Hoe groot is jullie sinterklaasbudget?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MnnW, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Schoen zetten gaat hier nog niet gebeuren, vermoed ik.
    Budget is klein.
    Ik denk 20 euro max.
    10 euro voor neefjes / nichtjes.
    Voor bib gaan we denk ik niets doen haha.

Maar kids krijgen van mijn familie ook best cadeaus, dus vind ik het wel prima zo.

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik schaam me bijna, ik grijp die ene keer per jaar aan om me onbeschaamd suf te kopen, al doen wij nog aan kerst en nog niet echt aan Sinterklaas, voor de kerst schiet ik dit jaar echt de €100 over voor haar.
    Ga volgend jaar echt proberen minder te doen!
    Ze is wel vlak erna ook jarig en dan krijgt ze niet ook nog zulke dure kado's, maar wat kleinere dingen

3. esme66

esme66 Niet meer actief

Budget dit jaar zal door omstandigheden minimaal zijn.. Maar ik heb geen enkel bewaar tegen 2e hands (mits het er netjes uitziet) dus we gaan er evengoed een mooi sinterklaasfeest van maken.!

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Ong 30 e p kind. Oudste is al blij met lego, en zn broer met Thomas de trein. En tweedehands kan net zo goed. Soms ziet het er nog als nieuw uit.

5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ongeveer 75 euro per kind. Geen tweedehands, daar hou ik niet zo van.
    Schoen zetten 2 x per week, wat lekkers erin + een klein kadootje van ongeveer 2,50.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Als het aan mij lag 100 euro voor onze dochter maar mijn vriend vind dat teveel en diegene met wie we samen sinterklaas vieren hebben een Veel lager budget om uit te geven, waardoor er enorme discussies zijn ontstaan over de kado's en dat het niet eerlijk is als onze dochter meer of grotere kado's krijgt....

Dus ik heb het budget terug gezet naar 60 euro. Voor hun eigenlijk nog steeds teveel maar ik wil ook gewoon kopen wat ik wil kopen. Dan nog kado's voor mijn vriend mijzelf en de baby. Denk dag ik in totaal rond de 200 a 300 euro kwijt zal zijn.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Totaal 100 denk ik..

8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Toevallig toen de intertoys gids binnen kwam samen met m'n vriend over gehad en wij doen dit jaar 200/250 euro.

Ze geloven maar zo kort en hij is nu echt op de leeftijd om alles goed mee te krijgen dus gaan we er heerlijk van genieten. Heb er nu al zin in!

Schoen mag hij maximaal 3x zetten. Wij doen altijd pepernoten, mandarijn, chocoladeletter en cadeautje van 20 euro.

Mijn zoon had al een verlanglijstje geknutseld en die hangt al op de deur haha!

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Geen vast bedrag...koop nu al afentoe wat denk dat ik nu op 50,- zit.
    In de schoen krijgt ze bv chocolade centjes of stickers, kleurboek of iets anders om te knutselen, armbandjes, sokken iets kleins in ieder geval en dan mag ze 2 a 3x p. Week haar schoen zetten.

Ik wacht tot ik hoor wat opa en oma hebben voor sinterklaas- kerst en wat we met hun vieren en wat niet, misschien beide dagen.

En aan de hand van het aantal cados van opa en oma vul ik onze cados aan.
    Vorig jaar had ze 12 cados van opa en oma voor sinterklaas, kerst hebben wij toen niet met ze gevierd. toen hebben wij maar 1 kado van ons zelf bij gelegd en de rest voor 1e en 2de kerstdag bewaard.

Denk dat we dit jaar kerst bij ons thuis vieren wordt eerste kerst in ons nieuwe huis.

Ik ben wel opgegroeid met veel cados onder de kerstboom en hoeft niet altijd duur te zijn....liggen bv ook sokken, pyama's, chocolade onder.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit jaar 20€. Megabloks en een schoonmaaktrolley.. Nu heeft hij de schoonmaak trolley al gehad dus die valt af😂

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zo! Van dat budget kun je een mooie trein kopen.

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Denk rond 100 euro met pakjesavond. Bij het schoenzetten doe ik meestal alleen een snoepje

13. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik denk max €50 met schoencadeautjes erbij.

