Misschien dat het al ergens vermeld staat, maar kon het niet vinden. Ik had het met mijn zusje over de belastingdienst en kwam erachter dat ze zomaar 1750.- had laten liggen!!! (Gelukkig kan ze deze nog tot 5 jaar na data terugkrijgen en maakt het niet uit of je de definitieve aanslag al gehad hebt) De werkende tweede ouder toeslag! (zo noem ik het althans) link naar uitleg.
Klopt is toch een lekker bedrag.. al kijken ze wel naar wat je inkomen is en is het daar afhankelijk van en niet standaard 1750 euro maar goed je houd er zeker een fiks bedrag van over. Heerlijk! Hopelijk kan ze het zonder al teveel gedoe alsnog krijgen
Maar als je al je gegevens invult wordt dat toch gewoon automatisch berekend? Wij hebben daar ook recht op, maar ik heb alleen onze salaris- en hypotheekgegevens ingevuld en toen stond het er al gewoon.
Zusje heeft ook elektronisch aangifte gedaan, maar niet aangegeven dat ze een kind had bij haar vrouw omdat ze dacht dat zei er geen voogdij over had of zoiets. Maar als je fiscaal partner bent, dan maakt de fiscus geen onderscheid. (Voor hen was het 1750.-) Heb al van meerdere gehoord dat ze dit niet aangegeven hebben, vandaar mijn bericht.