Kijk naar wat je zelf meestal lekker vind en koop dat in het klein. De meeste dingen maak ik bovenop, vlees, vis, gebakken champignons,pakrika ui ect.hier zijn de meest makkelijke dingen populair. Verder doe ik meestal onder in het pannetje een sneetje stokbrood met een plakje kaas er op en dan bovenop een hamburgertje en wat uitjes bakken. Dan heb je met nog een sneetje brood een mini cheeseburger. Ook lekker onderin zijn wat gebakken aardappelschijfjes of frietjes met kruiden en olie.dat vergt wel wat geduld. En je kan onderin ook een eitje bakken.wij gebruiken dan een kannetje met omelet er in voor iedereen maar bij de ah kan je ook kwarteleitjes kopen. Voor erbij vinden wij verschillende sausjes lekker, knoflooksaus,mayo,ketchup,cocktailsaus En stokbrood, kaas gaan meestal ook snel. Verder staat er peper,zout en paprikapoeder op tafel om vlees te kruiden. Voor de kinderen ontdooien we meestal wat frikandellen die we dan ik kleine stukjes snijden en vaak verkopen ze nu ook wat schaaltjes met kipnuget achtige dingen in de vorm van kerstboompjes of sterren.
Wij kopen vaak vlees en snijden dit zelf in gourmetformaat (scheelt een hoop geld). Je kan de boel dan kruiden hoe je het zelf lekker vindt en snijden hoe je wilt. Verder doen gamba's, vega hapjes (falafel bijvoorbeeld) en kaashapjes het altijd goed. De kids eten bij ons gewoon wat we voor de volwassenen ook hebben.
Ik vind gourmetten altijd erg leuk! Dingen die hier echt niet mogen missen : - Groente (Champignons, prei, ui, lente ui, paprika, courgette) - Kruidenboter (zelf gemaakt) - Aioli (zelf gemaakt, simpel met zakje van Duyvis kruidenmix) - Pindasaus van Wijko. - Stokbrood. En ik ben echt gek op speklapjes! Ik zou inderdaad een dikke geurkaars aandoen tijdens het gourmetten, en je ramen open.
De gourmet niet te dicht bij de muur zetten anders zit je met de spetters Gepaneerde kerstboompjes erop leggen als de plaat te vet wordt.
lekker een flesje pannenkoekenmix en dan pannekoekjes bakken in de pannetjes! Lekker lang laten staan zodat het een soort wafeltjes worden . Voor het gemak dus zo'n kant en klaar flesje waar je alleen melk bij hoeft te doen (of was het water?) .
Zalm, garnalen, biefstuk, kip, coquilles, tonijn doen het hier altijd goed Kinderen pannenkoekjes met rood fruit als dessert
Zet in je woonkamer/keuken kopjes mer spiritus neer. Na afloop ruik je geen gouemetlucht, alleen spiritus. Lijkt het net of je je ramen hebt gezeemd Verder zou ik naar de slager gaan. Wij geven dan door voor hoeveel personen we moeten hebben en stellen zij wat samen. Verder: Gebakken eitje Pannenkoekjes Groentes Sausjes, etc Net wat je zelf lekker vindt. Aan het eind doen we er vaak marshmallows op. Krijg je zo’n krokant korstje erop!
Ik koop zelf de laatste jaren die bakjes van jumbo zodat je zelf je schaal kan samen stellen. Werkt voor ons beter dan zo'n kant en klare schaal. Verder groente, stokbrood, ei, soms pannenkoekmix, aardappelkrieltjes en natuurlijk peper en zout op tafel
Ik heb ooit receptkaartjes gemaakt voor de gourmet en alles wat bij het recept hoorde stond dan in bakjes bij elkaar met het receptkaartje erbij. Bv gegratineerde krieltjes, varkenshaas met calvados en appelroomsaus, etc. Maakte het net even wat anders.
Beste tip vind ik zelf samenstellen en vlees van de slager. Wij gaan deze kerst niet gourmetten, maar onze slager had iig ook een gourmetbestellijst met losse bakjes zodat je zelf kunt samenstellen. Vis van de visboer is ook lekker. Toen we nog in Nijmegen woonden, woonden we vlakbij een geweldige visboer (ik heb nooit meer zulke lekkere kibbeling gevonden) en die had echt geweldige gourmetschotels. Ah, krijg spontaan zin in gourmetten, hoewel ik hier nog geen geweldige visboer heb gevonden (ze zijn wel beter dan de supermarkt, maar niet geweldig). De slager is gelukkig wel goed hier.