hoe groot kans op herhaling bij 2e bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vanja, 5 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanja

Vanja Lid

17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Bij mijn eerste bevalling (en ben nu dus alweer 28 weken zwanger van de tweede) lag mijn kleine meid klem in mijn geboortekanaal, wat een zeer traumatische bevalling heeft opgeleverd.

Weet iemand de kans van een dergelijke herhaling bij een tweede geboorte? De gyn weet niet waarom ze klem lag, omdat mijn meissie gemiddeld van formaat was. Kan het zijn dat ik dan te smal bekken heb? Of kan dit puur toeval zijn geweest, en is de kans op herhaling minimaal.

Ik zal ook nog even navragen bij de gyn, want ik ga me nu weer meer en meer zorgen lopen maken en dat wil ik dus eigenlijk helemaal niet.

Groetjes, Vanja

2. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    ik denk dat je dit nog een keertje aan je gyn moet vragen!

Het kan zoveel zijn geweest! Je kindje kan misschien op een andere manier ingedaald zijn (dus niet met de kin richting de borst) maar recht vooruit kijkend waardoor de omvang groter is. Het kan ook zo zijn dat er een handje naast haar hoofjde lag, en zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken! (ook een te smal bekken).
    Leg je gyn uit dat je het als traumatisch hebt ervaren. Hij kan misschien nog na gaan waar het aan heeft gelegen.

succes!

Deel Deze Pagina