Hoe groot is kans op een miskraam na goede echo?

Discussie in 'Miskraam' gestart door dianapols, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    'k ben na m'n miskraam in januari snel weer zwanger geworden en gisteren heb ik m'n 1e echo gehad. Het zag er allemaal goed uit en het hartje klopte! :) !
    Ik ben verder dan ik dacht, nu 10 weken en 5 dagen!
    Ik vraag me af of er nog veel kans is dat het nu nog mis gaat?
    De verloskundige zei dat bij m'n miskraam dat 10 van alle zwangerschappen eindigt in een miskraam. Na een goede echo met kloppend hartje wordt die kans toch wel kleiner? Weet iemand dat?
    Groetjes,
    Diana

2. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ik dacht wel dat de kans dan een stuk kleiner is ja.
    Meis ik hoop dat je ervan kunt gaan genieten.
    Liefs bd

3. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ik had zelf een echo met 8wkn 2d met kloppend hartje en groei op schema, en toen zei de gynaecoloog dat de kans op een miskraam dan nog maar 3% is.

Veel succes en geniet ervan!

Neeke

4. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Ik hoop maar dat ik dan bij de 97% hoor waar het goed gaat!

5. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd,maar ik denk dat je je wel wat gerust gestelder mag gaan voelen.

Ik heb me trouwens laten vertellen dat de gevare zone nu al voorbij is met 8 weken,ipv 12 weken

6. Niet meer actief

ik geloof dat de kans op een miskraam nu idd maar 3-5 % is nog, maar bedenk dat bij de bevalling 4% van de kinderen niet gezond ter wereld komt..
    Statistisch gezien is de kans op een miskraam dus evengroot als dat je kind ziek ter wereld komt.
    Als je het zo bekijkt, heb je dus eigenlijk nooit rust :D
    Geniet ervan meid, de kans is gewoon zo klein, het zit echt wel goed bij je!

7. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Ga op je gevoel af!
    Dat laat je niet in de steek...
    ik dacht ook dat de kans minder was na een goed echo.
    had ik ook bij 7 weken, maar toch uitgelopen op een miskraam.
    Ik kan alleen maar zeggen, geniet ervan hoor.

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste echo gehad..alles werkte goed! Mijn vk vertelde dat de kans op een miskraam 3% is.

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb geen idee... ik dacht uit de gevaren zone te zijn maar bij 16 weken toch mis gegaan.. volgens mij is er altijd wel een kans... zelfs bij 32 weken hor je dat het mis gaat of zelfs later... ik denk dat je er niet te veel bij na moet denken... want dan gaat het misschien wel mis geniet er maar gewoon van

10. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    hoi!
    Ik heb 7 mei een echo gehad en alles was prima, heb de verloskundige ook gevraagd hoe groot de kans was dat het nog mis gaat. Ze zei dat dat ongeveer 2% was. Heel klein dus! Geniet van je zwangerschap!

Groetjes

11. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    De kans op een miskraam wordt inderdaad heel veel kleiner na een goede echo, maar elke arts zegt iets anders over hoeveel minder.

De meeste miskramen vinden sowieso voor de 6 weken plaats en na 10 weken is de kans al heel erg klein. Het wordt elke week kleiner.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de kans is een stuk kleiner als je na 8 wk een goede echo hebt gehad. ikzelf heb een slechte ervaring en heb tijdens mijn vorige zwangerschap een goede echo gehad met 9 wk en met 11 wk kreeg ik er nog een en toen bleek het hartje gestopt met 10,5 wk. ik had dit niet meer verwacht omdat ik al een goede echo had gehad en alle symthomen had die je kon hebben bij een zwangerschap. nu ben ik weer zwanger maar werd pas echt gerust toen ik met 12 wk zag dat me kleintje het nog prima deed

13. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Hoi Diana,
    Het is zo dat het vaker goed gaat als dat het fout gaat. Ik heb zelf een goeie echo gehad met 10weken en in de 13e week was het kindje bij mij alsnog overleden, ik had niks gemerkt en kwam hier pas achter in de 15e week.
    En eigenlijk kan het in ieder stadium wel fout gaan, de kans dat het fout gaat word alleen steeds kleiner. De kans dat het bij jou goed zal gaan is zeker na jouw positieve echo vele malen hoger! ook dat het fout zal gaan bij een zwangerschap na een miskraam is een kleine kans je zult het zeker wel lezen hier maar meestal gaat het goed de volgende keer.
    Het blijft allemaal een beetje een onzeker gevoel, maar er komt een tijd dat je je kan ontspannen.

Deel Deze Pagina