Ervaringen gezocht liesbreuk peutermeisje 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanjill, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    Mijn meisje heeft sinds een week een liesbreukje (hoogstwaarschijnlijk!). zowiezo al opmerkelijk bij en meisje en op deze leeftijd.

tot afgelopen zondag heeft ze er geen last van gehad. tot ze die hele middag heel druk heeft gespeeld en onderweg naar huis ze pijn kreeg. wij de hapost gebeld en konden meteen terecht. thuis een zetpil gegeven. daar aangekomen, je raadt het al. was de pijn en bult weg. nu is die bult dus daar weer gekomen doordat ze druk is wezen spelen en spanning op de buik kreeg. door de rust in de auto (ze viel in slaap) is ie weer 'terug' gegaan. ik had de tas voor het zkh al ingepakt want als de bult niet terug kan worden geduwd is het een acute liesbreuk en moet het meteen geopereerd worden (bekneld raken darmen etc..)
    nu konden we eerst pas 25jan op onderzoek naar het zkh maar we hebben dit (met veel gedoe helaas) kunnen vervroegen naar as vrijdag. ze zal geopereerd worden maar wanneer weten we dus niet.

iemand hier ook ervaring mee? blijkbaar is het zeldzaam bij een meisje....

2. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik heb zelf als 4-jarig meisje een dubbele liesbreuk gehad. Komt inderdaad vrij weinig voor op die leeftijd.

Ik kan me nog herinneren dat ik bij de huisarts op mijn vuist moest blazen; dan is de liesbreuk te zien als een bobbel.
    Na de operatie heb ik veel pijn gehad en ik moest echt weer oefenen om te lopen, dat gaat heel moeilijk na die operatie en doet veel pijn.

Verder kan ik je er niet veel over vertellen, het is al zo lang geleden ;)

Veel sterkte in ieder geval.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben zelf ook aan een liesbreuk geopereerd toen ik 3,5 was. Ben toen een nacht opgenomen geweest in het ziekenhuis. Mijn moeder had mij toen zo goed "afgericht" dat ik al op mijn vuist begon te blazen als ik de dokter zag ;) Kan me er zelf eigenlijk niks meer van herinneren en je ziet er nu ook niks meer van.

Heb er overigens volgens mij weinig last van gehad naderhand. Was alleen erg overstuur toen ik wakker werd uit de narcose, omdat de verpleegkundige vergeten waren mijn moeder te bellen dat de operatie voorbij was. En mijn moeder er dus nog niet was toen ik wakker werd.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meid hier 2 jongens ze zijn allebeide in april dit jaar geopereerd

onze oudste had ik een keer gezien onder de douche dat hij een bultje had in de lies het deed geen pijn dus goed in de gaten gehouden

onze jongste was "groot "geschapen dachten wij en hij is vrij mollig dus rolletjes in de liezen op cb hebben ze het nooit ondekt zijn ene bal werd steeds groter dus naar de huisarts dit leek op een waterbreuk de oudste ook maar mee endat werd in die week ook erger dus op de handblazen en poef daar was ie

dus metallebeide jongens naar het ziekenhuis daarbleek de oudte 1 liesbreuk te hebben en de jongste dubbeleliesbreuk + openverbindingen naar beneden dus vandaar die grote zak.

ze zijn op de zelfde dag geopereerd achterelkaar aan iedereen vond dit erg bijzonder (het is overig bij ons dus aangeboren)
    daarna mochten wij als ouders allebeide op de uitslaapkamer bij de jongste wachtend op de oudste

daarna naaar de zaal hier heeft onze oudste flink overgegeven van de narcose en de jongste heeft in de auto overgegeven

daarna thuis met veel pijnstillers maar de jongste heeft de helemiddag gewoon gespeeld zo nu en dan sloeg hij even op zijn liezen van auw auw
    de oudste heeft ook gewoon gespeeld en ging zo nu en dan liggen en zei dan auw piemel de dag daarna wast ook nog wel zo maar daarna heb ik ze niet meer gehoord tot dat de pleister eraf ging dat was wel wat pijnlijk

dus viel mij erg mee!!!!
    sterkte meid

Deel Deze Pagina