Hoe groot is jullie ZH-tas?

Discussion in 'De bevalling' started by maartje84, Jun 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vroeg me af of ze in het ZH me niet gaan uitlachen als ik met mijn tas kom aankakken ;)

Heb een sporttas/weekendtas als vluchttas.
    Ik zal in ieder geval 1 nachtje moeten blijven.

Wat voor tas hebben jullie klaar staan?

2. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik had ook een joekel van een sporttas, maar ja kon niet kiezen welke kleertjes voor de baby ik moest meenemen, dus toen maar 4 setjes, mijn eigen kleding, mijn make-up enz enz hahaha dus ach, die tas kon prima onder het bed. in de kast pastte die dus niet.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Ik had een weekendtas, best wel groot. Eigenlijk meer een koffer :)
    Maar ik wist wel dat ik meerdere dagen moest blijven en alleen die badjas nam al veel ruimte in.

Wel onhandig: op het moment dat ik in de auto zat om naar het ziekenhuis te rijden, begaf de auto het :$ Ben toen maar met die koffer in de bus gegaan ;)

4. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Haaai,
    Ik ben aan het wachten op de eerste signalen zodat ik ook in de auto kan springen naar het ziekenhuis.
    Mijn tas... Heb 2 setjes kleding voor de baby, toiletspullen voor mezelf ingepakt. Qua kleding voor mezelf doe ik het op het laatste moment..Het kan immers 20 of 30 graden zijn en dat scheelt wel in wat ik graag aan heb! De tas voor de camera (zodat we hem niet vergeten!) en maxi cosi staat er naast. Oh ja, ik heb ook wat tijdschriften ingepakt, ik moet meteen naar het zoekenhuis als de bevalling lijkt te naderen, maar het kan dan nog wel even duren. Ik moet ook een nachtje blijven..
    SucceS!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Klein:
    - 2 pakjes voor de baby
    - toilettas (minimale inhoud: geen make up ofzo.)
    - schone kleding
    - warme sokken
    - pyjama shirt
    - camera (met extra batterijen)
    - oplader van de telefoon
    - ziekenhuiskaart
    - wat te snaaien voor manlief

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    #6 Speentje, Jun 15, 2011
    Last edited: Jun 15, 2011
    Nee, hoor je bent qua formaat vluchttas helemaal geen uitzondering :D Ook ik had bij mijn beide bevallingen een complete weekendtas vol met spullen (ik wist bij beide bevallingen ook al vantevoren dat ik minstens 1 nachtje moest blijven), alleen al mijn badjas nam zo veel ruimte in en nee, er heeft nooit iemand wat van gezegd dat ik met zo'n groot ding kwam aanzetten ;)

7. Ik heb nu een weekendtas voor mezelf en een luiertas voor de kleine.
    Daar zal nog wel een (rug)tas bijkomen want ik heb nog geen toiletspullen, opladers camera etc ingepakt..

Moet wel minimaal 3 a 4 dagen blijven dus ik heb flink wat pyjama's en topjes mee, en ook een hele zooi pakjes voor de baby omdat ik geen idee heb wanneer ze komt en hoe groot ze zal zijn :)

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

1 tas? ;) Ik heb er een (sporttas) voor mij, met ook wat spullen voor m'n man, en een (luiertas) voor de baby. En dan nog m'n cameratas. (ben fotografe, dus spiegelreflex, extra lenzen, flitser, etc, gaat allemaal mee, haha)

Moet idd wel zeggen dat ik om medische redenen in zkh moet bevallen en dus ook voorbereid ben dat ik wellicht langer moet blijven.

9. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb 2x een tas zo groot als een luiertas.

1 voor mama en papa
    1 voor de kleine man

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij hadden een kleine weekendtas, daarnaast nog mijn (grote) handtas. En mijn badjas hadden we in de maxi cosi ingepakt. Ik wist toen al dat ik in ieder geval 1 nacht moest blijven, uiteindelijk zijn het er 3 geworden maar mannetje ging toch tussendoor naar huis en kon zo extra spullen voor mij en Sara meenemen.

