Hai allemaal Bedankt voor jullie antwoorden.. ik weet ook dat de grote van het vruchtje/ beebie bij iedereen anders is, zo blijkt ook uit jullie antwoorden We kunnen inderdaad alleen maar afwachten volgende week woensdag hebben we een afspraak dan zullen we het antwoord hebben.......... hou jullie op de hoogte
Toch vind ik het raar dat het bij iedereen verschillend is, want juist aan de grootte kan de vk/gyn zien hoelang je zwanger bent.....
Ik ben het helemaal met je eens dat dit raar is! Ik begrijp het ook niet goed, en ik wordt er juist ook onzeker van. Ze zeggen wel dat het kan dat het ene kindje sneller groeit als het andere.
Ze zeggen dat elk kindje even snel groeit de 1e 12 weken. Ik weet uit ervaring dat dat niet zo is. Ik weet wanneer mijn eisprong was dus ook precies hoe oud ons kindje is en kijk naar mijn staatje hierboven. Het lag toch telkens 4 dagen tot 1 week voor op de groei.
Ik heb een 9 maanden agenda en daar staat in als de beeb 2 mm is ben je 5 weken zwanger en is de beeb 5 mm ben je 6 weken zwanger dus ik denk dat je er dan tussen in zit. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Ik heb mijn eerste echo gehad met 9 weken en toen was de kleine 2,46 cm. En als ik dan in mijn agenda kijk moet het met 9 weken 3 cm zijn. Dus lag op dat moment een beetje achter maar de kleine is nu helemaal bij. Dus nogmaals, maak je geen zorgen! En geniet ervan. Dikke kus Fennita
Ik ik ben terug gezet van 12 weken en 6 dagen, daar 11 weken en 1 dag bij 5,8 cm. Schiet mij maar in de kerstboom..... Ik maak me geen zorgen, snap het alleen niet!
Ha meiden, Ik had met 7 weken een echo ivm eerder bloedverlies en toen was dat kleine vlekje 0.947 cm en dat was precies goed volgens zo'n groeicurve die de gyn invulde. Liefs Jammie
Nog 5 dagen wachten........... dan heb ik weer een echo Heb al 6 spannende dagen achter de rug! Voel me tot nu toe nog steeds goed. Heb geen buikpijn/ krampen, of bloedverlies gehad dus... we hopen er maar het beste van. Weet iemand hoe snel een vruchtje ongeveer groeit per dag? bedankt trouwens voor jullie reacties allemaal! dikke X
Het gaat niet per dag, maar het verdubbeld zich de eerste weken. Want 1 cel worden er 2, 2 worden er 4 enz.
Onze eerste echo was 8wk 1dag en ukkie was 1,5 cm. Tweede echo was met 9wk en 3dgn en ukkie was toen alweer 2,84 cm... We hadden twee echo's omdat de eerste was bij de vk-intake en de tweede was op verwijzing van de HA, omdat ik niet wist hoever ik toen was, maar kon eerder bij vk terecht. Maar ik dacht mooi niet dat ik de andere afspraak voor een echo ga afzeggen hehehe
Net eerste echo gehad, het dreuteltje was 9,9mm met een mooi kloppend hartje! Ben nu dus precies 7 wkn ipv 8,2 wat volgens de standaard berekeningen was.. Overigens zie ik dat een aantal van jullie na 2 weken weer een echo gehad hebben, waarom was dat? Ik moet nu wachten tot 20 weken en vind dat zooooo ontzettend lang, helemaal nu ik vandaag voor eht eerst heb kunnen kijken....
Mijn verloskundige zegt dat elke baby tot aan de 26 weken gelijk groeit Ik snap er helemaal niks meer van Volgens mij heeft iedere VK og gyn. hun eigen interpretatie. Ik denk ook dat het eerder 'grotere' richtlijnen zijn nu ik al deze verchillende antwoorden lees. Mijn baby'tje was met 8 weken en 5 dagen 2.0 cm.
Dat zeggen ze wel he. Maar dat is echt niet zo. Ik weet wanneer mijn ei was. Dus ik weet ook hoever ik ben. Toch ligt beeb 4 dagen tot een week voor op de groei.