Elders in dit hoekje van hwet forum stelde ik bij een totaal ander item al dezelfde vraag. Dara zag ik één reactie. Daarom open ik even een nieuw onderwerp, want ik ben gewoon erg benieuwd wat jullie doen. In december ga ik weer werken. Helaas moet ik 4 x 9 uur per week werken en mijn dochtertje Roos wordt dan opgevangen. Ik wil op de tijdstippen dat het kan, gewoon live blijven voeden. Daarnaast zal ik moeten gaan kolven voor de werkdagen. Nu ben ik benieuwd: gebaseerd op mijn uren..hoeveel voorraad zouden jullie kolven voor in de diepvries? Of kolf je maar net genoeg en bewaar je dat in de koelkast? Persoonlijk zou ik wel wat voorraad willen aanleggen plus iets extra. Zo voor het geval je een keer laat bent ofzo. Dus: stond je in mijn schoenen....hoeveel voorraad melk lag je dan aan?
ik zou dan minimaal 3 dagen op voorraad willen hebben.... maar het moet wel lukken natuurlijk als extra kan je dan verse melk meegeven uit de koeling, meld er wel bij dat die als laatste op moet, want die kan de vriezer dan nog in
ik moet over 2,5 week weer werken. En ik ben al zeker 2 weken bezig met kolven. Probeer1 á 2flesjes te kolven. Dus ik heb al een aardige voorraad. Maar ik raad je aan om zeker voor 2 á 3 dagen een voorraadje aan te leggen.
Als ik jou was zou ik zorgen dat je voor een dag of 2 (evt 3) voeding in de vriezer op voorraad hebt. En daarbij nog 1 dag voorraad voor de eerste werkdag. Verder kolf je gewoon elke dag op het werk en dat geef je de volgende dag mee naar de opvang van Roos, dat zij dan opdrinkt en wat jij die dag kolft gaat de volgende dag weer mee naar de opvang. Mijn eigen voorraad in de vriezer is 0cc, maar ik hoef dan ook niet te gaan werken. Voorraad in de koelkast is 150cc en die gaat ze zometeen drinken (overblijfsel gooien we weg). Toen ik met de tweeling na 6mnd ging werken had ik bijna geen voorraad, maar wij gaven toen (slecht voorbeeld) gewoon kunstvoeding als ik te weinig gekolfde melk had.
Kijk...dáár heb ik wat aan. Ik dacht al dat ik liters en liters op voorraad moest hebben... En welk bewaarsysteem hebben jullie? Ik heb een startset van Isis Avent Via. Dat zijn maar een paar bekertjes. Ik overweeg er nu meer aan te schaffen. Nu kun je ook moedermelkzakjes krijgen. Wat is handiger...wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb meestal maar 1 dag op voorraad, (3x 120cc) maar ik werk ook maar 2 dagen. Ik kon al geen hele voorraad kolven omdat we op vakantie waren, dus ik heb voor mijn eerste werkdag al alles op alles moeten zetten. Ik kolf 's avonds om 19.00 na en al die kleine beetjes is ook weer een voeding. Ik heb ook de via bekertjes, ik vind ze persoonlijk erg handig, omdat je met een Avent kolf rechtstreeks in het bekertje kunt kolven en dat zo in de koelkast of diepvries kunt zetten. Vooral zoor mijn werk vind ik het niet handig als ik over moet gaan gieten in zakjes. Volgens mij zijn de zakjes van Medela en ik denk niet dat die op een Avent kolf passen. Vind het kolven zo al gedoe genoeg... Ik heb een stapel bekertjes van een vriendin gekregen, maar daar zaten maar 5 deksels bij en dat is te weinig. Ik heb van de week 10 bekers en deksels bij gekocht en nu heb ik ruim voldoende.
Ik heb denk ik minstens 2 weken op voorraad. Veel te veel, maar ga het ook niet weggooien. Toen ik begon met werken had ik niet zoveel voorraad hoor Ik zou zorgen dat je iig een dag of 2 voorraad hebt. Dan kolf je wat relaxter op je werk, omdat je niet perse genoeg hoeft te hebben qua cc's. Kolven moet je leren, dus begin op tijd En laat je kindje ook op tijd af en toe aan een flesje wennen. Ik gebruik de Medela Pump & Save zakjes. Ik kolf eerst in een flesje en giet het dan over. In de zakjes kan maar iets van 160 cc, dat is wel een nadeel. Succes!
Ik werk momenteel niet, maar heb voor 1 dag voorraad in vriezer. Die voorraad zit inderdaad in die Aventbakjes. Die bakjes kun je straks ook nog gaan gebruiken om hapjes mee in te vriezen, ideaal!
Ik heb al aardig wat voorraad in de vriezer liggen Als ik uit ga van een werkdag van 8 uur + mijn totale reistijd van een uur dan kom ik uit op 2 a 3 voedingen. Ik heb dan nu ongeveer voor 5 dagen in de vriezer liggen en daar gaat soms al wat af en komt elke week wel weer een voeding of 3 bij. Ik denk dat ik als ik weer ga werken de afgekolfde melk in de vriezer ga doen met de datum er op en de voedingen die ik al heb ingevroren ga meegeven.