Vandaag 18 mei naar de gynacoloog geweest in het ziekenhuis. Ik moest op herhaling, gezien de vorige keer een verwijd linkernierbek aanwezig was. Echo (SEO) van 20 april waren de nierbekken L 5,1mm en R 4,6mm. Herhaling seo van vandaag waren de nierbekken L7,3mm en R6,2mm. Duidelijke groei tussen beide nierbekken. L 2,2 en R1,6 Dit is niet iets om nog zorgen over te maken vertelde de gynacoloog, gezien de baby ook groeit en de nierbekken natuurlijk meegroeien. Het streven blijft dan natuurlijk nog wel steeds 5mm of er onder. De komende tijd blijf ik om de 4 weken onder controle van de gynacoloog in het WZA.(ASSEN) Zodra de nierbekken de 10mm (1cm) bereiken kom ik onder behandeling van een gynacoloog in het UMCG. Maar we hopen daar natuurlijk niet van uit te gaan. De bevalling is nu zowieso in het ziekenhuis, gezien er tijdens de bevalling de baby infectie kan oplopen aan de nierbekken..moet ik antibiotica hebben. Tenzij de nieren natuurlijk weer gezond worden en verkleinen. Dit tot nu toe de stand van zaken. Verder gaat alles volgens boekje en groeit de kleine erg goed. Tis enorm beweeglijk en zelf aan de buitenkant kun je de kleine zien bewegen. Wie is er nog meer bekend met dat de kleine verwijde nierbekken had/heeft? Zijn er nog complicaties geweest tijdens de bevalling. Zijn er nog gevolgen voor als het kind geboren is..dat de nieren minder werken o.i.d?
Ik heb vandaag een extra echo gehad i.v.m. vocht bij beide niertjes. Met 32 weken moet ik weer, maar meestal is het dan wel weggetrokken. Als het dan niet onder de 10 mm zit, moet de kinderarts na de geboorte kijken naar de niertjes en dan wordt de kleine eventueel geopereerd. Ik mag gewoon thuis bevallen, maar een kinderarts moet dan wel kijken. Mij is verteld dat de kleine anders sneller last heeft van nierbekontsteking en blaasontsteking bijvoorbeeld, verder weet ik ook niets.