hoi, ik heb vandaag een groeiecho gehad en mijn kindje werd ruim 3 kilo geschat,met name de buikomtrek was heel veel. nou word ik morgen op suiker geprikt,maar denk niet dat het dat is want mijn vorige kindje was ook 4.2 kilo. maar daar heb ik nooit een groeiecho bij gehad. wat hadden jullie met 35 weken? en had je toen zwsuiker?
Hé, we lopen precies gelijk Ik had gisteren echo en gewicht van de baby was 2394 gram. Volgens de gyn is rond de 2500 normaal. Hoop voor je dat het geen suiker is. Ik heb heel veel echo's gehad en bij ons kindje loopt het buikje ook bijna elke keer voor op de rest, maar het aantal weken schommelde wel behoorlijk. De ene week liep het 3 weken voor, maar een week later kon het ineens maar 1 week zijn. Gisteren liep het buikje ook wat voor en het hoofdje en beentje juist wat achter. De gyn noemt het een 'Gelders postuur' haha. succes morgen!
dan is die van mij best wel groot als ik het zo bekijk,we zijn beide niet groot dus weet niet waar het vandaan komt. vandaag 3 keer bloed geprikt uitslag volgt nog...spannend!
als je kleine nu 3 kg weegt en je gaat uit van een gemiddelde toename van 200 gram per week, dan kom je rond de 40 weken uit op 4 kg, das toch in de lijn der verwachting gezien je eerste kindje... ik zou me (proberen) niet zoveel zorgen te maken... onze oudste was 4025 gram en de tweede (meestal iets zwaarder) was 4130 gram. dus het lijkt mij best logisch dat jouw tweede hummel ook rond de 4,2 kg gaat uitkomen en dan is 3kg met 35 weken niet gek, toch? (of denk ik nu met kronkels??)
nee je denk zeker niet in kronkels hoor, zo dacht ik zelf namelijk ook. maar de gyn heeft me aan het denken gezet,met de 30weken echo was het kindje 1700 gram geschat. en is in 5 weken dus zowieso 1.4 kg aangekomen en dat vond hij best veel. maarja gewoon afwachten dus..
Ik heb net de liggings-/groei echo gehad en onze kleine wordt nu geschat op 2700 gram. Geen kleintje dus, maar ook geen heel grote, zei de echoscopiste. Ben benieuwd hoe groot hij is bij de geboorte.