Hallo allemaal, Heb net me eerste echo gehad. En wat een domper was dat zeg. Ik dacht dat ik rond de 9 weken en een paar dagen zwanger zou zijn. Ik heel veel gedronken vanmorgen, dan schijnen ze het beter te kunnen zien. Zat ik daar in de wachtkamer, hopende dat ik snel aan de beurt was, kon ik daarna snel naar de wc om mijn blaas te legen. Na een 10 minuten wachten was ik aan de beurt. EINDELIJK dacht ik. Ik mocht gaan liggen en kreeg dat ding op me buik. Het eerste wat ze dan ook zei: Zo je zal wel heel nodig naar de wc moeten. Moest er wel erg om lachen. NA even zoeken had ze dan toch wat gevonden. Alleen veel en veel te klein voor het aantal weken wat ik dacht. Ik moest van haar naar de wc toe zodat ze daarna een inwendige echo kon maken. Zo gezegt zo gedaan. Op de wc kreeg ik toch mijn twijfels en schoten er diverse gedachtes door me heen. Is het gestopt met groeien, het leeft niet meer enz. enz. Moet zeggen dta ik van me eigen gedachtes schrok, omdat ik zelf heel positief ben ingesteld. Afijn ik weer terug naar die kamer. Broek uit en benen wijd. Toen zag ze het in 1 keer. Ik ben wel degelijk zwanger. Alleen kon ze het niet plaatsen bij het aantal weken. Had mijn laatste menstruatie immers 26 april gehad. Ze zei dan ook gellijk of ze niet wist of de zwangerschap nog intakt was. Van die woorden schrok ik toch eigenlijk best wel heel erg. Toen ik eenmaal weer aangekleed was en me vriend me een schouderklopje gaf(die zag al aan me dat ik het niet leuk vond) moest ik vertellen wanneer ik posotief getest heb. Ik verteld dat ik 2 weken geleden een lichte positieve test in handen had en vorigeweek zondag een knaltest had. Toen zei ze vervolgens dat ik gewoon heel laat me eisprong gehad heb en heel vroeg al getest heb. Ze zei dat ik nu op 5 weken zwangerschap zit. maar dat ik dit zelf niet in de gaten heb gehad omdat ik sinds die 26 april ook gestopt ben met de pil, en dan weet je nog geen cyclus. Ben natuurlijk wel heel blij dat er voor de 5 weken dat ik nu zwanger ben, er alles goed uitziet. Maar toch maak ik me zorgen. Ik heb geen hartje zien kloppen(wat heel normaal is), en mag pas over 4 weken weer terug komen voor een echo. Dit ga ik echt niet trekken. Ik wil gewoon dat hartje zien kloppen. Nu is het helemaal zo onwerkelijk. Moest daarna weer gewoon terug naar mijn werk. En dan krijg je alle mensen over je heen over hoe het was en hoe groot het was heb je foto's mee. AUW. Mijn eerste reactie was dan ook: Huilen. Na eenmaal gekalmeerd te zijn heb ik het verhaal verteld en kreeg ik allemaal bemoedigende schouderklopjes en kneepjes van "het komt wel goed". Heb toen ook gevraagd of ik lekker naar huis mocht gaan. Dit snapte de 1e medewerkster gelukkig, en nu zit ik lekker thuis op de bank. Moet zeggen dat mijn hersenen nog steeds op volle toeren draaien. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Liefs Mariel
Ik heb dit ook gehad.. En ben nu 33 weken zwanger!! Ik ging ook met een gevoel heen: Ik ben ruim 7 weken zwanger...! Maar ik was slechts 5 weken zwanger en er was ook geen hartactie te zien op dat moment....... Maak je niet teveel druk meis!!
na de pil weet je gewoon niet wanneer je eisprong is, bij was dit bij 60 dagen, dus je verhaal klinkt niet ernstig... succes de komende tijd!
Ik dacht ook 10 weken te zijn, toen ik de echo kreeg was ik 7 weken en 1 dag. En ja ik had dus een lange cyclus(had ik van te voren gemeld) Omdat de cyclus ervoor ook 54 dagen was. En ik op dag 36 nog negatief teste. En pas weer op dag 50 na disney parijs positief Dus wist het niet zeker, maar bleek dus 7 weken en 1 dag.
Hoi Hoi, Ik kan me je gevoel wel voorstellen... Toen ik mijn gyn op belde dat ik zwanger was hebben ze ook uitgerekend hoever ik (toen) zou zijn. Volgends haar zou ik verder zijn dan dat ik zelf eigenlijk dacht. Dus ik mocht met 7 weken komen. Ik was toen helemaal blij dat ik al binnen 2 weken kon komen. Eenmaal die dag van de echo bleek ik ook minder ver te zijn.. Het was maar een week.. maar ook ik zag geen hartje en was daardoor eigenlijk een beetje down. Ook was bij mij het gevoel zovan .. oo dan moet ik nog langer door de misselijkheid heen.. Ik was namelijk heel erg misselijk van 's morgens tot 's avonds en ik had al zetpillen ervoor gekregen. Maar het ergste maakte ik me zorgen dat ik nog geen hartje zag.. ik heb vanalles in mijn hoofd gehaald.. Gelukkig is mijn man heel erg positief en die heeft me er positief doorheen geholpen tot de volgende echo. Eenmaal bij de 2e echo was ik heel erg zenuwachtig..Zou het hartje wel kloppen? Meteen hoorde ik het hartje en alles was helemaal goed. Ik was zelfs weer verder ... De 3e echo die ik kreeg bleek ik weer verder te zijn ... Het kan dus best zijn dat jou kindje even achter liep in groei of dat ze niet helemaal nauwkeurig heeft gemeten.. waardoor je misschien wel iets verder bent dan de 5 weken. Probeer je geen zorgen te maken want je ziet het bij mij ... al mijn zorgen waren voor niets