zijn dit nu voorweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door chantalk, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik ben vorige week maandag opgenomen met weeen activiteit. De beeb was ingedaald en had 1cm ontsluiting. Woensdag mocht ik weer naar huis omdat alles weer rustig was. :)
    Sindsdien heb ik meer last van harde buiken en een zeurderig ongi gevoel in de onderbuik.
    Nu vroeg ik me af waar dit vandaan komt. Zijn dit nu voorweeen?
    Ik weet dat dit weken kan aanhouden, maar was gewoon nieuwsgierig. ;)

2. Female

Female Niet meer actief

Hoi Chantal,

Ik heb bijna hetzelfde als jij... Van de week ook aan de monitor gelegen omdat ik de hele dag een soort krampachtig gevoel had over mijn hele buik... De gyn heeft onderzocht en hij zei dat het toch al wat weeen waren, ook had ik 1 cm ontsluiting...

Volgens mij is het met oefenweeen zo dat die niet voor ontsluiting zorgen. Alleen echte weeen zorgen daarvoor. Dus ookal is het nog maar het begin, mijn gyn zei dat het al wel echte weeen waren. Dus toch het prille begin van de bevalling...

Ik ben dus wel benieuwd naar de reacties die in dit topic gaan komen.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik hoop dat de beeb nog een weekje blijft zitten, want ik wil heel graag thuis bevallen. :)

4. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dit zijn ook bekende sympthomen voor mij volgens mij zijn dat gewoon voorweeen.

groetjes

5. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    ik ben vrijdag ook naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik vele pijnlijke harde buiken had en daartussen kramp in de onderbuik...

Volgens de gyn kan de combi van de druk van het hoofdje en de harde buiken voor een beetje ontsluiting zorgen, en dat voel je als kramp in de onderbuik na zo'n harde buik...

Hoe gaat t nu met je?

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Nu is alles weer rustig gelukkig.
    Ik ben afgelopen donderdag op controle geweest bij de gyn. en alles zag er weer goed uit.
    Volgens haar zag het er toen idd uit dat ik zou gaan bevallen, maar dat het gelukkig toch weer allemaal rustig is geworden.
    Als de beeb nu blijft zitten tot woensdag dan mag ik gewoon thuis bevallen. :D

groetjes Chantal

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    he chantalk...
    hier nog iemand die hetzelfde heeft... en sinds gisteren ook wat rozige afscheiding...

Maareh, ik lees dat jij onder controle bij de gyn bent, maar wel thuis mag bevallen? Ik wist niet dat dat mocht....

8. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Ik heb met 36 weken in het ziekenhuis gelegen met hetzelfde en helaas wil dat niet zeggen dat op korte termijn de baby komt. Fabio kwam een week te laat maar aan de weken voorafgaand heb ik regelmatig mogen ervaren wat het is om voorweeen te hebben.
    Met een tweede schijn je meer voorweeen te hebben dan met de eerste omdat de weg al is vrijgemaakt.
    Ik hoopte stiekem op een vroegere bevalling aangezien mijn eerste 10 dagen te laat kwam en ik dit niet zo prettig vond, maar het mocht niet zo zijn.
    gelukkig was wel alles goed met de baby en daar gaat het om tenslotte...
    Dus houd nog even vol, want het zegt helaas weinig ..

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ liefzonnetje.
    Ik mag nu weer gewoon thuis bevallen. De gyn heeft me weer overgedragen aan de vk omdat er verder geen reden zou zijn dat er iets niet goed is. :whistle:

@MSU
    Helaas zegt dat idd niks. Ik heb zelf al de hele zwangerschap het gevoel dat hij/zij rond de 2 weken 'te vroeg' komt.
    Van mij mag het ook woensdag al beginnen kan haast niet meer wachten tot ik ons wondertje lekker in mijn armen kan houden. :)
    Pff moet er niet aan denken dat het nog 5 weken kan duren. ;)

Deel Deze Pagina