We kopen nu af en toe al wat als we iets leuks voor een leuk prijsje tegenkomen. We hebben nu al 2 cadeautjes voor in de zak. In dr schoen krijgt ze alleen wat lekkers en bijv stickervellen. Vanaf het moment dat Sint aankomt mag ze elke week haar schoentje zetten, 1x in de week. Zo blijft het speciaal vinden wij.
    Ze krijgt ook bij de Sintviering op het werk van ml een cadeau en dan op 5 dec een paar dingen in de zak + van opa en oma en oom en tante. En dat vind ik eigenlijk al te veel haha :p

Want ik ben van huis uit meer van het kerst vieren, dus met kerst willen we ook 1 of 2 cadeautjes doen (dan krijgen ook de volwassenen cadeautjes) en een maand later is ze alweer jarig :p

14. Het is toch ook niet leuk als het ene kind veel meer krijgt dan het andere kind? Kies er dan voor om het twee keer te vieren, dat Sinterklaas thuis ook nog een keertje langskomt.. Ik weet niet welke leeftijd de andere kinderen hebben, maar op een gegeven moment komen ze toch echt op de leeftijd dat ze zien hoeveel en wat een ander kind krijgt. Dat is toch hartstikke sneu? :(

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik zou daar denk ik ook voor kiezen. Ik weet het nog van vroeger....mijn ouders vonden bijv 4 cadeautjes genoeg. Mijn nichtje kreeg wel 15 dingen. Als dan continu haar naam genoemd werd om wéér een cadeautje open te maken, dan vind je dat als kind zijnde echt niet leuk hoor :p
    Als je persé zoveel wil geven, zou ik ook al wat grote dingen in de schoen doen (past niet maar ach haha)

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zo deden mijn ouders het wel. Dan had zwarte Piet een verrassing bezoekje gemaakt om de Nintendo 64 te brengen :D. Geen teleurgestelde kinderen, geen scheve gezichten onderling en een knaller van een verrassingseffect.

Zo was iedereen blij.

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou sommige bedragen vind ik echt belachelijk hoog maar dat is mijn persoonlijke mening, hier word er 1 groot cadeau gedaan en dan schoen zetten paar keer, maar dat gaat dus echt never nooit geen honderden euro's per kind kosten :$ hier worden de kinderen gelukkig nog steeds blij met de kleine dingetjes ;)

en @mellanii je vergeet voor het gemak wel dat omdat jij jou kind zo wilt verwennen, je hier een ander haar sinterklaas feestje enorm kunt verpesten, beetje egoistisch om zo te denken over een kinderfeest (komt een beetje over als pochen dat jij het wel kan betalen en een ander niet jammer dan;) en dat ten koste van een kind :( ) , wat de anderen al zeiden geef gewoon die dag net zoveel als de ander en doe het 2 keer vieren, beide kinderen blij toch :)

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal met je eens! 😊 Hier dus ook geen budget, maar we kijken naar wat elk kind graag wil hebben of goed kan gebruiken, bvk duurzaam en enigszins educatief. 😅 En we proberen het aantal pakjes te beperken tot maximaal 7 anders raken ze compleet in de war. Dit geldt zowel voor verjaardag, Kerst en Sint wat we altijd héél uitgebreid vieren. Maar het zal hierdoor toch wel op minimaal Eur 150,- per kind uitkomen schat ik zo.

Schoen zetten mogen ze elke dag, maar er zit niet elke dag wat in. Soms twee dagen achter elkaar dan weer een aantal dagen niets. (Sowieso niet té veel troep en zoetigheid, maar wel lekkere traktaties.) Voor de kinderen hierdoor super spannend EN ze leren omgaan met 'teleurstellingen' als niet elke keer dat schoentje maar gevuld is. 😑

19. 1LittleWish

1LittleWish Actief lid

2 apr 2014
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ongeveer 150 euro kwijt in totaal voor kerst en sinterklaas voor 2 kinderen.

Ze krijgen 2 kadootjes pp voor sinterklaas en ook 2 kadootjes pp voor kerst. Meer kunnen we niet betalen. De schoen kan niet elke dag gezet worden.
    Van opa en oma krijgen ze ook een kleinigheidje en van tante mag de schoen altijd een keer gezet worden.

Gelukkig zijn mijn kinderen altijd heel blij met wat ze krijgen. De jongste is nog te jong eigenlijk. Maar al zou ik bij wijze van een appel in pakken dan zou de oudste nog blij zijn en roepen oh mama kijk appel!! Waaw! Hahaha.. altijd leuk.

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Nee klopt maar zoveel kados staan er niet op de lijst. Zijn er maar 4 of 5, alleen wat grotere dingen. En dan niet extreem ofzo hoor.. heb wat via marktplaats en bijv een ikea krijtbord. Mijn voorstel was om een bepaald aantal kados te doen zodat het gelijk is maar dat was ook weer niet goed. Dus om de lieve vrede te bewaren leg ik een aantal kados onder de kerstboom denk ik.:) kinderen zijn trouwens 3,5 en 4.

Deel Deze Pagina