Hallo! Ik heb weer eens iets... Ik heb steeds een soort spierpijn in mijn bil. Alleen in mijn linker bil. Het is net of ik een spiertje verrekt heb. Het gevoel is niet de hele dag. Soms komt het zomaar opzetten en gaat na een paar minuten weer weg. Maar nu heb ik het al 2 dagen in de avond. Het gevoel is nu opeens (in de avond) constant aanwezig. Voorover bukken lukt bijna niet want dan wordt er aan het spiertje "getrokken" en dat doet pijn. Kom dan slecht weer omhoog. De volgende morgen, na het slapen, is het weer over. Wie herkent dit rare gevoel? Groetjes shampoo
dat raare gevoel....da's een heel herkrnbaar kenmerk van bekken instabiliteit....heel typisch net alsof je een spier in je bil verrekt heb... Met een zw-cursus geven ze vaak tips om je houding aan te passen er er zo minder last van te hebben...
Ik heb dit ook gehad en was ook bang voor bekkeninstabiliteit. Dus naar defysio geweest op aanraden van vk. Het was bij mij geen bi gelukkig maar waarschijnlijk ren zenuw die klem zat. Kon soms echt niet op of neer vreselijk. Fysio masseerde dan wat en dat hielp wel een beetje maar niet veel Schrale troost: bij mij is het opeens verdwenen en ik heb er nu helemaal geen last meer van gelukkig. Hopelijk gaat dit bij jou ook zo. Wat ik nog wel even kwijt wil is dat mensen snel denken dat het bi is maar dat dat echt niets altijd zo hoeft te zijn. Ik zou zeggen bel even met je vk en waarschijnlijk verwijst ze je ook naar een fysio. Sterkte en succes. Ik weer hoeveel pijn het kan doen. Moest soms jankend de trap op geholpen worden door mijn vriend.
Heb er ook last van. Bij mij komt het steeds opzetten nadat ik druk geweest ben in huis, stofzuigen, dweilen, soppen etc... Voelt inderdaad net of je je bilspier verrekt hebt.
Heb het ook gehad tijdens de zwangerschap maar eigenlijk nooit iets over gevraagd ofzo omdat ik het zo moeilijk vind om uit te leggen... Maar het gekke is dat ik het ook na mijn zwangerschap gehad heb? En nu alweer een tijdje niet meer gehad. Raar he...
ik heb het ook. komt bij mij doordat ik een wat andere rug heb dan anderen (3 hernia-operaties gehad) en mijn beenzenuw beschadigd is door het klemzitten (hernia's). ik heb osteopathie gehad (wat behoorlijk hielp) en oefeningen van de fysio (ben zelf fysio). ik ga binnenkort wel naar een bekkenfysio toe, want het breidt zich nu uit naar bekkenklachten... sterkte aan mijn mede-bilpijn-genootjes! zoek hulp!
Ik heb het ook, maar ontzettend weinig. Het is er vooral als ik een dag te veel in de weer ben geweest, dan voel ik aan het einde van de dag dat spiertje een beetje trekken. Maar dat is de volgende dag ook gewoon weer over. Om die reden heb ik me er nooit druk om gemaakt.
Ik heb het ook, maar dan in mijn rechterbil. Als ik veel loop of een drukke dag heb gehad op mijn werk is het het ergste. Ik wist helemaal neit dat dit bij bekkenklachten hoorde, gedsie. Ik ga toch proberen er wat op te letten.
Ik heb er ook erg last van. Het trekt vanuit mijn onderrug door naar mijn rechterbil. Eerst had ik er soms last van, maar nu is het eigenlijk continue. Ik moet erg veel staan i.v.m. mijn werk. Dit kan helaas niet zittend...Ik weet dat ik naat de fysio zou moeten, maar daar heb ik het afgelopen jaar al gebruik van gemaakt i.v.m. nekklachten. Als ik nu naar de fysio zou gaan, wordt het dus volgens mij niet meer vergoedt door de verzekering. Weet niet of het bekkeninstabiliteit is hoor, de verloskundige zei dat ik moest proberen om op 1 been te blijven staan en dat ging toen wel. Al moet ik zeggen dat ik er wel steeds meer moeite mee krijg. Als ik loop en opsta lijk ik net een oud wijf...
Hi meiden, heb mijn vraag ook voorgelegd aan de verloskundige hier op de site. Dit was haar antwoord. Misschien hebben jullie er ook iets aan?! Groetjes, shampoo "die pijn wordt inderdaad veroorzaakt door een klein spiertje. Je baarmoeder drkt op je bekken en dan kan er en klein spiertje of een zenuw klen komen te zitten dat helemaal doortrekt tot in je bil en soms zelfs in je bovenbeen tot je kniehotle. Daar kun je helaas weinig aan doen, maar is niet gevaarlijk. Probeer rust en beweging goed af te wisselen en bij die spierpijn even een rondje lopen om je spieren weer even de ruimte te geven. KAn zijn dat je er last van houdt, maar kan ook zijn dat het weer weg trekt. Groetjes Brigitte"
Ik herken het gevoel. Au, au, au...heb er de laatste dagen veel last van gehad. En dan met name in de avond, als ik de hele dag druk ben geweest met van alles. Zit bij mij met name in mijn rechterbil en is echt heel erg pijnlijk. Had zelf al wel de link gelegd dat het ws te maken had met de veranderingen in mijn lichaam. Moet as. donderdag weer naar de vlk en zal het daar toch ook even aankaarten.