volgens mij als je zwanger bent en nog een spiraal draagt en hij moet verwijderd worden is de kan groot dat het fout afloopt helaas. Dat heb ik ergens gelezen maar weet niet waar,is even geleden.
Het hormoonspiraaltje bevat 52 mg levonorgestrel waarvan intra-uterien gedurende minimaal vijf jaar dagelijks circa 12 microgram wordt afgegeven. Hierdoor ontstaat atrofie van het endometrium, zodat innesteling van een bevruchte eicel niet mogelijk is. Daarnaast leidt levonorgestrel tot de vorming van dik en taai cervixslijm, waardoor dit minder doorgankelijk wordt voor spermatozoën. De kans op een bevruchting is hierdoor heel klein.. De meeste vrouwen blijven tijdens het gebruik van het hormoonspiraaltje wel ovuleren. Het aantal zwangerschappen bedraagt 0,1 tot 0,2 per 100 vrouwen per jaar.7) De werkingsduur van het hormoonspiraaltje bedraagt vijf jaar.8)
spannend!! Ik was mijn mirena spiraal wel bijna verloren!!! Ik had veel last van kramp en bloedingen, bij conrole bleek hij er al half uit te hangen... Hij is er uit gehaald en zou na 3 maanden weer een nieuwe mogen, of aan de pil.. Maar dat was niet meer nodig, was direct zwanger!