Hoe groot is jullie sinterklaasbudget?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MnnW, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik heb het nu niet over de dames die het zelf niet nodig vinden, maar dames die zeggen wij kunnen het niet betalen. Dan denk ik serieus je weet toch dat het kind elk jaar jaar jarig is en sinterklaas ook elk jaar voorbij komt. Als je weinig hebt hou je daar toch rekening mee!

December is voor ons een dure maand. Wij doen sjnt voor 200 euro dan kerst 100 euro en dan de verjaardag van zoon lief ook nog eens 200 euro. Ik weet dit en hou hier gewoon rekening mee. Ik zet geld apart of koop alvast af en toe wat. Ik vind dat mijn kind(eren) nooit de dupe moeten worden van mijn financiele situatie. En nogmaals ik geloof echt dat sommigen er niks aan kunnen doen, maar ik geloof dat groot deel eigen schuld dikke bult is en vind dat altijd zo sneu voor de kids

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Oh my, je gaat er nog serieus op in ook.
    Joh, je komt hier elk jaar in soortgelijke topics pochen over de hoeveelheid geld (en duplotreinen) dat je wel niet uit zou geven. Ik neem het iig niet serieus meer, en al helemaal niet na bovenstaande (en eerdere) reactie.

On topic: geen flauw idee, ben er nog niet eens over uit of we al wel echt sinterklaas gaan vieren, ze zijn nog allebei zo klein.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dus de mensen die voor 20 a 30 euro kopen of nog minder zijn dus bezig hun kind dupe te latn worden? Mijn kinderen hebben alles wat ze nodig hebben, kleren eten en een dak boven hun hoofd maar bovenal een hele boel liefde. Als het betekend dat ze met sinterklaas dan 1 klein kadootje krijgen dan is dat zo.. Ik heb 100 x liever dat ik de kinderen nu iedere dag brood en avondeten kan geven dan dat ik een maand zeeeer weinig ga eten, om maar sinterklaas te kunnen vieren nee bedankt..

Ik leer ze dan liever dat cadeautjes een luxe zijn en je blij moet zijn met wat je krijgt.. Zodra we het breder hebben kunnen ze echt wel wat meer krijgen maar helaas is dat nu niet zo en kan ik daar momenteel weinig aan veranderen..

Maar om te stellen dat mijn kinderen de dupe worden van de financiele situatie vind ik heftig om te stellen..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als een kind niet blij is met een pop of auto of whatever lijkt me dat grotendeels aangeleerd gedrag.
    Er kunnen altijd onvoorziene rekeningen binnenkomen en je gespaard bedrag is weg. Liever een pop van 5 euro geven en samen lekker warm in de winter dan een pop van 80 euro en mama en papa wat ruzie krijgen door de financiële problemen.

Een kind ziet geen verschil tussen een pop van 5 of 50 euro. Tja in de ene kunnen batterijen, de andere niet.
    als een klein kind van 2/3 jaar dat verschil wel duidelijk ziet is er toch iets misgelopen in de opvoeding.

5. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Heb hier een lijstje gemaakt en zit rond €150 voor de oudste, maar dat wordt nog verdeeld onder de opa's en oma's en wij zelf.. Voor de baby wat nuttige dingetjes omdat we het geslacht niet (willen) weten en ik tussen sint en kerst ben uitgerekend ;)

Ik vind wel dat ze cadeautjes moeten krijgen waar ze wat aan hebben en geen prullen van de action die nog voor de kerst al uit elkaar zijn gevallen.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    geheel mee eens. ik heb drie kinderen en heb best geld om 3x500 euro uit te geven maar vind dat totaal onnodig. ten eerste zijn ze het na 3 cadeaus meestal al beu want dan willen ze spelen met wat ze al hebben gehad. word er naar de rest nog amper gekeken. plus daarbij vind ik het totale onzin dat kinderen bergen en bergen speelgoed hebben. vaak zoveel dat ze gewoon niet eens weten wat ze hebben en waarmee ze toch moeten spelen. ik verveel me.... nee hoor dat is hier niet aan de orde. gelukkig zijn die van mij ook blij met 3 of 4 kadoos en nog wat van opa en oma.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Wij hebben geen echt budget, maar meer dan 150 per kind moet het zeker niet worden. Ik koop meestal 2 of 3 grotere cadeautjes (25-40 euro) en dan nog wat kleinere dingen (boek, knutselspul, pantoffels, dat soort dingen). Schoencadeautjes zijn knutselspullen, actionprullaria of wat snoepgoed.

Sinterklaas doen we met mijn familie, en imdat m'n schoonouders ook graag de kinderen verwennen doen we met hen vaak nog wat cadeaus met kerst, maar dan hou ik zelf altijd wat bescheiden. Dit jaar ben ik voordelig uit, ik heb nog een megabak hotwheels inclusief racebanen op zolder staan die van mijn neefjes is geweest. Die krijgen ze samen met kerst.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Oooooo wacht!!!! Kwartje is gevallen dat heeft heel lang geduurd :))

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Net als alle andere jaren ben ik weer in shock van sommige bedragen. 10,- per dag in een schoen? Sinterklaas 200,- en dan komt er nog kerst?

Wij doen kleine schoenkadoortjes van een euro :), en proberen onder de 70,00 te blijven. Vieren daarnaast geen kerst met kadootjes (willen graag met het gezin naar de nachtmis, en daarna de dagen met familie doorbrengen, dat is voor ons rijkdom).

