Waarom zou je 500,- aan cadeau's moeten uitgeven? Voor een peuter/kleuter notabene. 😂😂
Afgelopen jaar zowel sint als kerst gedaan Met kerst uitgelegd dat je dan een kado koopt voor de mensen waarvan je houd en Sinterklaas komt bij alle kindjes. Hij heeft het nog over kerst maar niet over Sinterklaas wij gaan de nadruk op kerst leggen en voor Sint wat kleine dingen en een pyjama 2x per week mag er een schoen gezet worden. Geen specifiek budget
o my wat zijn er toch simpele mensen hier op de wereld. Op miss duplotrein ga ik al niet eens in...maar ik zag nog een reactie voorbij komen als: "ik schrik ervan hoe weinig mensen uitgeven" Serieus....woon jij op dezelfde planeet als ik??? Je hebt nog nooit gehoord van mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen...nooit gehoord van mensen die hun kind de hele playmobil wereld cadeau willen geven, maar hun laatste budget bewaren om een kleurboek en een chocosintje te kunnen kopen??? En weet je die doen dat met alle liefde hoor! Om dan zo'n achterlijke opmerking te maken Het gaat overigens niemand wat aan wat ik zou kunnen uitgeven, heb mijn kinderen gevraagd wat ze heeeel graag willen en de oudste (7) kwam met gelpennen van top models en de jongste (2) wil zo'n dino ei van de action dat je in het wat moet leggen. Dus als ik mijn kinderen heeeeel blij wil maken dan ben ik voor 5 euro voor samen klaar
Ik zal trouwens wel een hele slechte moeder zijn, aangezien wij een paar knuffels bij ikea willen halen met bijpassend voorleesboek. Misschien vind ik bij de Wibra of Action nog wel wat leuks wat geluid maakt. Een speenkoortje met siliconen bijtspeeltje/ketting is ook een optie, aangezien mijn dochter steeds vaker in de draagzak gaat. En voor papa en mama een chocoladeletter. De duurdere cadeaus moeten even wachten tot haar verjaardag. Dan snapt ze ook wat meer ervan. En zeg nu zelf, het schoen zetten, liedje zingen etc is op zich toch al heel leuk? Dan hoeft er toch niks duurs gegeven te worden?
Denk niet dat ze oo aarde woont hoor want hier op aarde zou een kind genoeg hebben aan 7 broeken en niet 45 wat op haar planeet noodzakelijk is
Die gaat op mijn lijstje! Die vond ik idd erg leuk, maar dat was 2 jaar geleden. Ik ben een ikea-hater dus kom er niet zo vaak bezorgen ze die ook? 😂
Totaal nog niet over nagedacht, ik denk rond de 50,-. De week erna alweer jarig dus dan krijgt ze ook genoeg cadeaus. Sinterklaas geven wij bijvoorbeeld ook een pyjama. Dit jaar krijgt ze een stoffen pop en een leuke rugtas voor de gym. Misschien nog een paar kleine dingetjes erbij, maar ik denk max. 100,-. Schoencadeautjes vind ik meer een chocoladeletter of een kleurboek/puzzeltje. Echt kleine dingetjes die ook daadwerkelijk in de schoen passen. Als ik 500,- zou hebben zou ik het er ook aan uitgeven, maar helaas het groeit hier nog steeds niet aan de boom.
0 Euro voor sinterklaas en ook geen persoonlijke kadoos met kerst. Misschien wel dam iets waar we allemaal wat aan hebben, dat ligt aan ons budget dán. Momenteel sparen we voor een goedkope vakantie omdat we al twee jaar niet zijn geweest en er moet ook nog t een en ander ge- en verbouwd worden. Sint doen we nooit wat aan, de Kids zijn niet anders gewend.
M Eerst zeg je dat er natuurlijk uitzonderingen zijn voor mensen die het niet kunnen betalen en nu in je volgende post kunnen ze er opeens wel wat aan doen en zouden ze er wat aan moeten doen? Ik ben oprecht blij dat mijn kinderen blij kunnen zijn met kleinere cadeaus en niet voor honderden euro's cadeau's hoef in te kopen. Ik kan wel opmaken uit je post dat jij nog nooit in een moeilijke financiele situatie hebt gezeten? Wat meer inleving in een ieder die minder te besteden heeft zou je sieren.
Dan heb je mijn bericht niet goed begrepen. er zijn zat mensen die er niks aan kunnen doen en echt geen geld hebben. Die alles doen om hun hoofd boven water te kunnen houden. Dat ze dan iets kleins kopen is natuurlijk niks mis mee en heb ik respect voor... Maar mensen die zeggen ik kan maar 20 euro per kind uitgeven want ik heb niet meer, maar volgens wel roken, drinken, weigeren te werken maar wel auto rijden voor die mensen ben ik allergisch. En ja dan vind ik het sneu dat ze hun eigen geluk of keuzes boven die van hun kinderen zetten. Kind moet op school aanhoren wat iedereen heeft gekregen en zelf wordt het niet gevierd of iets kleins gegeven want anders kunnen papa en mama niet roken en auto rijden etc. En dan hebben ze soms ook nog het lef om naar de voedselbank te gaan. Bah!
Zijn onze kinderen dan ook zielig omdat we maar 35 euro per kind uitgeven omdat we dat gewoon genoeg vinden? Nee hoor, ik hoor ze ook nooit over dat andere kinderen grotere cadeaus krijgen.
Het geluk van je kind zit toch niet in de hoeveelheid kados of welk bedrag daaraan hangt?? Als dat wel voor jullie kind/kinderen geldt, hoop ik van ganser harte dat mijn kind nooit bij jullie komt spelen. Wij zijn zeker niet van de budgetten, en zullen zeker meer dan 20 uitgeven maar du moment dar Eva de waarde en hoeveelheid als gelukswaarde gaat zien, moeten we een hartig woordje praten mer haar, en met elkaar om te bekijken waar wij zo vreselijk fout zijn gegaan...
Je vult nu gewoon in hoe een ander leeft! Ik rook niet en rijd een zuinige auto maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om voor 500,- cadeautjes te kopen. Dat gepoch van jou altijd...
Niet echt geld gebonden. Ze hebben niets nodig.. Vind voor verjaardagen al een ramp... Laat ze zelf wat dingen uitzoeken in het boek en ik pik er uit wat ik ook de moeite waard vind. Waarde van geld hebben ze niet, wel de grootte en hoeveelheid. Dus daar let ik meer op.