Wat zijn jullie rusttijden?

Discussion in 'De bevalling' started by frannie82, Jun 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hoi, wij zijn bezig met het geboortekaartje en ik heb een vraagje: wat houden jullie aan als rust in de middag? Ik dacht tussen 13 en 15u ongeveer?

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Die had ik niet en we hebben ze ook niet op het geboortekaartje gezet. Al was het alleen maar omdat je van te voren niet kan zeggen wanneer jij je luie en wakkere uurtjes hebt...

Ik heb dat dus zelf ook echt zo ervaren. Van de kraamhulp moest ik min of meer tussen 1 en 3 plat. Of ik nou sliep of niet, de deur ging dicht en eventuele visite moest het maar zonder mij doen. Ik heb denk ik alleen de eerste dag even een powernap gedaan met NooNooman, verder niet. Ik merkte juist dat ik rond een uur of 11 een enorme inkakker kreeg, ik ging veel liever dan even liggen.
    Was uiteindelijk ook prima hoor, maar dat geeft wel aan dat het voor mij dus ook echt niet werkt, zo verplicht rusten op een bepaald tijdstip :)

3. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb opstaan dat we van 12 Tot 15 rusten, zo hield de kraamhulp dat ook aan hier 12 u lunchen en daarna rusten, ik heb wel elke x geslapen

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Ikzelf heb geen tijden op kaartje gezet, je weet namelijk helemaal niet van tevoren hoe het loopt. Misschien zet je op het kaartje rusten van 12 tot 3, maar zijn dat net de uurtjes dat je je juist fit voelt en je bv. liever in de ochtend rust.
    Ik heb erop gezet dat men moet bellen voor een bezoekje en als ik wilde slapen, zette ik mijn tel. op stil.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb 12-15 aangehouden. Dan kon ik even rustig lunchen. Echt slapen wilde mij toch niet lukken. Dus ik lag wat te lezen. totdat de volgende voeding zich aandeed.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Op ons geboortekaartje komen geen rust tijden te staan.
    We zetten er wel op dat ze van te voren moeten bellen.

Je weet nooit hoe het gaat lopen met voeden etc.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo heb ik het ook gedaan :)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb er ook nooit tijden opgezet. Het was de eerste weken iedere dag anders.
    Wel op het kaartje dat ze voor bezoek even moesten bellen. En bij het maken van de afspraak benadrukte ik altijd nog even dat ik geen idee had hoe we er aan toe zouden zijn.

Bij de tweede zat ik meer in het ritme van de oudste, en probeerde ik m'n rust zoveel mogelijk tijdens zijn slaapuurtjes te houden, en hem ook z'n rust te gunnen zonder bezoek terwijl hij naar bedje moest. Dat was van 13 tot 15 uur. Maar dochterlief had daar vaak geen boodschap aan...

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wij rusten tussen 12.00 en 15.00 en na 21.00 uur.

Kunnen we om 12.00 uur rustig met het gezin eten. Daarna rusten.
    En 'savonds gewoon tijd voor onszelf.

Bij Levi deden we max 2x visite op een dag ( ochtend en avond ) deze keer willen we de avonden vrij houden zodat we Levi gewoon in alle rust en met alle aandacht in bad en naar bed kunnen brengen.

10. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Hier geen rusttijden op het kaartje en ook niet dat ze moeten bellen.
    Mensen weten echt wel dat ze moeten bellen alleen sommige mensen hebben er schijt aan.. en dan heb ik er schijt aan dat ze voor niks aan de deur staan.;)

11. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had er ook niets op en bij het nieuwe kaartje ook niet. Als ik rust, zorg ik dat ik de telefoon niet hoor. Dan zoeken ze het maar lekker uit en spreken ze de voicemail in. Of dat tussen 1 en 3 is of door omstandigheden op een ander moment doet volgens mij niet ter zake. En gelukkig ken ik weinig tot geen mensen die de eerste weken onaangekondigd langskomen. En daarbij heb ik er ook niet zo veel moeite mee om te zeggen dat het nu eventjes niet uitkomt...

12. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij hebben op het geboortekaartje gezet dat we rusten tussen 13.00 en 15.00 uur en na 21.00 uur...

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier geen rusttijden... ik was meestal na 4en kapot... of ik nou had gerust of niet en bij de eerste wou ik sowieso de eerste 2 weken amper bezoek. Ik was kapot (in so many ways)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier geen tijden op het kaartje bij fynn.
    ik was na de bevalling gelijk weer op de been en had echt geen behoefte om te rusten ofzo.

wel op het kaartje gezet dat ze eerst moesten bellen.
    zodat we het konden plannen maar verder niets.

bij deze doen we een kraamfeest dus dat is wel makelijker

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Hier ook geen rusttijden op het kaartje. Ook niet dat ze moesten bellen van te voren. Zelf kakte ik aan het einde van de middag pas in en ging toen lekker rusten. Mensen die zonder bellen aan de deur stonden werden vriendelijk door de KV verzocht eerst te bellen voor een bezoek.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook geen rusttijden op het kaartje. wel dat ze even moesten bellen voordat ze langs kwamen. ik ben er ook vanuit gegaan dat je niet van te voren weet hoe alles gaat lopen. dus ik had bedacht dat ALS ik al wilde rusten, ik dat gewoon kon doen wanneer ik dat wilde. bezoek zou immers moeten bellen.
    kraamverzorgende hield wel een rusttijd aan van 12 tot 16.00 uur maar in eerste instantie had ik daar totaal geen trek in. ik vond het onzin. want ik voelde me super. ik heb het toch maar wel gedaan want ik werd helemaal knettergek van het gebabbel van de kraamverzorgende:) dus om 12 uur ging hier de deur dicht zodat ik even de kraam niet hoefde te zien en te horen en ik rust aan m'n kop had;)

17. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    @ droebeltje
    Lag net ffies dubbel om jouw opmerking over de kraamverzorgster.. haha.. ;) Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren dat hier de hele dag iemand over de vloer loopt (doe graag mijn eigen ding en houd niet zo van vreemden over de vloer mgoed..)

Wij waren wel van plan om rusttijden aan te geven op het kaartje maar na het lezen van de meeste reacties is het inderdaad erg moeilijk om van te voren in te schatten of de momenten van rust willen nemen precies in die uren vallen.. Zit er nu toch aan te denken om alleen maar aan te geven dat mensen van te voren ffies moeten bellen...

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    dat was nog een reden waarom ik toch maar een "rustpauze" nam. ik heb het helemaal niet op vreemden in mn huis en werd ook behoorlijk zenuwachtig van. in die 4 uurtjes dat ik "rustte", kom ik mn eigen ding doe zonder me bekeken te voelen. daarvoor zag ik de kraam dan nog maar 3 uurtjes en na de pauze uiterst een uurtje. hier kon ik wel mee leven:)

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Wij hebben juist niet gezet dat ze moesten bellen, zit ik daar zeker de hele dag aan de telefoon te beppen, nee hoor... Rusttijden erop werkt veel beter. Én ik zou ook nooit iemand wegsturen die voor de deur staat, vind ik zo ongastvrij. Hier krijgen wel altijd erg veel bezoek, we kennen dan ook erg veel mensen.. Deze keer zet ik er ook een rusttijd voor 's avonds op, want dan trek ik t echt niet meer.

20. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ohh wij doen kraamfeest..en mijn naaste familie smst/belt toch eerst wel ff..

Geen rusttijden dus..

Share This Page