Hoe groot kans op miskraam 11 weken zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kranenburg, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Je niet op de kast laten jagen...jammer dat mensen soms zo kunnen reageren.

zelf hadden wij t vorig jaar meegemaakt, 2 goede echo's en na de 2e hadden we t de omgeving verteld.. en 2 dagen later begon ik te vloeien en was het dus mis, dit was met 10.5 weken. ja t kan gebeuren,en je verwacht t nooit, eigenlijk al niet vanaf het moment dat je de test in handen hebt en aangeeft dat je zwanger bent, maar je moet je er echt niet mee bezig houden hoor.. is misschien makkelijk gezegd maar toch.. hoe mensen soms kunnen doen..frustrerend soms..en dan erbij, net of t na die 12 wk altijd goed gaat.. zelfs dat hoef nog niet eens.. Ik zou zeggen trek je er niet veel van aan.. probeer lkkr te genieten van dat wondertje in je buik!!

2. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Hey,
    Kheb het toevallig bij de laatste echo aan mn gyn gevraagd hoe groot de kans nog was op een miskraam. Ik heb net als jij ook al twee goede echo s gehad en ben morgen elf weken.
    Hij zei; ik kan je niet beloven dat het tot het einde goed gaat. Maar je kindje is op groei dus ik zie geen reden waarom het fout zou gaan.

Ik denk dat hij gelijk heeft. Het kan altijd nog fout gaan. Maar na twee mooie echo s mag je best vertrouwen hebben dat het goed zit!

NieTa vindt dit leuk.
  3. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Als het hartje klopt is de kans dat het in het eerste stadium nog fout gaat minder dan 2% zei mijn vk

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dit vond ik op internet:

De NVOG (Nederlands vereniging voor Obsterie en Gynaecologie) hanteert de volgende kansen bij het zien van hartactie op een echo:

- Bij 6 weken is de kans op een miskraam gemiddeld 22%
    - Bij 8 weken is de kans op een miskraam gemiddeld 2%
    - Bij 10 weken is de kans op een miskraam gemiddeld 0,6%

Let wel op dat dit gemiddelden zijn! Dit zijn dus alle leeftijdsgroepen door elkaar. Er is uiteraard wel een verschil in kans tussen bijv. een vrouw van 25 jaar en 43 jaar, maar daar houden deze kansberekeningen geen rekening mee.

5. Pff en welke grens moet je van die vrouwen dan aanhouden om het te mogen vertellen? Meestal gaat het goed, en soms gaat het fout ja.. Je hebt nooit zekerheid.

6. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb het met 6,5 week verteld, ivm een bacterie op het werk. Ik vond en vind het nog steeds jammer dat mensen me bang proberen te maken met dat het nog mis kan gaan. Gelukkig gisteren mn 1e echo gehad en ons kindje beweegt er lekker op los. Ik wou dat er wat dat betreft minder openheid was en minder internet ;) vroeg werd er niet zo over gesproken als nu....

7. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Lieve Kranenburg, laat je niet gek maken. Probeer ook zeker niet de statistieken op te zoeken, want geloof me, je maakt jezelf gek. Ik heb dat mijn hele zwangerschap gedaan en heeft mij niet gerust gesteld. Probeer te vertrouwen in je kleintje en geniet. Ik heb daar nog zo veel moeite mee en ik ben zo blij dat hij er bijna is, maar ik wens je niet een zwangerschap toe zoals de mijne. Als alles er goed uit ziet, ga er dan van uit dat het goed is. Succes.

8. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Het hoeft geen bangmakerij te zijn.
    Zekerheid, en "veilige zones" die zijn er gewoon niet. Sommige mensen zijn gewoon realistisch hierin en dat dit jou bang maakt houdt in dat je jezelf bang laat maken doordat je er zelf te weinig vertrouwen in hebt. Ik hoop voor je dat je meer vertrouwen krijgt en dat je kan gaan genieten zodat je zelf minder bang wordt van verhalen en ervaringen van anderen. Tja, dat het fout kan gaan, kan altijd dat is met alles zo in het leven helaas.

Deel Deze Pagina