Ik wil via Marktplaats een 2de hands tripp trapp kopen. Nu zie ik dat er een 'oud' en een 'nieuw' model is. Wie weet precies wat het verschil is en vanaf welk jaar de nieuwe is? Bedankt alvast!
Volgens mij kan op het oude model de newbornset niet bevestigd worden. Het oude model heeft een houten beugel (dacht ik) als babyset met een soort riempje tussen de benen, nieuwe model heeft een plastic babyset. Ik heb geen ervaring met oude model, maar nieuwe model: geweldig. Echt een uitvinding.
Op de oude kan inderdaad alleen de oude (houten) beugel en die zijn lastig te krijgen. Bij de nieuwe versie is dit van kunststof (de babyset). De oude stoelen kan ook de newborn set niet op. Volgens mij zijn de oude stoelen van voor mei 2003. Ik vind het geen fijne stoel. Misschien wel voor hele jonge kinderen met beugel, maar zonder beugel (ze waren toen al ouder) vielen ze er bij mij allebei veel te vaak vanaf... Ik heb liever een stoel met armleuningen.
Even gezocht: "De huidige Stokke® Baby Set en Newborn Set zijn compatibel met alle Tripp Trapp® stoelen die vanaf mei 2003 geproduceerd zijn. U kunt zulke stoelen herkennen aan serienummers beginnend met een 3 of hoger. Het serienummer en de productiedatum staan op de onderkant van de stoel gedrukt. Als u deze informatie niet op uw Tripp Trapp ® stoel aantreft, kunt u ook de afstand tussen de twee rugleuningen meten: vóór mei 2003 was dit ca. 2,5 cm, terwijl bij stoelen vanaf mei 2003 de afstand ongeveer. 4,5 cm is. Stoelen die geproduceerd zijn vóór mei 2003 zijn niet compatibel met de huidige ® Baby Set en de Newborn Set . Eerdere modellen van de Baby Set , met houten beugel, zijn niet langer beschikbaar." https://www.stokke.com/NLD/nl-nl/customer-service/faq/faq-tripp-trapp/faq-tripp-trapp.html
Bedankt voor de reacties! Dit maakt het eens stuk duidelijker. Die oude stoel is dus al van voor 2003, dat is al best oud
Zou gaan voor de nieuwe stoel, vanaf mei 2003 dus. Dan heb je een kunststof babyset ipv houten beugel met leertje. Dat leertje lijkt me zo viezig worden, brr.
Ik heb een tripp trapp stoel op marktplaats gekocht. Van na 2003, maar van voor 2009. Ik heb dus wel een houten beugel met leren riempje en een extra plastic rugleuning. Omdat ik de stoel geverfd hebt pastte het leertje qua kleur er niet meer bij. Ik heb de schoenmaker een nieuw leertje laten maken. Nu supertrots op het resultaat.