Hoi meiden, Er zijn vast al 100 topics over inleiden, maar toch... ik word a.s. zaterdag met 38+6 ingeleid ivm zwangerschaps diabetes en een (te) grote baby. Vanochtend met de controle een inwendig onderzoek gehad, maar mijn baarmoedermond zit nog potdicht dus wordt er begonnen met het inbrengen van prostaglandine gel. Nou begreep ik dat dit dan 1-3 dagen kan duren voor het aanslaat en daar word ik dan wel een tikkie nerveus van eerlijk gezegd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe zit het nou met de verhalen die je vaak hoort dat ingeleide bevallingen heftiger, pijnlijker, langer etc zijn. Is dat echt zo? Alvast bedankt! Juud
Ik ben ook ingeleid met gel. Kreeg op vrijdag om 13:30 uur de eerste keer gel. Die dag veel harde buiken, kreeg niet nog een keer gel. Zaterdagochtend gel, 's middags gel en 's avonds had ik 2 cm ontsluiting. Toen hebben ze de vliezen gebroken en kwam de bevalling vanzelf op gang. Binnen 5 uurtjes lag mijn mooie meid op mijn buik. Ik kijk dan ook terug op een prima bevalling, ondanks het inleiden!!! De weeën waren behoorlijk heftig (weeënstorm), maar dit was mijn eerste bevalling, misschien was het zonder inleiden net zo heftig!? Ik kan het niet vergelijken. Ik vond het wel gewoon goed te doen, ook geen pijnbestrijding gehad.
Is het je eerste kindje? Ik zou er toch rekening mee houden dat het inderdaad een paar dagen kan duren. Bij mijn eerste werd ik ook ingeleid terwijl alles nog hard en dicht was. Woensdag begonnen met tabletjes, gebeurde niet echt veel. Donderdag weer tabletjes, had eind van die dag 1cm ontsluiting en toen hebben ze gestript. Vrijdag was een rustdag (na 2 dagen doen ze altijd een rustdag om je lichaam niet teveel te belasten). Zaterdag weer begonnen met tabletjes en toen had ik eind van de middag eindelijk 3cm ontsluiting en konden ze de vliezen breken. 12 uurtjes later is mijn dochtertje geboren. Bij de tweede was mijn baarmoedermond al wel wat verweekt en had ik een krappe cm ontsluiting. Toen dinsdag ook begonnen met tabletjes. Daar kreeg ik al goede harde buiken van en 's avonds om 22:00 uur had ik 3cm en konden ze de vliezen breken. Eerst gewacht of ik zelf genoeg weeën kreeg, maar dat gebeurde niet en toen kreeg ik om 01:00uur een infuus met weeënopwekkers. 5 uurtjes later is mijn zoontje geboren. Dat ging dus een stuk sneller dan de eerste. Bij mij zeiden ze bij de eerste bevalling ook dat ik rekening moest houden met een paar dagen omdat het de eerste was en alles nog helemaal potdicht zat. Ik zou rekenen op een paar dagen, dan kan het altijd meevallen. Veel succes!
Het is mijn tweede bevalling, dus ik hoop maar datd de gel sneller aanslaat. Bij mijn eerste (spontane) bevalling stagneerde de ontsluiting op 5 cm (of althans, het ging de vlos niet rap genoeg ofzo), na het breken van de vliezen ging het heel snel, dus ik neem een beetje aan dat de eerste stap, gel en verstrijken baarmoedermond dus, de beperkende factor zal worden... we zullen zien. Ik hoop wel dat het allemaal die zaterdag gebeurt, maar houd maar rekening met een paar dagen dan...
