Hoe groot kans op zuurstofgebrek bij bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Blomke, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blomke

Blomke Lid

18 jan 2009
    21
    0
    0
    Hallo,

Ik ben zo'n 30 weken zwanger en begin me langzaamaan bezig te houden met de bevalling. Gezien een gebeurtenis in mijn familie, ben ik superbang dat mn kindje tijdens de bevalling zuurstofgebrek krijgt en hierdoor gehandicapt ter wereld komt. Ik heb dan ook 3 vraagjes:

Mijn vraag aan jou als verloskundige is dan ook of dit vaak voorkomt tijdens een bevalling bijvoorbeeld doordat de navelstreng wordt afgekneld of een baby doordat ie te lang onderweg is zuurstofgebrek krijgt?

En is het waar dat je direct moet gaan liggen als je vliezen breken en de baby nog niet is ingedaald en geldt dit ook al bij 30 weken of pas in de laatste weken.

Stel je voor dat ik nu weeen krijg of als mijn vliezen nu breken, wat moet ik dan eigenlijk doen, de verloskundige bellen of naar het zkh gaan?

Graag je reactie

BVD-Blomke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Blomke,

Het kindje word heel goed in de gaten gehouden tijdens de bevalling dit maakt de kans op een zuurstof gebrek klein. Zodra er word getwijffeld over de conditie van het kindje zal er gezorgd worden dat het kindje zo spoedig mogelijk word geboren.

Als je vliezen breken en het hoofdje is nog niet ingedaald dan moet je bij elk termijn gaan liggen en altijd eerste je verloskundige bellen!

Imke

Deel Deze Pagina