wij hebben een oud huis dat behoorlijk wat verbeteringen/aanpassingen kan gebruiken. Het is best een ruim huis met wel maar 2 woonlagen (totaal +-170 m^2), op de 1e verdieping nu 4 slaapkamers waarvan 2 heel ruim. We hebben nu 2 kinderen maar hopen misschien nog wel een derde te krijgen; dan zouden we (als alle kinderen een eigen kamer krijgen), dus geen rommel/waskamer meer hebben. OMdat het huis dus geen zolder en geen schuine daken heeft heb je dus ook echt totaal geen opbergruimte. Als we dit huis gaan opknappen (en niet verhuizen) moet het dus wel groot genoeg straks zijn voor een groeiend gezin. we zitten dus te denken om 1 grote kamer in een kinderkamer en opbergkamer te splitsen, dit kan best makkelijk. We zouden dan de volgende vierkante meters krijgen: 19 (master), 12, 11, 8 m^2 (plus nog opbergkamer van 9), vinden jullie 12, 11, 8 goede oppervlaktes voor kinderkamers voor kinderen tot een jaar of 12? (we verwachten over een jaar of tien nog wel een keer te kunnen verhuizen). voor de duidelijkheid, de kamer van 11 m^2 zou er dan bijkomen; we hebben nu dus de kamers van 12 en 8 m^2 in gebruik voor resp onze peuter en baby. ik weet dat twee kinderen op 1 kamer natuurlijk ook zou kunnen, maar gezien het feit dat we veel geld en energie in een verbouwing zouden stoppen, doen we dat liever in een huis waar het dan uiteindelijk ook echt goed is. Hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot met misschien een 'luxe'probleem. thx!
Kun je niet beter je geld stoppen in een dakopbouw? Onze slaapkamers zijn 5,7x3,0m en een van 3,3x3,0m en een van 4x2 meter. Die van 3x3 slaapt onze tweeling samen op en dat is echt ruimte genoeg.
Maten lijken me prima, 1 van onze kamers is net iets meer dan 6m2 en die is prima als tienerkamer in te richten. Verder ligt het vooral aan je eigen eisen en wensen, kledingkasten kunnen eventueel in een andere kamer of overloop. Wel op niet spelen op de eigen kamer, huiswerk aan de keukentafel of eigen kamer. Alles heeft invloed op wat je in de kamer kwijt moet.
bedankt voor jullie reacties! dakopbouw zou ideaal zijn maar mag niet ivm beschermd stadsgezicht helaas
En anders lever je toch je eigen slaapkamer in, en ga jezelf in de kleine kamer slapen.. Dat gaan wij ook doen, zodra de kleine meer op d'r kamer gaat spelen. Ons bed past er precies in! Enkel de deur omzetten.
Hebben wij ook gedaan hoor, we hebben een huis met 2 grote slaapkamers. Toen de jongste zou komen hebben we de zolder verbouwt tot 1 slaapkamer op een andere slaapkamer hebben we een tussenmuur gemaakt met deur en op die manier een (kleine) inloopkast gemaakt. Binnenkort gaan we onze eigen slaapkamer opknappen (mag ook wel na 20 jaar) en gaan we dit ook realiseren.
Ja hoor is groot genoeg. Ik sliep op een kamer van 2x2, 5 als tiener en daar heb ik geen last van gehad
Ik vind het ook prima maten hoor! Onze baby slaapt straks in een kamertje van 5,5 m2. Pas hier evt de meubels op aan. Ik zit te denken aan bijvoorbeeld een hoogslaper als ze ouder zijn, zodat je slapen en spelen/studeren op dezelfde plek hebt.
Uiteindelijk hebben kinderen nodig wat jij kan bieden. En je leeft gewoon ook naar de ruimte die je hebt. Mijn oudste heeft een kamer van ongeveer 14 en de jongste maar van iets meer dan 5. Dat betekent dat de inrichting straks anders moet, maar ik geloof echt niet dat hij ed wat van krijgt, dit is ons huis en voorlopig wordt het gewoon niet anders. Dat heeft niets te maken met kinderen te kort doen, maar gewoon met de werkelijkheid.
Mijn jongste slaapt in echt een klein kamertje waar een ledikant en kast in past en dat was het dan wel. O ja, je kan er dan nog net in rondlopen haha. Erg klein dus, maar zodra ze iets groter is wil ik haar gewoon bij haar zus laten slapen. De andere kinderkamer is namelijk een stuk ruimer.
helemaal prima! Ik heb in mijn studententijd twee jaar lang op een kamer van 11m2 (met schuin dak!) gewoond waar ik ook in moest koken! Werd er niet gek ofzo
Kinderkamer? Wij wonen in een tweekamerwoning, dus onze dochter heeft alleen een hoekje in onze slaapkamer. Ligt er net aan wat ze gewend zijn. Als er een bed en een commode/bureau in de kamer past en je een opbergplek voor de kleding hebt, is het groot genoeg.
Wij zijn zelf op de kleinste kamer gaan slapen. Deze is ongeveer 1,80 bij 2,50 met 2 halve schuine wanden . Ons bed past er precies tussen. Onze kleding ligt op zolder, waar we ook de was doen. Jullie zouden dan de kleding in de waskamer kunnen leggen.
Hier is de kleinste kamer 7m2. Onze middelste heeft nu een half hoogslaper en kan dus ook goed spelen op zijn kamer. Als hij een bureau nodig heeft om huiswerk te maken dan krijgt hij denk ik een hoogslaper met bureau eronder. Onze jongste heeft een kamer van 8m2 met een schuine kant tegenover de deur(korte kant) daar wordt een hoogslaper iets lastiger.
Voor de jongste hebben we een kamertje van 4 vierkante meter schat ik. Er past net een eenpersoonbed in en een klein kastje en dan is het kamertje helemaal vol ☺️ We hebben de commode bij de oudste op de kamer staan, en een hele smalle kledingkast in de kamer gezet. Zo konden we nog een klein stoeltje kwijt om samen met hem een boekje te lezen op zijn kamertje. Verder spelen beide jongens amper boven, en wanneer ze dit wel doen altijd bij de oudste op de kamer, daar staat een kist met speelgoed. Ik kan mij niet druk maken om de ruimte. Ze hebben elk een eigen slaapplek, waar ze goed slapen. De jongste is niet ongelukkiger door zijn kleine kamer, dus geen probleem.