O mijn hemel! Als iedereen hier nu 1% van de uitgavens aan ons geeft dan zijn we zowaar uit de ellende.. Wat n luxe bij sommigen.. Hier nog geen idee maar tzal niet veel wezen..
Euhm, het is voor ons niet toegestaan om feesten die niet bij ons geloof horen te vieren. Dus ook geen ook sinterklaas, verjaardagen, Valentijn, nieuwjaar etc
Sorry, dat is precies wat ik ook dacht. Waarom bewust voor een derde kind kiezen als jullie naar eigen zeggen al financieel zo krap zitten met twee kinderen?!
Behoud niet alleen groeit ook ik heb hier een set lego staan van mijn man 35 jaar oud. Koste toen bijna 70 gulden. Nu bij verkoop zouden we er 150/200 euro voor kunnen vangen
Hier krijgen ze tussendoor ook niet veel cadeautjes. Vind het zelf ook niet nodig om ze met Sinterklaas te overladen. Mijn ouders doen altijd een aantal cadeaus voor pakjesavond (standaard een chocoletter en 3/4 kadotjes voor de kids van bij elkaar zo'n 50e). Ik heb mijn kinderen lekker laten knippen in het speelgoedboek vd intertoys, heb ze verteld dat ze tot maximaal 30e dingen mogen uitzoeken en dat sinterklaas dan wel een stuk of drie cadeaus koopt van hun wensenlijstje. Nou het halve boek is opgeplakt uiteraard (leuke bezigheid voor ze). Maar er zitten hele nuttige dingen bij. Maar met 50e per kind zijn we echt wel klaar(incl schoenspullen). Onze kinderen zijn ook nog eens december/januari jarig. Vind het wat dat betreft rotmaanden, ze krijgen zoveel...probeer dan ook altijd zo min mogelijk te kopen maar wel nuttige dingen erin te doen (dus idd ieder kind een spelletje -wat we evt ook met zijn allen kunnen doen-) en een nieuwe pyama, ze willen dit jaar allebei een nieuw dekbedovertrek...ach mooi kado voor oma, maar ook heel praktisch . In de schoen doe ik vaak één maal een kadotje (en dan echt iets kleins) en een maal een paar pepernoten en muntjes.
Oh wat een discussie zeg. Ik was een van degene even zonder geld. Wanneer mijn kinderen niets van anderen zouden krijgen zou ik de spaar aanspreken. Maar ze hebben (over) groot ouders, een heleboel ooms en tantes en neefjes en nichtjes. En die kopen allemaal cadeaus voor dochters. Komen niks tekort. Schoen zetten doen we niet omdat dochter dat dus echt niet leuk vind. Grote cadeaus vragen we als gezamelijk cadeau van de familie, voor verjaardag bijvoorbeeld. Kortom ik bespaar dan liever nu dan wanneer ze wat groter zijn.
Ik vraag me af wat de mensen met 30 tot 50 euro dan geven? Ik weet dan echt niets. 'Wij hebben het ook niet ruim maar sparen er het hele jaar voor om de kinderen een leuke sinterklaastijd te geven, ik vind dat heel belangrijk.
Hier een zachte fleece deken van de action (8 euro), ministeck (ong 8 euro) en een kleine ty beanie knuffel (ook 8 euro). En in de schoen een keer chocolademuntjes, een balletje met fruitgeur, slijm in een potje, soort dingen. Schoen wordt ongeveer 6 keer gezet dus komt bij de 24 euro nog zo'n 6 euro bij.
Dingen als lego geven we voor hun verjaardag (voor de jongste dan, oudste doet er niets mee). Vind dat teveel als Sinterklaascadeau.
