Opluchting na echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lexi, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    #1 Lexi, 10 sep 2015
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    Hoop dat dit niet misplaatst is, maar wilde even mijn enorme opluchting delen en misschien mensen een hart onder de riem steken die hetzelfde meemaken.

Twee weken geleden bij de reguliere afspraak bij de verloskundige kon zij het hartje niet vinden met de doppler. Was toen 16 weken en voel tot op heden de baby niet. Doorgestuurd voor een echo en kon vandaag pas terecht. Na twee weken zorgen, ook al zei zij dat het wel vaker gebeurd, vandaag toch een mooi bewegend babietje gezien. Een meisje, waarschijnlijk:D

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Jeetje, ze lieten je 2 weken wachten op een echo?
    Heel fijn dat het allemaal goed is hoor maar ik vind het wel belachelijk dat je zo lang in spanning hebt gezeten.

3. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ai dat is wel lang ja.

Bij mij konden ze ook een keer het hartje niet vinden met de doppler, rond de 12 weken. Alleen ze heeft toen gelijk met de echo kunnen laten zien dat de kleine wel degelijk bewoog. Ze zei dat de kleine nogal lag verstopt achter het schaambeen en dan wil het niet altijd lukken om dan het hartje te vinden.
    Een paar dagen later mocht ik zelfs nog een keer terugkomen om te kijken of ze het toen wel kon vinden met de dopler...met succes:).

Wel fijn dat je alsnog weet dat alles goed gaat, maar erg spijtig dat je zolang in het ongewisse hebt gezeten.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Olivia, dat was meteen mijn gedachte, belachelijk dat je zo lang moest wachten!
    Gefeliciteerd en geniet ervan!

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh jeetje wat fijn zeg. :) Ik vind het wel belachelijk dat ze je zolang hebben laten wachten.. :(

6. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Ja heb niet lekker kunnen slapen... Wel geprobeerd zoveel mogelijk van me af te zetten maar wat duurden die weken lang zeg! Elke nacht maar de baby proberen te voelen enz. De praktijk is redelijk nieuw en ze hebben nog geen echoapparatuur, dus ze konden het helaas niet zelf doen. Maar goed, straks met goed nieuws op vakantie;)

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Fijn dat het goed was , maar sorry vind het schandelig dat ze je 2 weken hebben laten wachten. Elk echo bureau / zkh hebben voor dit soort gevallen spoed plekken! En daarnaast was dat echt niet mogelijk had ze je nog terug kunnen laten komen om nogmaals te luisteren .

Maar echt waar ik schrik van die 2 weken :eek:

8. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Had waarschijnlijk wat meer voor mezelf op moeten komen. Vond het zelf ook wel erg lang maar wilde ook niet te paniekerig zijn. De verloskundige zelf maakte zich helemaal geen zorgen en heeft gewoon de volgende afspraak voor oktober laten inplannen. Ben ook niet helemaal tevreden daar moet ik zeggen, mede door dit soort dingen.

9. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Wat fijn dat het goed zit maar wat slecht dat ze je 2 weken laten wachten ik had allang al voor een pretecho gegaan t kost wel maar t is van de zotte dat ze je zo hebben laten wachten niet bepaald goed de stress en angst :(

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Pardon!?!?! Twee weken laten wachten?!?!? Wat een onzin zeg, dat kan toch niet? Ik vind het schandalig :x. Je had ook een pret echo kunnen doen, maar toch. Wel fijn voor je meis, ik kan me niet voorstellen hoe jij je hebt gevoeld zeg, wat eng.
    En ik moet zeggen, ik zou van vk veranderen als ik jou was. Ik ben erg paniekerig, ook al is er vaak niets aan de hand. Ik ben zo in de zwangerschap, noem het maar een zwangerschapskwaal, want na de bevalling heb ik geen angst meer, maar mijn vk doet er alles aan om mij gerust te stellen. Ze heeft zelfs gezegd dat ze om 2 uur in de ochtend wil langskomen om mij gerust te stellen als dat nodig is :D
    En hier in Nederland is het zo, als het je niet zint, zeg het gewoon. Zeker als het gaat om je kind moet je een grote mond hebben. En wat men er van denkt, dat moet je niet schelen, zolang alles maar okay is met je kleine. Tenminste, dat vind ik.

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik ben totaal niet paniekerig maar hier had ik in geen wegen mee akkoord gegaan, 2 weken laten wachten op dit termijn vind ik niet kunnen echt niet gewoon, er zijn altijd spoedplekken voor dit soort gevallen, het is wel zo dat je de baby nog niet hoeft te voelen rond dit termijn, maar het hartje is juist vaak het enige waar men zich tijdens de controles aan vast houdt.

gelukkig was alles in orde meis

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Twee weken wachten? Twee?! Meis, ik was totaal geflipt, denk ik :p Wat heb jij engelengeduld, zeg! :$

Blij om te lezen dat alles in orde was, maar volgende keer moet je wat brutaler/kattiger zijn hoor! ;)

13. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Moet, positief bedoeld hoor, wel even glimlachen na al deze lieve en verontwaardigde reacties. Ben toch wel blij dat ik niet de enige ben die er zo over dacht. Mijn man maakt zich bijna nooit zorgen tot op het frustrerende af:) Ga mijn kattige kant vinden!

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    goed zo meis, wil ik nog wel even zeggen dat ik wel echt denk dat jouw gevoel waarschijnlijk ook wel goed zat wat de baby betreft, dus daar mag je uiteraard ook best op vertrouwen, maar feit is en blijft wel dat je geen lakse verloskundige hoeft te accepteren ;)

15. Flappy

Flappy Lid

6 aug 2015
    28
    0
    0
    2 dagen wachten had ik zelfs nog teveel gevonden!
    Maar fijn voor jullie dat alles in orde is!

Deel Deze Pagina