ben het echt een beetje spuugzat nu

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Jul 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik ben het echt zo zat.

Ben nu ruim 32 weken zwanger en gelukkig zit de kleine nog warm bij mama in haar buik en dat hoop ik ook zeker nog 4 weken zo te houden. Maar het wordt me op dit moment echt niet makkelijk gemaakt.
    Mijn man die loopt maar kattig te doen en te klagen dat hij zoveel te doen heeft en bijna geen tijd voor zichzelf heeft.
    Met het gevolg dat ik dus meer ga doen als ik eigenlijk kan en mag.

Volgende week gaat hij ook weer werken voor 4 uurtjes per dag en mijn ouders komen dan om de dag helpen.

Maar ik heb zoiets van er wordt van me geeist dat ik mijn rust neem en niet teveel hooi op mijn vork neem en echt niet te veel til. Maar door een man die alles te veel lijkt is dat bijna onmogelijk ik ben al niet iemand die makkelijk stil zit.

Ik baal er ook vreselijk van dat ik weeen heb gekregen en nu van het ziekenhuis de opdracht heb gehad dat ik bijna volledige rust moet nemen. Maar ik wil toch echt niet dat ons kleintje eerder wordt geboren dan 36 weken.

Elke dag heb ik nog last van mijn buik en ik merk dat zodra ik maar iets meer doe met mijn dochtertje of in het huishouden dat direct mijn buik daar op reageert.

Wat moet ik hier nu mee ik erger me werkelijk kapot aan mijn man zijn gedrag het lijkt er af en toe wel opp dat hij het me kwalijk neemt dat ik vroegtijdige weeen heb gekregen. en dat hij daardoor te veel moet doen omdat ik het niet mag :cry: :cry: :cry: :cry:

Ben echt een beetje sip en verdrietig nu terwijl ik normaal vrij hard ben

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    meis toch!
    heel begrijpelijk dat je sip bent! je kan niet altidj maar "hard" zijn!
    Het is en gevoel en ga dat niet uit de weg!
    Je weet dat je er niks aan kan doen. alleen ben ik ervan overtuigd dat een man dat niet allemaal kan begrijpen! hun zien alleen maar voelen niet! klinkt heel simpel maar tuurlijk voel jij datnu echt anders!

Kop op meis! het huis hoeft geen spiegel te zijn! het komt allemaal goed, heb er gewoon een beetje schijt aan! is natuurlijk makkelijk gezegd!

Het komt goed...,.rustig aan! en probeer wl ff met je ventje te praten voor de goede orde...

suc6! ;)

3. Niet meer actief

het komt vooral dat ik niet volledig aan mijn rust toe kom omdat ik ook nog een dochtertje heb van 18 maanden en dat is best pittig als ik even lig te rusten laat me man haarnet zo makkelijk heel hard op de deur bonken en mam roepen ja dan lig ik niet op mijn gemak en ga ik er weer uit.

Hij wil niet dat de kleine nu wordt geboren maar die kattige reactie's van hem als ik iets vraag dat komt me mijn keel uit.

4. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Ik doe gewoon niks...
    mijn vent heeft toch echt pech...
    het huis ziet er momenteel ook niet uit...
    hahah heb het nu al 2 wkn laten verslonzen en hij begint nu te merken dat er wat gedaan moet worden...
    dus hij is nu zelf de was aan het wegwassen terwijl hij dat nooit doet...
    ook koken doet ie nu al een week haha
    en de afwas begint ie ook elke keer zelf aan...
    ik kan het niet zo meer..
    en met dit weer al helemaal niet...

pech hoor... ben hoogzwanger.. en ik heb het veels te warm ervoor

5. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tuurlijk! heel begrijpelijk!
    heb je hem al gezegd-> als je zo doorgaat beval ik wel!!!!!
    misschien opend dat zijn ogen ff shockeren....

meis het is zwaar! maar hou vol! je kan het!
    ik denk aan je! *kiss*

6. Niet meer actief

dank jullie wel meiden

Ik wou dat ik idd die knop om kon zetten en zoiets kan hebben van nou ja pech allemaal ik doe niks.
    Ik heb een beetje last van smet vrees en ja dat is echt moeilijk in zo'n situatie

Ik probeer me rustig te houden maar spanningen heb ik zeker.

Ik zei ook tegen hem gister ik kan zo toch niet rusten ik moet bijna wel doorlopen met de kans dat ik uiteindelijk te vroeg beval en dan zegt hij dat ik alleen aan mezelf denk :cry:

7. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    aw kerels zijn gewoon soms oerstom! die bergijpen niks van vrouwen!
    en wij niet van hun! hha vreslijk!

8. Niet meer actief

idd snap er idd niks van.

Normaal kunnen we zo goed praten met elkaar maar na mijn ziekenhuisopname is het heel anders in huis. Geen leuk eind van mijn zwangerschap

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik had dat vandaag ook.. had het bloedheet.. (oke iedereen,maargoed niet iedereen is bijna 39 wkn zwanger) Had toch nog wat in het huishouden gedaan. Komt mijn man thuis..gaat aan tafel zitten en wil eten.
    Na het eten staat hij op, zet de vaat OP het aanrecht ipv in de vaatwasser (aarrrhhhggggg) en zegt : "ik ben even een half uurtje liggen"
    Ja hallo...en IK dan?
    Lisa moest nog in bad, de borden en bestek stonden nog op het aanrecht, dus de vaatwasser moest nog ingeruimt worden..
    Toen ik er iets van zei , liep hij gewoon naar boven zonder iets te zeggen.

