hej hallo allemaal, ik hoor van meerdere mensen om mij heen dat ze een geslachtsbepaling al hebben kunnen doen met 12/13 weken in Enschede.. heeft iemand hier daar enige ervaring mee? of waar het anders ook zo vroeg zou kunnen? *bloos* ben zoooooo nieuwsgierig! groetjes
het is ook heel vroeg, zat zelf meer aan 16/17 weken te denken, maar hoorde het hier en maakte me toch wel nieuwsgierig of meerdere mensen er van hadden gehoord/ of dat iemand er ervaring mee heeft
Ik heb een echo laten doen op de 9 maanden beurs. Ik was toen 13.2. Zij zag duidelijk een jongetje zei ze. Ik vond het zelf erg vroeg en ik heb met 17 weken een geslachtbepalende echo laten doen. Ook hier zagen ze duidelijk een jongen! Vorige week 20weken echo gehad en ook zei zag gelijk dat het een jongetje was. Ook ik hoorde iedereen zeggen dat het met 13/14 weken te vroeg was. Maar ze had wel gelijk! Dus ik zou niet gelijk alles blauw of roze kopen als ik jou was, maar is wel leuk om te kijken wat er gezegd word en of het klopt.
Ik denk dat ze bij dat echobureau met 12/13 weken uitgaan van de NUB. Want uitwendig ziet het er op dat moment bij een jongetje en een meisje verder het zelfde uit. Alleen de stand van 'het dingetje' zou bij een jongetje en meisje verschillen. Als de NUB goed te zien is, is deze met 12 weken 75% zeker en bij 13 weken zelfs 95%. Meer over lezen? Klik HIER en HIER. ps: Je kan ook je 12 weken echo op 'het Grote NUB topic' plaatsen. Ze hebben daar regelmatig het geslacht goed.
bedankt voor jullie reacties meiden ben gewoon heeeeeel nieuwsgierig (en het lijkt me super om ons wereldwondertje te zien natuurlijk! *bloos*)
Ik heb een afspraak staan bij Dr. Papa in Amsterdam (Echo Centrum A'dam), voor met 14 weken. Als ze de juiste geavanceerde apparatuur hebben, kun je het zelfs met 12 weken al zien. Alleen dit doen ze nergens in NL, volgens mij.
Dat is wel heel vroeg zeg!! Het is wel knap!! Maar kanttekening, het is niet altijd goed te zien. Als uk niet mee werkt kan je als nog niets zien... Wat ik daar mee bedoel is, kijk je niet helemaal blind op wat ze zeggen dat ze kunnen. Dat is onder ideale omstandigheden. En die zijn er echt niet altijd!!
Heb er ook nog nooit van gehoord. Bij welk echobureau doen ze dit? Bij een pretecho? Lijkt me niet dat ze het bij de echo-praktijk op diekman al doen. Die worden al chagrijnig als je verteld met 16 weken een geslachtsbepaling te hebben...
Hiervoor kan je het beste naar het pretecho bureau. Bijvoorbeeld Koekeloere in Enschede, Baby Visie in Hengelo, Baby in Beeld in Hengelo en Almelo of Babyview in Haaksbergen. Wie en welk bureau bij 12/13 weken al kijkt of een jongetje of een meisje is weet ik niet. Ik kan het zo snel niet op de sites vinden.
zelf ben ik wel op zoek naar een goed/leuk echo bureau kom zelf uit Deventer maar wil er best een eindje voor rijden iemand ervaringen? ik ging bij mijn dochters naar koekeloere in Wichmond, maar die is er niet meer
Super leuk natuurlijk. Dacht ik ook, maar bij 15 weken kon ze het niet zien. Zat in kleermakerszit en bij 16 weken dacht ze aan een meisje. We kregen een echo met de 3 streepjes. Maar... Kreegen wel het advies om te wachten met alles roze te verven, want het kon nog anders zijn. Ze was 70% zeker. 20 weken echo lag de gynaecoloog dubbel en zei dat ik mijn geld moest terugvragen. Manlief had het ook al gezien. Het was echt een jongen! Bij de 12 weken echo dachten ze via nub theorie ook aan een meisje.
ik vind het allemaal erg spannend, maar heb morgen mijn eerste echo en dat is zelfs nog te vroeg voor de NUB dus geduld is een schone zaak *maar wel moeilijk bloos* bedankt voor jullie reacties meiden, hoop dat ik over een tijdje ook een super mooie/leuke 3d echo van ons wondertje mag bekijken
Koekeloere zit ook in Enschede en daar heb ik erg goede ervaringen mee! Ontzettend lieve vrouw en mooie beelden! Ze doet alleen pas de geslachts bepalingen vanaf 16 weken..