met mijn twee broers en hun vriendinnen heb ik ookeen hele goede band, meer vriendschappelijk dan familie. 1 vriendin die al heel wat ouder is, ze is de oude juf van 1 van mijn kinderen. De band was zo goed dat toen ze een andere baan kreeg we elkaar privé zijn gaan zien. We bellen veel, gaan met de gezinnen uiteten en mijn dochter heeft er zelf een keer geslapen. Heel bijzonder. Ik heb ook 4 moeders leren kennen via de kinderen. Af en toe drink ik bij een van hen een bakkie of komt er iemand hier. We hebben gezellige gesprekken en doen wel een leuke dingen met de kinderen maar echt diepgaande gesprekken hebben we niet.