Na dat half uurtje komt hij uit bed. Ik had Lisa inmiddels in bad gedaan en afgedroogt en vroeg hem of hij haar even een schone luier aan wilde doen en haar op bed leggen..
    Loopt meneer me gewoon voorbij, geeft Lisa een kus en loopt naar beneden...
    Kon ik Lisa ook nog verder verzorgen en in bed leggen...pfffff
    Ook daar zei ik dus wat van, maar hij had nu geen tijd daarvoor want hij moest nog even terug naar kantoor.. wat werk voorbereiden voor morgen....
    Ik heb de deur achter hem dicht gesmeten en heb even een paar minuten zitten snikken hoor !!! Ik krijg zo weinig begrip van hem!!
    Belde ik hem net op , of hij een milkshake mee wilde brengen als hij terugkomt.... doet ie niet, want dan moet hij eerst pinnen en dan ook nog omrijden, om langs de frituur of mcDonalds te gaan....
    Ja hallo..... Ik draag ZIJN 2de kindje en ik zet toch ook eten voor zijn neus terwijl ik er helemaal de puf niet voor heb...
    Nee....ik heb nog een appeltje met hem te schillen als hij zometeen thuiskomt!!!

Sorry voor mijn geklaag...(in jou topic) maar moest dit ook echt even kwijt!

Ik hoop dat ik zeer snel ga bevallen.. dan krijg IK tenminste aandacht van hem.

10. Niet meer actief

ja mannen ik zat net ook echt te koken en ben in de computer kamer achte de pc gekropen met weer vreselijke last van mijn buik.

en je mag best klagen hoor meid wij zijn zwanger hihihi

11. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    meiden klaag maar even een eind weg!
    dat doet goed ff luchten bij iemand die je begrijpt..
    oja ik bedoel mensen die je begrijpen!
    mannen komen van mars!!!!! vergeet dat niet! haha

laat niet over jullie heen lopen!
    moeders wil is wet! hihi suc6 dames!
    en laat jullie ventjes nog wel even heel! ;)

12. Niet meer actief

idd mannen komen van mars.

Mijn ouders zijn al ruim 2 weken bijna elke dag bij ons in huius om voor het huishouden te zorgen. nu wilde ze even een weekje in oktober naar turkije op vakantie om te rusten en dat gun ik ze echt ze doen zoveel voor ons.

Nu vroegen ze of we op hun kat kunnen passen en dat is zo'n lief beestje geen probleem, maar dan hebben we wel oppas nodig voor onze eigen 2 katten ze kunnen echt niet samen. dus normaal gaan ze naar mijn schoonouders dus mijn man net gebeld zegt mijn stief schoonvader nee ik doe het niet alleen als jullie op vakantie gaan
    Die man die komt me zo mijn strot uit die denkt alleen aan zichtzelf zelfs toen ze op bezoek kwamen in het ziekenhuis begon hij over zichzelf te praten over hoe moe hij is van het werken en dat hij zo graag wil stoppen met werken.
    Mijn schoonmoeder is doodleuk met een last minute met een vriendin naar amerika vertrokken en heeft niet eens 1 keer gebeld hoe het met me gaat en of ik al uit het ziekenhuis ben.

nog even en ze hoeven niet eens te komen kijken naar hun klein kind.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Gewoon doorzetten en niet jezelf overbelasten!!! Mannen zien toch wel ineens in dat ze echt iets moeten doen in het huishouden!! Van de week was ik 2 dagen echt niet lekker de hele dag en kwam echt niet van de bank af! Toen na de eerste dag zag mijn vriend in dat hij echt wat moest doen, want de afwas stapelde zich op en de glazen op tafel bleven ook staan! Dus doorzetten en het gewoonweg niet doen heeft echt effect hoor!

En ik zit pas in het begin van de zwangerschap, maar dan toch kan je het soms behoorlijk zwaar hebben!

Gr. Miranda

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Waar zit die vent van jou dan wel niet over te klagen? Welke taken heeft hij van je overgenomen? Als ik het goed begrijp hebben je ouders de zorg van het huishouden op zich genomen, sinds je uit het ziekenhuis bent. Kon je idd maar eens een kijkje nemen in het hoofd van een man...

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Femke,

Vervelend dat het nog steeds zo moet gaan. Ik kan me voorstellen dat je zo niet kunt genieten van je zwangerschap, met alle zorgen die je al hebt over de vroege weeën.

Raar hoe je man reageert, net alsof hij niet inziet dat jij handelt zoals je dat nu doet in het belang van jullie kind. Misschien heeft hij het er zelf moeilijk mee dat die weeën zo vroeg begonnen en kan hij die onzekerheid niet uiten ? (zo zijn mannen ook weer ... vooral nergens over praten ...)

Ik hoop in ieder geval dat hij weer snel bijdraait, want je hebt nog wat weekjes te gaan !

Sterkte !

Groetjes,
    Nikki F

16. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Als ik jullie berichtjes zo lees, dan voel ik me gewoon rot :cry: :oops:

Mijn mannetje doet echt alles voor mij, hij wordt zelfs boos als ik de afwas heb gedaan (paar bordjes en wat bestek) :(

Wou dat wij even konden ruilen :)

Straks ga ik toch echt strijken en vouwen, en zag nog wat afwas staan, doe ik ook (maar ik heb ook nergens last van.. ja dikke voeten)

Maar dat kan niet voor iedereen natuurlijk en zeker voor jou niet femke, ik zou dan zeker zo min mogelijk doen.

Het is moeilijk en zeker als je een beetje smetvrees hebt :)

En wat betreft die pijnelijke buiken e.d. daar moet je je man mee confronteren, ga dan lekker even in bed liggen of onder de douche staan.

Ik hoop voor je dat die kleine nog even bij jou in je buik blijft.

Sterkte groetjes Patricia

Share This Page