ik ben 2 keer ingeleid eerste keer met precies 40 weken begonnen met nog pot dichte baarmoedermond op zondag ochtend tabletjes ,, smiddags weer tabletje en savonds weer maar ik kreeg er alleen maar weeen van die helemaal niets deden.. maar wel echte weeen. maandag ochtend gel ingebracht en leek ook niets te doen behalve nog heftigere weeen dan de dag ervoor die ook weer niets deden.. half 3 wouden ze stoppen en kreeg ik pethadine prik om de kunstmatige weeen die van de hormonen komen te late stoppen maar die stopte niet. kwart voor 7 savonds had ik toch opeens 3 cm en gelijk vliezen gebroken en een weeenstorm en en om 19:57 lag me mannetje op mijn borst. dus toen ging het opeens heel snel. bij me dochtertje ingeleid met 38+6 weken omdat ik het niet meer aan kon en zij al weken voor liep op groei en ik 3 liter vruchtwater had en helemaal niets meer kon. ze konden gelijk me vliezen breken omdat ik al 3cm ontsluiting had maar daar bleef het ook bij tussen 9 uur (vliezen breken) en 4 uur smiddags ondanks de hoogste stand van wee opwekkers. heb toen een ruggeprik gekregen en toen ging het eindelijk vlotter tussen 4 uur en 8 uur ben ik dus van 3 naar 10 gegaan en om 20:13 mocht ik persen en 20:17 lag ze op mijn buik. dus 2 keer ingeleid met een heel ander begin en 2 totaal verschillende ervaringen maar ook al vond ik de 2e veel heftiger daar kijk ik toch beter op terug dan de eerste omdat het toen opeens zo snel ging dat ik niet wist wat er gebeurde en ik dee gewoon wat mij werd verteld te doen. in ieder geval heel veel succes en gel slaat vaker wel beter aan dan pilletjes is mijn ervaring.
Ik ben zes weken geleden ingeleid met tabletjes....Mijn baarmoederhals was nog maar een beetje verstreken en ik had een vingertopje ontsluiting op 39+6 en ben ingeleid op 40+4, bevallen op 40+5 (inleiding ivm zwangerschapssuiker) Heb op maandag drie dosis Cytotec gehad, 25mg, 50mg en als laatste 100mg... dit deed eigenlijk weinig bij mij. Kreeg wel wat harde buiken, vooral na de laatste 100mg.... maar na vier uur was dat ook weer uitgewerkt. Dus kreeg te horen dat ik de volgende dag weer zou beginnen met 100 mg... en dat evt drie keer. Snachts zijn mijn weëen begonnen, maar had ook toen nog bijna geen verstreken bmhals en ook nog geen ontsluiting. De ontsluiting is bij mij gewoon door de "natuurlijke" weëen op gang gekomen. Ik heb dus verder ook geen infuus oid gehad. Ben rond half 2 naar de verloskamers gegaan voor CTG, daarna begon het aardig door te zetten en onze dochter is om 7.47 geboren.
Nog een positief berichtje: Ingeleid met 40.3 Om 10.00 uur minimale dosering gel ingebracht om te verwerken. ( was nog pot dicht ) en dochter niet ingedaald. Om 13.30 uur kwamen er lichte weeën, 14.30 uur braken spontaan mijn vliezen en om 17.40 uur is mijn dochter geboren. ( Tussen 15.00 uur en 17.40 uur waren de weeën wel heftig, maar 't schoot in elk geval lekker op )
Ik hoop voor je dat het sneller gaat dan bij mij... Ben twee weken geleden ingeleid en heb daar uiteindelijk 5 dagen voor in het ziekenhuis gelegen. Eerste dag gestart met tabletten, twee stuks omdat ze bang waren dat een derde zou zorgen voor vervelende krampen zonder resultaat. Tweede dag drie tabletten en toen hierna nog 'nul' resultaat behaald was, is er op de derde dag een ballon katheter ingebracht. Daar heb ik een volledige dag mee gelopen tot hij er vroeg in de ochtend van dag vier uit kwam zetten. Dit betekent normaal gesproken: 3 cm ontsluiting. Bij mij werd er echter geconstateerd dat er nauwelijks een centimeter bereikt was. ZO frustrerend! Ik heb lopen janken en was boos op mijn lichaam, dat het zo weigerde mee te werken. Gelukkig geloofde de gynaecoloog niet dat de katheter zijn werk niet had gedaan dus na een 'dubbel check' bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben en zijn we toch naar de verloskamer gegaan Daar heb ik de eerste twee uur niks gevoeld van de weeën. De ontsluiting vorderde niet en de baarmoederhals was niet verstreken dus werd de dosis weeënopwekkers verder opgevoerd. Na drie uur was de pijn bijna niet meer te houden en kwamen de weeën al om de 2-3 minuten. De wetenschap dat ik nog uren door moest (dit had de verloskundige me verteld, omdat alles zo langzaam vorderde) maakte dat ik toch heb gekozen voor een ruggenprik (dit wilde ik eerst eigenlijk niet). Zo blij dat ik dit gedaan heb! Anders was het ws. te uitputtend geweest voor me en nu heb ik een vrijwel pijnloze bevalling achter de rug. Na 14 uur tot volledige ontsluiting en 24 minuten persen lag ons kleintje op mijn buik! Nu moet ik zeggen dat ik voor mijn gevoel een 'extreem geval' ben hoor. Volgens mij duurt het bij niet veel mensen zo lang, maar dat kan ik ook mis hebben. Wat betreft de heftigheid: of de pijn bij een ingeleide bevalling erger is dan bij een 'normale' bevalling weet ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het als heftiger ervaren omdat er veel minder opbouw zit in de intensiteit van de pijn. Ineens zijn er gewoon heel veel pijnlijke weeën en dan is het: suc6! Dat is wel even slikken...maar er is natuurlijk altijd een mogelijkheid tot pijnbestrijding! Goodluck met wat komen gaat! Geniet vooral van het vooruitzicht van dat kleintje in je armen!
