Hoe groot is jullie sinterklaasbudget?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MnnW, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    50a60 euro per persoon. Maar daar zit de helft bij van mn schoonouders en schoonzussen. Dat is dan zeker de helft nuttig er dingen. Pyjama ochtendjas onesie. Ook lekker luchtje douche spul of wat chocola. Weinig speelgoed want de oudste zijn al 9 en 11. Meestal zit er ook een dvd bij en een boek.

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier geen standaard budget, maar ik ga het niet te gek maken dit jaar.. Het wordt snel teveel, en dan weten ze van gekkigheid niet meer waar ze mee moeten spelen.

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ook geen standaard budget. Wij vieren het altijd met mijn ouders en broer met zijn gezin. Dus ze krijgen genoeg. Meestal geef ik alle kids (4 totaal) voor hetzelfde bedrag iets). Ze mogen 2 dagen per week schoen zetten en 1x krijgen ze een letter of wat chocola de andere keer klein cadeautje

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Euh vanuit geloof niet aan Sinterklaas doen. Staat ie ergens in de Bijbel ofzo dan? :D

5. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hier niet echt een budget, maar ik vind het een heerlijk moment om onze dochter te verwennen en koop dan wat ik leuk vind. Daarnaast ook gewoon nuttige dingetjes zoals een pyjama ofzo. Denk dat we wel ruim de €100,- passeren, maar ze is dan ook enig kindje vooralsnog en snapt er nog niet zoveel van. Wanneer ze de waarde van spullen meer zou begrijpen zou ik daar rekening mee houden. Ik wil nl niet dat mijn kind zou gaan pronken met De hoeveelheid cadeaus of de prijs.

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik vind speelgoed soms zo zonde van het geld. Ze had met haar verjaardag best al wat gehad en speelt er maar even mee en dan beland het in de speelgoed doos. Had vorig jaar een duur keukentje gegeven, nou ze speelt er bijna niet mee. Ik denk dat het met sinterklaas alleen schoentje zetten word of zo. Ze heeft al zoveel.
    Hebben jullie dat dan niet? Kost zoveel geld en hier kijkt ze er maar even naar om vaak.

7. tuc

tuc Niet meer actief

islamitische geloof doet niet aan sinterklaas hoor, zij hebben hun eigen feesten.

8. Manque

Manque Niet meer actief

Sinterklaas is toch niet geloofsgebonden? Alleen cultuurgebonden.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Uhm Ja..... Het is een hergeleide van een bisschop dus ergens zal hij katholiek zijn.

10. MamavC

MamavC Niet meer actief

#230 MamavC, 27 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2015
    Sinterklaas heeft totaal niks met geloof te maken, is een kinderfeest.
    Ze vieren alleen geen Kerst want dat is een Christelijk feest

Edit: ik bedoel Sinterklaas in de huidige vorm

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ze krijgen van ons met pakjesavond 1 cadeautje, rond de 10-15 euro. Van opa en oma en overopa en -oma krijgen ze ook wat. En dan waarschijnlijk nog wel een chocoladeletter erbij. Meer is echt niet nodig, dan worden ze helemaal gek en weten ze niet meer waar ze het zoeken moeten.

Ze mogen 1-2x per week hun schoen zetten. Dan gaan er dingen in als een paar pepernootjes, wat chocoladecentjes, stickervelletje of wat haarfrutseltjes.

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Echt een budget nee, maar ga ook geen al te duren dingen kopen dus zal rond 50/70 zijn inclusief wat ie bij opa oma krijgt

En lang leve de locale verkoop facebookgroepen.
    Net weer een puzzel 4in1 van woezel en pip voor 2,50 overgenomen, amper mee gepuzzeld. Nieuw is het 8 euro...

13. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Schoen zetten zal ie niet snappen denk ik. Hij is dan 2,5

Mss 1 keer zo en 1 x als zijn oppasnichtje erbij is...