We gaan het dit jaar ook voor het eerst echt vieren. Vorig jaar heeft ze 2 keer voor de sier een schoentje gezet... meer om het alvast een beetje 'levend' te maken voor dit jaar. Ik heb toen op de valreep (we zouden namelijk op pakjesavond zelf niks doen) nog een tule rokje bij de Hema gekocht en een klein boekje. Ze vond het prachtig toen. Dit jaar dus echt vieren. Ik denk dat ze twee keer per week haar schoentje mag zetten. Mandarijnen en pepernootjes geven vind ik ergens wel goed, maar die liggen hier altijd volop in de fruitmand, evenals de pepernootjes in de la, waar ze heel af en toe een paar van mag proeven. Iets lekkers geven in plaats van altijd maar cadeautjes vind ik wel goed. Dus ik ga bijvoorbeeld chocolade-muisjes of een stukje marsepein geven. Gaat vast ook niet op, maar is wel 'anders' dan de mandarijnen die ze dagelijks eet. En dan een keer een setje stickers of een kleurboekje. Pakjesavond dit jaar dus echt, met zak en alles... Ik heb nog een bon liggen van een leuke speelgoedwinkel, dus die maak ik daar op. Dat is zo'n 100 a 120 euro die ik erop heb staan. Met kerst meer kleine, nuttige cadeautjes... En in januari alweer jarig, dus alles bij elkaar zijn het dure maanden. Daar staat tegenover dat ze tussendoor nooit echt grote cadeaus krijgt en we met kleding ook niet almaar inslaan.
Hier is het alleen maar lego meneer wil de ninjago serie compleet hij heeft dus ook heel erg pontificaal die pagina van het boek uitgeknipt en opgeplakt en verder niets. Ik vermoed dat dit het laatste jaar gaat zijn dat hij gelooft dus nu nog maar een keertje met een lijstje. Voor kerst krijgt hij dan wel andere dingen als Strijkkralen een Nerf etc etc
Ik kan voor max 50 euro prima slagen per kind. Lang leve de kruidvat met hun aanbiedingen. En de speelgoedwinkels hebben ook altijd wel ergens een dag met korting. Voor zoon heb ik bv al 2 trekkers, een cars magisch tekenbord en een mega doos met cars stickers, bij elkaar was dit 10 euro bij de kruidvat. Blijft er nog 40 euro over. Wat we voor hem erbij gaan halen weet ik nog niet, hij wil heel graag een aanhanger voor zijn bruder trekker. Of wat extra treindelen, prima. Dochter krijgt wat pannetjes voor haar keukentje en de woezel en pip treinbaan. Nog wat kleins erbij en ze heeft ook genoeg. Zoon is in februari jarig en zijn kado staat al op zolder. Met 50 procent korting gekocht. Zijn voor ons geen dure maanden. Het is maar net wat je zelf uit wilt geven. Wij kunnen wel meer besteden maar ik doe het niet. Als ze wat groter zijn zullen de wensen ook groter worden, dan vind ik het niet erg om wat meer uit te geven. Voor nu vind ik dit budget mooi zat. Voor de rest krijgen ze ook niet zomaar wat duurs. Zoon heeft in het voorjaar dan de toettoet bouwkraan gekregen omdat hij dag en nacht zindelijk was geworden, maar zomaar iets groots krijgen ze niet. En ze hebben speelgoed genoeg maar wij zijn kringloop liefhebbers.
Ga me bijna schamen. 30 euro dit jaar kerst en sint bij elkaar. Even wel de kanttekening dat ze bij opa oma's ook nog wat krijgt en aangezien ik midden december uitgerekend bent en ze van de oma's en opa dan ook nog wat krijgt omdat ze dan grote zus word vinden wij het voor dit jaar wel prima . Volgend jaar gewoon weer een wat groter budget.
75 per kind op de dag zelf (waarvan 1 kado van 40-50 euro en de rest kleine dingetjes) en 25 euro schoenkadotjes. De jongste krijgt wat kleinigheidjes.
Serieus? Er zijn genoeg dingen waar ik mijn kinderen blij mee kan maken onder de 50 euro. Als je er het hele voor moet sparen zou ik dat persoonlijk liever apart zetten voor wanneer het echt nodig is. Oudste: keepershandschoenen, voetbalboek, voetbalshirt, playmobil Middelste: my little pony, kleurboek, het meest gelukkig maak ik haar met knutselspul en make up Jongste: playmobil, lego, autotjes, actiepop.
Zeker! Lang leve de kruidvat met 75% extra kassakorting op speelgoed. Gewoon merklego, spel van jumbo, vtech en het kost maar een paar euro. Je moet alleen niet wachten tot oktober maar het in juni al kopen. In oktober-december zijn zulke dingen soms zelfs duurder als normaal. Let maar eens op bij sommige webshops. Die verhogen de prijzen rond de feestdagen.