he juud. wil je even succes wensen voor morgen! Aan mijn inleidingen heb je niks. Ik had bij alle drie al ontsluiting.Dus niet te vergelijken. Hopenlijk heb jij morgen ook al wat ontsluiting. Wat natuurlijk heel goed zou kunnen! Want bij mijn laatste ben ik laat in de middag naar het ziekenhuis gegaan voor een groeiecho. Daar dachten ze dat de kleine zeker 4 kilo zou zijn. En hebben ze gekeken of er al iets loos was. Nee noppes nada. pot en dan ook potdicht. (bijna letterlijk zo gezegd!) Vanwege mijn voorgeschiedenis hebben we toen besloten om toch maar weer in te leiden. (wou heel graag thuis)Maar aangezien we nu dan dus ook helemaal bij nul moesten beginnen, mocht ik de volgende dag terugkomen. Om 8.00 moest ik in het ziekenhuis zijn, En wat bleek! Ik had al 2 cm of 4 cm ontsluiting. Ze waren het niet helemaal eens over hoeveel ontsluiting al had. but who cares. hihi. Dus bij mij zijn we begonnen met vliezen breken, en daarna aan het infuus. Het werkt ook bij jou in het voordeel dat het niet je eerste bevalling is! succes. en we wachten je babynieuws af!
Ik heb zelf helemaal nog geen ervaring met bevallen (komt snel genoeg haha) Maar ik wil je even veel succes wensen voor morgen en hoop op een voorspoedige bevalling voor je>
Lieve meiden, bedankt voor jullie verhalen! Jac, helemaal lief van jou dat je hier even komt kijken om me succes te wensen, het gaat nog druk worden dit weekend met de bevallen dames, haha. Ik ben echt stik zenuwachtig eerlijk gezegd. Echt bijna op het huilerige af, kan ook bijna nix hebben van mij dochtertje, zo sneu. Vroeg me vanochtend ook serieus af of ik er nog onderuit kon, die hele bevalling, maar dat lijkt me geen optie meer, Ik hoop op een inleiding als van Libelle, effe flink afzien, maar dan ook met rap resultaat. Of dat er sinds dinsdag toch al wat rijping/ontsluitng te voelen is. We zullen zien...ik bereid me voor op minstens 3 dagen ziekenhuis, plus dan nog 2 dagen ivm de diabetes en dan kan het altijd meevallen. Ik houd jullie op de hoogte!
gel heb ik niet gehad omdat ik 1 cm ontsluiting had. inleiding was verder goed gegaan maar heb dan ook geen vergelijking. uiteindelijk is het belangrijkste dat je kindje in je armen ligt, naar mijn mening is dat de beste bevalling die je krijgen kan. ik heb wel een weeenstorm gehad maar uiteindelijk ook een ruggenprik. erg fijn! succes!
Hier in het ziekenhuis leiden ze pas in met 2 cm ontsluiting en een weke baarmoedermond.. Het meisje wat hier nu naast mij ligt is al op dag 5 en wordt elke ochtend, middag en avond geprimed (soort strippen en pilletje tegen de baarmoedermond geloof ik).. En het heeft nog niks terweeg gebracht.. Ze gaan niet langer door dan 7 dagen geloof ik.. Maar het is vast in elk ziekenhuis anders.. Succes ermee in ieder geval!
Succes vandaag!! Hier ingeleid met 38 weken maar toen had ik al 3 a 4cm ontsluiting plus totaal verweekte baarmoedermond dus aan mijn verhaal heb je niks (en wil je ook niet weten denk ik..) Nogmaals succes!!