Hoe groot is jullie sinterklaasbudget?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MnnW, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    En ik zit serieus aan een duplotrein te denken 😂 maar durf het eigenlijk niet op te schrijven!!
    Maar serieus, mijn dochter is 3 en speelt heel veel met haar duplo, zouden jullie nog die duplotrein geven of niet?

(En als we het er toch over hebben, is die nog ergens in de aanbieding?)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk €50 ongeveer. Hij krijgt ook altijd nog veel van mijn ouders en zus.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mss tip: Intertoys heeft in okt altijd de familie vrienden koopavond met korting

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    En in oktober is het meestal ook 25% korting op lego en duplo. Die koopavond geld vaak ook online met een bepaalde code. Vorig jaar korting op korting en toen de dierentuin (die al in de aanbieding was) voor 34 euro kunnen bestellen.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben de duplotrein en hij is echt super leuk! Mijn neefje heeft het afgelopen jaar ook voor z'n (4e) verjaardag gehad, dus ik denk dat hij voor je dochtertje nog erg leuk is hoor!
    OF hij in de aanbieding is weet ik niet, zou gewoon even alle boekjes/ foldertjes in de gaten houden.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier nog een beetje in dubio voor hoeveel we Sint cadeautjes gaan kopen, hij is nog maar klein en beseft het toch nog niet.
    Heb al wel wat leuke dingetjes voor hem gezien, denk dat we rond de 50 euro blijven zitten.
    Schoen zetten doen we hier nog niet.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Weet je hoeveel potten klei je kan halen voor 30 euro? En tekenpapier, knutselspullen, strijkkralen..
    Daar maak ik mijn dochter toch echt het gelukkigst mee. :)

Aan wat voor speelgoed denk jij dan dat het niet voor 30-50 euro kan?

8. tuc

tuc Niet meer actief

:D:D:D ja met 3 jaar zeker wel joh. Voor die tijd zijn ze nog te klein lijkt mij.

9. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik heb geen vast budget. Ik koop wat ik leuk vind en als ik denk dat ik genoeg cadeautjes heb dan stop ik.
    Nu ben ik voor sinterklaas en kerst al klaar. Alles in de aanbieding gekocht door het jaar heen. In december zal het alsnog duur worden met al het lekkers / eten / versiering / etc... dat wordt gekocht maar dan bespaar ik me op dat moment wel de kosten van de cadeaus wat het iets dragelijker zal maken.

Overigens snapt mijn kind nog niets van sinterklaas en kerstmis dus zal ik niet bewust heel groot uitpakken (al heb ik nu wel veel door de hoge kortingen ingekocht :)).

10. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Wij geven voor onze dochter voor Sinterklaas zo € 150,00 incl schoencadeautjes (3x schoen zetten).
    Ben blij dat we dit bedrag kunnen missen hiervoor maar als we het met minder zouden moeten doen zou ze daar net zo goed blij mee zijn. Wij geven ook voor wat meer geld omdat ze tussendoor niets krijgt (alleen dus Sint, kerst en verjaardag).
    Daarbij koop ik ook al het hele jaar door (kan nu nog goed inschatten wat ze leuk vind en ook nog leuk blijft voor een tijdje).

Ik zelf koop eigenlijk niets tweedehands (te bang voor slechte kwaliteit en dan dus een miskoop) maar denk als je de juiste koop treft dat het helemaal niets uitmaakt of het nu nieuw of tweedehands is.

De invulling van Sinterklaas is natuurlijk voor iedereen anders (dure, goedkope, veel of weinig cadeaus) maar ik neem aan dat iedereen het gezellig maakt en dan maakt de invulling niets meer uit :)

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ben ik echt zo ouderwets dat wij alleen pakjes doen met Sinterklaas zolang de kindjes er in geloven? Als ik het zo lees, krijgen bijna alle kinderen ook nog kadootjes met kerst. Dit doen wij pas als ze niet meer geloven in de sint.Ik vind het zo dubbel op?

Wat is de reden dat je beiden viert, gewoon omdat je het leuk vind? (Gewoon een oprechte vraag he).

12. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Wij vieren Sinterklaas groots voor de kleine (op een chocolade letter na voor de volwassenen). Verder ben zijn wij erg gek op de kerst. Maar daar doen we wel voor minder. We zullen Sinterklaas blijven vieren totdat ze niet meer gelooft. Dan wordt het alleen een kleinigheidje nog en wat meer met de kerst. Ik houdt gewoon ontzettend van de december maand en dan vooral Sint en Kerst:D

13. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Wij hebben bijv al Disney Prinsessen Mens erger je niet gekocht (€3,50 bij de Action) en een Minnie Mouse aankleedpop die kan praten (€10 bij de kruidvat). Ik hou daarom nu al de aanbiedingen in de gaten, er zit altijd wel wat bij wat niet te duur is maar wel heel leuk ;)

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Weet niet of jullie hier wat aan hebben maar als je Tankt bij Total dan krijg je zegeltjes en bij 5 zegeltjes heb je een gratis boek van Dummie de Mummie... Deze pakken wij ook in of krijgen ze in hun schoen.

Vorig jaar waren het boeken van Kees Mees.... Hebben we ook alle boeken gratis gehad en leuk voor 5 dec of kerst

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Sint is echt alleen voor de kinderen (anders worden het teveel pakjes) en kerst doen we met de volwassenen ook lootjes. Dan worden uiteraard de kinderen niet overgeslagen

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier ook :)

17. stressbal

stressbal Niet meer actief

Nee hoor,

Zolang beide kinderen nog in Sinterklaas geloven vier ik geen kerst. Vind het niet nodig om het dubbel te vieren.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Wij hebben nog nooit kerst gevierd met cadeautjes, alleen Sinterklaas. Dat deden wij thuis ook zo. Als de kindjes alledrie niet meer geloven gaan we over op surprises. Als ze dat niet meer leuk vinden, misschien dat we dan kerst gaan vieren met cadeautjes. Dubbel vind ik niet nodig (al leg ik wel vaak een kleinigheidje onder de boom, lijkt ook zo leuk).

19. tuc

tuc Niet meer actief

wij vieren sinterklaas, ook wanneer de kinderen niet meer geloven. Bij ons thuis zijn wij ook altijd sinterklaas blijven vieren.

hier overigens geen pakjes met kerst.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik kom uit een fanatiek Sinterklaasnest, dit wordt altijd uitgebreid gevierd, inclusief veel cadeaus, surprises en gedichten. Mijn schoonouders zijn juist van de cadeautjes met kerst en willen ook graag de kans om de kinderen een avondje te verwennen. Dus wij doen beiden, maar met Kerst hou ik het zelf voor de kinderen bij wat kleine dingetjes. Opa en oma pakken echter groots uit, dus de kinderen worden wel gruwelijk verwend die maand. Ach :)

Deel Deze Pagina