Hoe groot is nu eigenlijk het gevaar in de eerste periode?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dinky, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    ik wacht nog wel even met het vertellen aan mn collegas, maar mn ouders wisten het de volgende dag meteen van mij zo ook mn broer en mn zusjes en mn schoonfamilie,

2. Jompie

Jompie Niet meer actief

Wij hebben het na de eerste echo(met 6wk en 3dg) aan onze ouders verteld. Pas heb ik het aan mijn beste vriendin verteld de rest mag het(mits alles oke is) 19 juni weten.

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wij hebben het nu wel aan onze familie en beste vrienden verteld.. het was niet geheel gepland bij ons, dus een beetje dubbel verhaal, maar ik ben wel blij dat het er uit is nu. Ook is het zo dat mochttt er iets mis gaan, ik het fijn vind dat men begrijpt dat ik me niet zo goed voel enz.

4. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi Dinky,

Ik vind het ook ontzettend moeilijk hoor. Ben naar eigen berekeningen 6 wk en 2 dagen zwanger... Volgende maandag op 7wk en 1 dag krijg ik de eerste echo. Vind het ongelooflijk spannend, als alles goed is dan vertellen we het aan de wereld! als er iets mis loopt achteraf kan ik dat toch niet verborgen houden... Zelfs als er nu iets misloopt zouik ook aan de ouders vertellen wat er aan de hand is!

Maar ik begrijp je bezorgdheid.... ben ook als de dood dat er iets zou mislopen.....

Groetjes en veel succes

Larreke

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Uit ervaring weet ik dat het wel prettig is als het mis gaat en mensen weten ervan af!
    De eerste keer dat ik zwanger was had ik het bijna niemand verteld, maar toen ging het mis en dan komt het toch op de tafel en vertel je het achteraf...

bij de tweede keer ging het mis toen ik bijna 16 weken was, toen wist echt iedereen het, dat vond ik wel vervelend!

Laatste keer dat het mis ging weten weinig mensen van af!

Nu weten alleen 2 goede vriendinnen het, mijn moeder en een collega! De mensen die ik wil dus die mij steunen mocht het weer mis gaan!

Maar het kan altijd misgaan, ook in een later stadium!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben het gewoon direct aan die mensen verteld van wie ik wist: als het fout gaat, vertel ik hun dat ook. Dus familie, goede vrienden en directe collega's. De rest kwam wat later en een paar weekjes terug, (die 12-weken grens over dus) hebben we het de kids van mijn man verteld, (bij hun was de reden ook: zo lang mogelijk niet vertellen, want het wachten duurt zo lang voor ze).

Ik persoonlijk heb niet zoveel met die 12-wekengrens. Het kan op elk moment in de zwangerschap misgaan, maar daar ga ik niet van uit: de meeste zwangerschappen gaan goed... En je kunt jezelf wel voorhouden dat de kans bijna nihil is na die 12 weken, maar daar he je toch niks aan als het daarna wel nog fout gaat...

Deel Deze Pagina