Hier ben ik vaak wel 150,- kwijt voor cadeautjes met sinterklaas. En dan is de kerst meer voor papa en mama en ons meisje krijgt dan wel wat kleins. Moet wel zeggen dat ik ook nuttige dingen voor haar koop hoor, zoals pyjama, leggings, sokjes ed.
Ik weet dat sommige er nog niet over na willen denken in april mei juni Maar als ik dan een aanbieding zie, dan koop ik het vaak al voor de feestdagen.
Nou ja, dingen zijn erg duur tegenwoordig en zeker kwalitatief spul. Als ik hoor dat mensen dingen met flinke kortingen kopen vraag ik mij serieus af of dat ook op de verlanglijstjes van de kinderen stond.
Laat ik mezelf eens quoten, nu ik zo'n beetje het hele topic heb doorgelezen. Ik vind mijn 'budget' zeker aan de ruime kant. Het is dat ik dus die bon heb liggen en dit een wat prijzigere speelgoedwinkel is. Ik ben wel heel blij dat mijn dochter, ongeacht de waarde van iets, altijd met stralende ogen een cadeautje openmaakt. Ik kijk ontzettend uit naar de tijd dat Sint weer in het land is... Als kind vond ik dat ook magisch. En nu dat mijn dochter in de leeftijd komt waarin het gaat 'leven' wil ik er zeker een gezellige, sprookjesachtige tijd van maken. De eerste drie jaar is het niet echt interessant en voor je het weet geloven ze niet meer... We pakken uit! Niet per se met geld of hele waardevolle spullen, maar met knutselen, verhaaltjes lezen, zingen en als bonus dan een gezellige pakjesavond.
Is alleen met hypes maar dingen als lego bijvoorbeeld blijven te echt wel leuk vinden. Mijn dochter spaart Lalaloopsy poppen al ruim 20 heeft ze er. En als ik dan een Lalaloopsy voor 8 euro kan kopen omdat er 75% korting op zit durf ik dat wel aan. Met de meeskees of frozen manie doe ik het niet wie weet of ze het nog leuk vinden. Maar helaas blijft frozen heel erg hardnekkig hangen
Ik denk dat mensen die een beperkt budget hebben juist heel bewust nadenken voor ze kopen omdat ze weten dat als kind het niet leuk vindt ze niks anders kunnen halen.
Dan zou ik het al niet kopen. Ik koop dingen die langere tijd mee kunnen en die ze echt leuk vinden, geen trend gevoelige dingen of iets dat ze bij anderen zien. Meestal een puzzel, knutsel-spullen, blokken ofzo. Lego ed hebben ze hier nog niet. En ook ik geef een pyjama, sokken of handschoenen. We hebben geen vast budget, maar onze kinderen zijn nog zo klein dat we met een klein bedrag toch leuke dingen kunnen kopen.
sommige dingen zijn duur ja...maar heel veel dingen ook niet. Een kind hoeft van mij geen compleet playmobil kasteel te krijgen. En de kleinere setjes van playmobil en lego zijn zo duur niet hoor. Hier wordt altijd heel veel knutselspul gevraagd dat is echt niet duur. En door de oudste dit jaar veel topmodel/ylvi en pennenspul...daarmee kan ik voor 30 euro een zak vullen. De jongste vraagt treintjes of auto's en een dino ei van 79 cent bij de action. Allemaal dingen die ze zelf vragen hoor.
Dames, Zullen we geen oude koeien uit de sloot halen (duplo trein)? Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Voor lego en Playmobil kijk ik altijd op MP of de lokale FB-pagina waar ze tweedehands worden aangeboden! We hebben afgelopen jaar voor de verjaardag van mijn jongste het complete playmobil prinsessenkasteel voor 50 euro op de kop weten te tikken! Voor sinterklaas doe ik dat ook altijd (maar dan wel iets kleinere dingen), het scheelt echt zoveel geld en mijn jongste maakt het echt totaal niet uit of het nog in een doos zit of niet.
Het was de bedoeling dit jaar niet zo heel veel voor sinterklaas uit te geven. Ik heb er mezelf alleen niet aan kunnen houden. Mijn zoontje wil de hele collectie van Lego City Arctic en hij mist nu alleen nog de ijsbreker. En dat ding kost 140 euro. Mijn dochter wil het Heartbrake Hotel van Lego Friends en ook dat ding is rond de 140 euro (nu wel kunnen kopen met een dekbedovertrek erbij). De jongste wil alles van Lego Elves en ik zal dan ook rond die 140 euro kwijt zijn. Ik wacht alleen nog wel op een leuke aanbieding om alles (behalve het hotel dan) te kopen.
Doen jullie dat dan ook niet? 😂 Was alweer een paar pagina's terug en niemand had het er meer over
Haha, ik dacht ook dat het wel een stille dood zou sterven (bij wijze van spreken dan he), ik lees dat veel meer mensen fan zijn van playmobiel dan van Duplo
Jep, maar dat is toch normaal hier? Een ban krijgen en dan met een ander account opnieuw lid worden...
Idd als wij het er niet meer over mogen hebben moet beheer ervoor zorgen dat die leden ook niet meer terugkomen