Hier vieren we sinterklaas met drie pakjes per kind. 1groter en 2 kleine kadootjes per keer vieren. Vieren t n keer met schoonfamilie en mijn familie dus vind dat meer dan zat. Prijs moet ook normaal blijven dus zal geen hele dure dingen kopen.
Vorig jaar had ik per kind 100 euro bedacht, maar ik zat al snel aan de 150, ook goed.... Maar dan hadden ze wel wat ik ze echt wilde geven, en waarvan ik vond dat ze "daaraan toe" waren. Dit jaar zit ik aan 110 per kind, en nu ben ik al helemaal klaar, ik heb alles al in huis. Verjaardags cadeau zit meestal tussen de 50/100 euro per kind, exclusief taart slingers en eten. En niet om mezelf te verantwoorden voor mijn budget; maar mijn kids krijgen op een kleurboek na of n bal, tussendoor van ons geen speelgoed. Dat komt omdat er precies tussen de verjaardagen en sinterklaas 6 maanden zit, en ik bewaar dat geld liever voor de feestdagen. Maar dan pakken wij dus wel goed uit...
Ach ik kan ook heel de set van zoefzoef en toettoet kopen om vervolgens terug te brengen en te verkopen 'omdat zoon het toch niet zo leuk vind' Nee mijn kind krijgt maar 20,- aan kados. Hij blij, wij blij en kunnen normaal eten☺️ Overigens heeft mijn kind wel 50+ broeken. Wel heel veel gekregen/2e hands.😝
die opmerking kwam van mij. En als je het weten wilt ik heb ik de schuldhulpverlening gewerkt en inkomensbeheer gedaan voor mensen die geen drol te besteden hadden. Weet dus wel degelijk hoe t is! Maar ook die mensen konden meer missen dan ik hier voorbij zie komen. Dus dat verbaasd me. Vind t ook knap als je het kunt. Misschien had je de tekst er om heen beter moeten lezen. Vind jouw opmerking dus vrij simpel.... En ik schaam mij ook totaal niet dat ik t wel kan besteden. Werk keihard voor mijn centen en vind t geweldig om hierdoor mijn kind schandalig te verwennen. Daar doe ik t helemaal voor. Voor zijn verjaardag heb ik nog veel meer uitgegeven maar dat was een kado wat ook nog jaren leuk is en ook voor eventueel een ander kindje. En weet je misschien is t volgend jaar maar 50 euro. T is maar net wat ik tegenkom. En ik vind niet dat he een kind ermee verwend. Kreeg zelf ook alles maar verwachtte nooit wat. Dat is ook je karakter. En ik geef mijn kind graag mee dat hard werken ook loont. En ook zal hij weten dat sommige mensen het minder hebben en dat je die mensen moet helpen waar je kan. En dat doen wij ook! Voedselpakketten voor feestdagen. Kleding en speelgoed waarop je met gemak nog geld zou kunnen verdienen gewoon weggeven aan de mensen die t zwaar hebben. Vraag me af wat jij doet voor de samenleving...
Ik heb geen budget, ik kijk wat ze graag willen en besluit dan wat ik vind dat ze te willen hebben en dan krijgen ze dat. Maar inmiddels komen mijn jongens om in het speelgoed en wil ik liever een hoop doneren en niet nog meer bijkopen... Mijn ouders gaan altijd helemaal los, ook met verjaardagen. Maar nu hebben ze dus alles al en koop ik het liefst een mooie kast voor ze waar ze al hun zooi in kwijt kunnen
ik had het niet over jou...toen je de opmerking over 500 euro maakte wist ik al dat je het als een lolletje bedoelde. Het ging mij over de opmerking van nicci1982
er is wel iets mis mee als je het nodig vindt om te benoemen dat je het raar vindt dat andere ouders minder geven terwijl ze ook 250 euro zouden kunnen besteden. Waarom zou dat moeten? Met 250 euro kun je je kind alles geven dat het dat jaar op zn lijstje heeft...waarom moet die dan alles krijgen? En vindt jij dat nodig...be my guest, maar ga anderen daar niet om beoordelen.
Maar jij rookt en drinkt vast ook, weigert te werken en rijdt in een auto waar sommige allergisch voor zijn Dus gooi die fles wijn weg zet je auto in de hens met een sigaret en dan is het goed
Ze zijn niet anders gewend 😥 kan er dan helemaal geen klein kadootje vanaf? Is er dan geen instantie of iets waar jouw kindjes ook een kadootje van de Sint kunnen krijgen? Dit vind ik nl wel sneu, stel je voor dat onze kinderen bij elkaar in de klas zitten en mijn dochter verteld enthousiast over haar Sinterklaasfeest en haar kado's en jouw kindje heeft niets gekregen... dan moeten ze zich toch overgeslagen voelen? Hier word ik wel een beetje verdrietig van.
maar er zijn toch ook kindjes die vanwege geloof niet aan sint doen...bestaat daar helemaal niet. In dochters klas zijn die er ook en die voelen zich helemaal niet zielig. Die hebben eigen feesten waarbij onze dochter bv weer niks krijgt.
Die zijn er idd ook, maar ook vrij weinig denk ik (hoop ik). Bij mij op school deden alle oa ook moslim kinderen wel aan Sinterklaas ook vroeger (ik heb jongeren van 16/17 jaar) kerst veel minder, maar sommigen deden ook daaraan, net zoals ze stamppotten, gekookte aardappels en drop eten, zeiden ze gekscherend
hier rond de 50-60 euro. En daar zitten de cadeaus van opa's en oma's bij. meer vind ik niet nodig. Meestal pak ik 2 tot 3 dingen van hun lijstje wat ik betaalbaar en de moeite waard vind en voor de rest zijn het wat meer nuttige spullen. Pyjama, sokken, boek, broodtrommel etc. Met kerst doen wij niks, vind dat een feest van gezelligheid, familie en de kerststal. Niet een feest voor cadeautjes. 2de hand vind ik trouwens ook prima, vorig jaar nog wat leuke spellen 2de hands in de zak gedaan en het jaar daarvoor veel playmobil 2de hands gekocht.
Aiaiai aan deze vooroordelen voldoe ik ook al niet Rook en drink niet, werk 4 dagen per week en fiets vooral. Ik zou bijna niet snappen waarom ik zo weinig per kind uitgeef
Dan heb je vast een gazelle of een Batavus fiets😜 Een beetje de audi onder de fietsen. Komt op hetzelfde neer haha.