Maar wie ben ik om daar over te oordelen? Wij gaan heel graag heel luxe op vakantie, en geven daarbij veel meer geld uit dan de gemiddelde bezoeker hier. Ieder zijn ding toch?

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij geven ongeveer 75 euro per kind uit.
    Hoeveel een ander uitgeeft, maakt me eigenlijk helemaal niks uit.
    Vorig jaar had ik via mp heel veel tweedehands Thomas de trein gekocht.
    Blij dat de jongste er mee was!
    Hij had echt niet in de gaten dat er geen originele doos omheen zat ( wordt toch metten kapot gescheurd en gaat in het oud papier).
    Niet dat ik nieuw niet kan betalen, maar hij is de laatste in het gezin die er mee zal spelen, dus vind ik het zonde om daar een vermogen aan uit te geven, terwijl tweedehands ook prima is!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oei oei! Ik krijg hier echt de kriebels van! 500 Euro uitgeven voor kadootjes in 1 maand is niet gemiddeld hoor? 200 euro voor een verjaardag ook niet, en 300,- voor de feestdagen ook niet.
    En als je kind dit niet krijgt zijn ze de dupe van.....van wat eigenlijk??? Mijn moeder was gescheiden, kon niet werken, en wij kregen met Sinterklaas praktische kadootjes. En ik heb me werkelijk nog nooit arm gevoeld, of achtergesteld, of jaloers, of.....ik was gelukkig!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mee eens! In de optiek van LoeForceOne kan een kind met minder blijkbaar dus niet gelukkig zijn, maar moet het altijd het duurste van het duurste hebben? Wat voor een materialistisch ingestelde (verwende) kinderen krijg je dan wel niet vraag ik me af? ;) Tja, als je ze altijd maar vreselijk dure dingen geeft, zijn ze inderdaad met minder vaak niet tevreden!

Ons budget (in de optiek van LoeForceOne waarschijnlijk veel te weinig!) is per kind voor Sinterklaas en verjaardagen zo'n 30 tot 40 euro. Gelukkig zijn ze heel blij en tevreden met wat ze krijgen.

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik snap dan weer niet dat er ouders zijn die hun kinderen alleen gelukkig kunnen maken met grote en dure cadeau's. Als je daar de liefde van je kind mee moet kopen, nah.... Dan liever helemaal geen cadeautjes meer.
    Ik ben blij dat mijn kind gelukkig is met mijn liefde en ik zou me verschrikkelijk voelen als ik haar alleen maar blij kan maken met dure cadeau's. Onze liefde is gelukkig niet te koop 😊

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben geen vast budget voor feestdagen kijken gewoon wat op dat moment past. Ze is jarig in december, ik ben jarig in december en dan nog kerst en sint. 21 december dochtertje, 23 december ik, daarna kerst.
    Dit jaar wordt ze 3 en krijgt ze een 12 inch fiets. Met sint niet te gek vindt ik niet nodig en ik wil niet de gehele woonkamer vol speelgoed stapelen. Ze is al dolgelukkig met pakje stickers van de hema haha.

15. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Ons budget is ongeveer 70 euro per kind. Zoon vraagt al anderhalf jaar om de lego brandweer dus die krijgt hij dit jaar. Mijn man en ik krijgen beide een museum jaarkaart. Wij doen alleen niet aan kerst, wij proberen dan aan de kinderen traditie door te geven.

16. MamavC

MamavC Niet meer actief

Maar een duur cadeau is toch niet per definitie leuker? Voor een klein kind al helemaal niet. Ik zou niet eens weten wat ik voor 200 euro zou moeten kopen aan speelgoed

17. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik had al gelezen dat je terug was, maar wist niet onder welke naam. Dat is me nu duidelijk. ;)

On topic: hier zal het zo'n 50 euro zijn. Kan minder of iets meer zijn, ligt eraan wat ik tegenkom, heb nog niet echt iets in gedachten. Overigens kunnen wij er ook meer aan uitgeven, maar willen we dat niet. Vind ik onnodig.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ah zo! En ik ben weer net zo snel op de kast haha :$

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik heb toevallig vandaag samen met mijn man uitgekozen wat we precies gaan halen en we komen op ongeveer 180 euro per kind voor sinterklaas en kerst samen. Dan krijgen ze met sinterklaas 2 cadeau's en met kerst 4 cadeau's van ons (van opa en oma krijgen ze ook nog). Dit is wel exclusief de schoencadeau's maar die sprokkel ik gewoon een beetje bij elkaar daar heb ik niet echt een budget voor (ze mogen 2x per week hun schoen zetten).

Ik vind 6 per kind ook meer dan genoeg. Voor de oudste vond ik het al moeilijk genoeg dit jaar om dingen te vinden en de jongste is 7 december ook nog eens jarig. Voor de jongste heb ik nog wat dingen op het lijstje om voor zijn verjaardag aan de visite te vragen. Van opa en oma krijgt hij dan ook speelgoed en omdat wij het voor 1 maand dan wel meer dan genoeg speelgoed vinden (voor zijn verjaardag van anderen en voor de feestdagen) krijgt hij van ons geen speelgoed maar een hele mooie armband.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wiewiewie?? Kan iemand mij ff pb sturen?? :D

Deel Deze Pagina