Oh en lang leve action, big bazar ect

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Sint Nicolaas.. Sint.. ;)
    Sint als in de titel van een heiligverklaarde. Sinterklaas is van oorsprong wel degelijk een christelijk feest. Door de splitsingen in de kerk is het feest van de kerk naar het volk gegaan, waarna het net zo cultureel is geworden als kerst inmiddels is geworden.:)
    Waarom dacht je dan dat er zoveel Sint Nicolaaskerken zijn?

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Had t al gewijzigd

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Jehova getuigen vieren anders ook geen sinterklaas, vanwege hun geloof ;)

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier totaal denk ik 20 euro verspreid over het jaar. Als ik een goede aanbieding zie koop ik het. Zo ben ik dus nu al klaar en heb voor onze dochter:
    - het springende apen spel
    - princess kleurboek
    - nieuwe potloden van bic (ze heeft nu alleen de dikke peuterpotloden dat worden nu dunne)
    - princess krijtjes
    - lego friends werkplaats
    - houten kralen om te rijgen
    - skippybal
    - springtouw
    - wat boekjes
    - hello kitty pyama
    voor de jongens:
    - Zn pop-up ding van fisherprice van bumba
    - wat vtech autotjes
    - vtech vis voor in bad
    - politie en brandweerauto
    - wat kleding
    En om aan evenveel cadeaus te komen pak ok verjaardagscadeaus gewoon weer opnieuw in. Ze snappen er totaal niets van en ze hebben voor hun verjaardag bijna de complete toet toet collectie gekregen van de familie. Ga dus niets bijkopen omdat ik dat zonde geld vind.

Buiten dat wij geen geld hebben om 150 euro per kind te besteden vind ik dit veel leuker. Koopjes jagen en voor een appel en een ei een zak leuke cadeautjes die ze zelf ook heel graag willen hebben en blij mee zijn.

18. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Heb je bovenstaande allemaal gehaald voor 20 euro :eek:

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ieder jaar komt er weer zo`n topic valt me op.
    Een ieder heeft zo zijn ideeën hierover. Iedereen moet lekker doen wat hij of zij wil doen. Alhoewel ik het ook wel schrijnend vind dat er kinderen zijn die amper iets krijgen omdat het geld er niet is.
    Lijkt me heel moeilijk als je zo weinig te besteden hebt dat je je kinderen niets kan geven als je dat zou willen..

Tja ik heb niet echt een budget. Dit jaar weer wat meer te besteden dan afgelopen jaar. Dus ze zal ws. ook iets meer cadeautjes krijgen
    Ook ik koop gedurende het jaar her en der dingen. Heb ook al e.e.a. liggen.
    Zit nu zo gauw uit mijn hoofd opgeteld aan ongeveer 50 euro
    my little pony kasteel voor 15 euro kunnen kopen
    2 pony`s erbij a 1,70 per stuk 2e halve prijs
    doosje lego friends/ doosje playmobile ( beide 5 euro en 2e halve prijs )
    zoek de verschillen kaarten ( 1,50euro
    knutselpakket ( weet ik niet meer )
    en er komt een furby ( 25 euro geloof ik ) aan die wil ze zooooooo graag..

Heeft ze nog op haar verlanglijstje staan:
    - een familie-spel ( denk monopoli-junior )
    - een wereldbol
    - een minimoin knuffel ( of hoe schrijf je dat .. ?)

Maar mijn ouders en schoonouders willen ook altijd nog wat geven. Dus overleg even met hen wat zij leuk vinden om te geven.
    Denk dat wij wel klaar zijn misschien nog wat " nuttige" dingen erbij..
    nieuwe pyjama en sloffen bv

Dus wij zullen max 60 euro uitgeven. Dat vind ik meer dan genoeg. Komt natuurlijk nog wel wat lekkers bij voor in d`r schoen

Oh en dan geef ik ook nog altijd iets kleins aan de nichtjes denk ik moet ik even kijken wat we precies doen met sinterklaas

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Overigens hebben wij ook de traditie om elkaar 1x ongeveer per sint periode wat in de schoen te schenken.
    Van een kleinigheidje ( chocoladehartje ofzo ) tot een tegoedbon voor een avondje uit of een etentje )

Deel Deze Pagina