Ik had mee:

* babypakje maat 50
    * babypakje maat 56
    * make up (heb ik uiteindelijk niet gebruikt)
    * shampoo & zeep
    * ondergoed & hempjes
    * warme sokken
    * 2 wijde shirts
    * joggingpak
    * badjas
    * flesje drinken & Sultana voor mannetje
    * fototoestel
    * kaart etc. van vk
    * ponsplaatje
    * pantoffels
    * boek & tijdschriften (uiteindelijk niet gebruikt maar toch..)
    * Deo
    * telefoon & oplader

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier een grote weekendtas
    zag in het ziekenhuis ook mensen met een trolleykoffer
    dus je hebt altijd baas boven baas :D

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik had een kleine koffer bij. Ik mocht gelijk naar huis maar had wel extra spullen bij voor het geval dat

13. Eef16

Eef16 Bekend lid

Aug 7, 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    ik heb een grote weekendtas klaarstaan, die is eigenlijk groter dan wat ik klaar had staan bij de eerste en toen had ik een geplande KS dus wist ik al dat ik 3dg moest blijven. Toen wel heel compact ingepakt
    Nu wat meer ruimte erin en wat meer dingen als powerfood (dextro, aquarius, dubbelop) en ook schone shirts voor mij en manlief
    En ik heb ook een aparte tas staan om aan opa en oma mee te geven als ze dochterlief komen halen als wij richting zieknhuis gaan

14. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
  15. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Ik heb hem nog niet staan maar ik neig naar een kleine koffer maar heb ook nog een grote weekend tas liggen. Veel kleiner heb ik niet en als ik lees wat je allemaal mee moet (kan) nemen, past het niet in een rugtas ;) haha. We gaan naar een kraamhotel waar we zolang mogen blijven als we willen. Geen idee hoelang dat wordt maar ik vind het wel fijn om genoeg mee te hebben voor het geval we langer dan 1 dag blijven!

16. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

:):)
    :p:p
    Thats me, haha ik had idd zo'n trolley mee. Bleek ook nog van pas te komen, want werd een spoed keizersnee en moest dus uiteindelijk 5 dagen blijven.
    Dus schaam jullie vooral niet voor jullie weekendtas ;)

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier een trolleykoffer voor mijzelf en een luiertas met spulletjes voor de baby.

In verband met een mogelijke geplande keizersnee (ivm kans op stuitligging; dinsdag liggingsecho) zal ik nog wel meer mee moeten nemen in mijn trolley, maar dat zien we dan wel weer.....

18. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    whahha moest echt lachen om de onderwerp naam :D
    een tas is natuurlijk nooit te groot ;)
    gewoon lekker meenemen en vooral niet denken iest niet nodig te hebben (beter te veel dan te weinig lijkt me) ook hoef je zelf toch niet te sjouwen ;)

wat ik heb gemist in het zh buiten de normale zaken die in de tas gaan zijn:
    luiers/doekjes (kraamkamers waren vol en kreeg van de nachtzuster geen schone luier voor mijn kleine meid waardoor ze de hele nacht een vieze poep luier aan heeft gehad)

eten en drinken voor mezelf (gewoon sultana ofzo, voor als je ineens trek hebt na het harde werk)

spuugdoekje voor de baby (hoef je niemand erbij te roepen als de kleine wat terug geeft)

spiegeltje (opmaken/ haren kammen als je wilt maar niet uit bed kan)

lippenbalsem (heeeele droge lippen na en tijdens bevalling door het puffen)

dextro (even een oppepper tijdens de bevalling, eten kun je niet binnen houden en mag niet) en mijn gyn was er ook erg blij mee haha

moet ik wel bijzeggen dat ik snachts alleen op een gewone kamer/ afdeling lag ivm drukte. normaal zullen ze veel van bovenstaande wel hebben

19. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    oooh hier staat ook een grote weekend tas klaar hoor, ma ik moet 5dagen blijven.

20. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb niet eens een ponsplaatje.

En mijn vluchtkoffer heb ik nog niet eens ingepakt. Erg he!
    Bij mijn dochtertje zelfs nooit gehad.
    Ga hem straks toch maar inpakken, you never know what happens.......

Share This Page